2025. december 5. | péntek | Vilma nevenapja
 
Regisztráció 
Belépés Belépés
Keresés
RSS RSS Hírek Hírek Meghallgattuk Meghallgattuk Ajánlók Ajánlók Fesztiválok Fesztiválok Interjúk Interjúk
zene.hu a kezdőlapom feliratkozás hírlevélre
 
 
 
zenés állások
Oldal.info
 
 
 
Kapcsolódó cikkek
A Nagy Duett 2013: Szinetár Dóra és Dopeman kiesett - nézd vissza a produkciókat
Nagy Duett 2013: Szulák Andrea és Papp Gergő kiesett - nézd vissza a produkciókat
Nagy Duett 2013: Szulák Andrea és Papp Gergő visszatért, majd ismét kiesett
Ilyen még nem volt Magyarországon! Különleges műsor indul a TV2-n szombaton
Kiváló zenészek a harmadik Magyar Világtalálkozón
Szulák Andrea: "Mindig a közönséget tartottam fontosnak.” 
Nagy Ferót rendőrök vitték el - nyilatkozott az énekes
Várkonyi András: "nem voltunk olyan jól eleresztve"
Íme A Nagy Duett 2014 párosainak listája!
Ismét gyászolnak a Republic tagjai
Ismét tragédia a Republicban - februárban lesz a temetés
Szabó Ádám tévedett - erre nem is gondolt
"Egy izgalmas és gyönyörű utazás" - interjú a Republic tagjával
Szokatlan videó! Danics Dóra: "Ki nem szállok"
VIVA Chart Show - 4. hét (2014)
Elhunyt a magyar zseni - nyugodjon békében
Képgalériák
Szulák Andrea
Kapcsolatok
Szulák Andrea
Orfeum, a pesti mulató

Szulák Andrea: ˝Most engedek a nyomásnak.˝

Szulák Andrea az egyik legsokoldalúbb magyar előadóművész, aki újabb és újabb produkciókkal halad a fejlődés útján. Azonban február 13-án, az Orfeumban megidézi a múltat, A dizőz 2.0 címmel újrahangolva, XXI. századi motorral felturbózva a maga idejében hatalmas sikerrel játszott, egyszemélyes előadását.

Az igazi előadóművész a közönséggel való intim közelségben, szinte testközelből, folyamatos szemkontaktussal, a pódiumon egyedül képes leginkább megmutatni önmagát, felvonultatni összetett énekesi-színészi eszköztára legjavát, teljes pompájukban megmutatni védjegyének számító, látható és ritkábban felszínre törő tulajdonságait, megnyilvánulásait, elkalandozni személyisége legmélyebb zugaiba, szabadjára ereszteni korábban kiaknázatlan tartalékait.

Csatlakozz, ha kedveled a retro magyar dalokat.

Szulák Andrea hosszú éveken át futó, egyszemélyes darabja, A dizőz jó egy évtizede hiányzik a fővárosi repertoárból, azonban február 13-án, az egyetlen pesti mulatóban, főnixmadárként születik újra.

Az eredeti előadás rendszerfrissítésnek vetve alá magát, A dizőz 2.0 címmel a felgyorsult, elektronikus világba helyezi a történést, ami nemcsak trendiségét, hanem aktualitását is szavatolja.

A sokoldalú énekes-színész-televíziós személyiség ismételten széttárja karjait, hogy a tőle megszokott, elbűvölő és egyben dögös módon, őszintén és tiszta szándékkal adjon egy újabb, értékes darabot magából.

A hivatásával szüntelen, alázatos szolgálatot végző családanya örömmel és izgalommal beszél karrierje egyik kiemelkedő fénypontjáról.

– Mitől volt A dizőz 8 évig töretlenül sikeres? Hogyan élte meg ezt a sikert?
– Erre nehéz válaszolni; inkább a közönségtől kellene megkérdezni. Örültem neki, hogy ennyi ideig ment.Szorgalommal, alázattal és meglehetősen helyes énpozícionálással éltem meg, mivel ez a siker nem hitette el velem, hogy nálam nagyobb „sztárt” még nem szült magyar anya. Egy izgalmas közegben, intim közelségben szerepeltem 80-100 ember előtt, miközben ugyanebben az időszakban volt, hogy nagy sportcsarnokos koncerteken 15 ezres közönségnek énekeltem, vagy éppen több száz főnek játszottam színházban. Alapvetően minden ilyet feladatnak fogok fel.

