Izgalmas! Szerelmi háromszög: A The Score nem létezne enélkül
Wyclef Jean memoárja, a Purpose: An Immigrant's Story (Cél: Egy bevándorló Története) mélyen leás életének számos történetébe, de vallomásának egyik legizgalmasabb része, amikor arról ír, hogy egyszerre szerette feleségét és akkori barátját/kollégáját, Lauryn Hillt.
A rapper a CNN Starting Point Wednesday című műsorában próbálta meg elmagyarázni, hogy is volt lehetséges mindez, leszögezve, hogy akkor még elég fiatal volt.
„Huszonvalahány voltam… Alapjában véve, minden nap a stúdióban voltunk, minden nap rögzítettünk és minden nap egymás körül forogtunk” – mesélte Lauryn-nal való közös munkájáról, aki – mint Pras – Wyclef mellett tagja volt a Fugees nevű hip-hop formációnak.
Emlékiratában Wyclef egyéb részletet is felfed a románcról, többek között azt, hogy a szenvedélyes kapcsolat egy plátói barátságból szövődött, annak ellenére, hogy akkoriban egy hölgy társaságában is gyakran volt látható, aki később a felesége lett. Miután megházasodott, a kapcsolat tovább folytatódott az énekesnővel.
A történet kitér arra a kínos incidensre is, miszerint Lauryn hazudott Wyclef-nek első terhességéről, amikor elhitette a sztárral, hogy a gyermek az övé. Az esemény a férfi emlékezete szerint a Fugees feloszlásához vezetett.
A Fugees egyik legismertebb száma:
Arról, hogy miért volt szükséges a kapcsolatuk részleteinek leírása Wyclef azt mondta: „a történelem során valaki úgyis dokumentálná és azt mondaná, hogy ez vagy az történt… az orvos, aki a kórházban volt, aki látott engem a kórházban… valaki leírta volna ezt a történelemben, csak biztos akartam, lenni, hogy ami leírásra kerül, az az igazság”.
A visszhangok ellenére a zenész nem vonná vissza a könyv megjelenését:
„Az emberek engem okolnak a szakításért. Ott van a The Score című album, amit annyira imádtok, az például soha nem jött volna létre az ismertetett szerelmi háromszög nélkül. A The Score misztériumában mindig van egy szenvedélyes felhang, és nem hiszem, hogy a zene ugyanaz lett volna, ha nem megyünk át azokon a dolgokon, amiken végülis átmentünk”.