– Az egyszemélyes darab aktualitását mi adja? Miért döntött úgy, hogy leporolja, s újrapolírozva a közönség elé tárja lelkének ezt a részét?
– Az Orfeum felkérésére, ahol nagyon szeretek szerepelni, szeretem a közeget. Egyébként már régóta unszol a közönség, hogy A dizőzt jó lenne újból látni, hallani. Egy kicsit mindig féltem ettől. Nem szeretek visszanézni, visszalépegetni, ami afféle, igazi Vízöntő-tulajdonság. Előrefelé szoktam tekinteni, de most engedek a nyomásnak, és egy este erejéig, úgy gondoltam, játsszuk el.

– Ez a fajta intim interakció mennyire hiányzik személy szerint önnek, illetve általánosságban a mai világból?
– Mostanában a művészek nagyon törekednek az interaktív előadások megteremtésére. Valahogy úgy gondolják, a közönségnek feladata belekeveredni egy-egy produkcióba. Engem más elvek szerint tanítottak, más elvekre építettem fel a hivatásomat. Nem az volt a lényeg, hogy a közönség levegye a vállamról a terhet az ötleteivel, a visszajelzéseivel. Nem a nézőtől vártam, hogy meghatározza a feladataimat, hanem nekem kellett kitalálnom, megszerkeszteni olyan dolgokat, amelyektől a közönség többnek, jobbnak, szebbnek, értékesebbnek érezte magát.
A 90-es évek óta az életünkben szervesen jelen lévő, sok új médium behozott számos, demokratikusnak tűnő tényezőt. Azt gondolom, nagyon vékony jég, ha a közönségre bízzuk, hogy egy produkció jó legyen, mert mindenkinek megfelelni nem lehet. Bizonyára sokfélét mondanának, ajánlanának, de ha az embernek nincsen egy belső vezérlő motorja, akkor ezek között könnyű elveszni.

– Az eredeti darab olvasói levelek alapján állt össze. Az előbb említett, trendi, elektronikus felületeken folyó kommunikáció világában mitől lesz más, újszerű A dizőz 2.0?
– E-mailekből, internetes hozzászólásokból ollóztam hozzá a régi levelekhez. Az emberek véleményformálási módja nagyjából hasonló a 15-20 évvel ezelőttihez; talán ma már egy kicsit durvább, szabadosabb, agresszívabb. Azonban továbbra is úgy gondolom, hogy ezek a levelek bizonyos elfojtásokat manifesztálnak, akár pozitív, akár negatív üzenettel rendelkeznek. Milyen furcsa, hogy az emberekben ilyen mélyen elfojtott közléskényszer van!

– Tudjuk, hogy nem harap a néni, az Operettszínházban alkalmanként szellemekkel társalog, illetve egy acélmagnólia és egy bolondulásig szeretni képes dzsesszkaktusz virágának csodálatos összjátékát hordja szívében. Az újrahangolt, XXI. századi köntösbe bújtatott A dizőz 2.0 milyen érzéssel tölti el? Mekkora izgalmat jelent ennek, a karrierje szempontjából meghatározó darabnak a második „premierje”?

– Nem nevezném premiernek, inkább úgy fogalmaznék, hogy egy este erejéig eljátsszuk, milyen lenne, ha ma is lenne dizőz.
Ennek az izgalma az, hogy ugyanúgy el tudom-e még énekelni, elő tudom-e úgy adni, mint tíz évvel ezelőtt, vannak-e még olyan érzelmi katlanok a lelkemben, amelyek a közönségnek ugyanúgy átjönnek.

– Aigner Ivan –

[2014.01.29.]

Megosztom:


Fórum- és hozzászóláskezelésre vonatkozó tájékoztatás

A hatályos jogszabályi környezet módosulása következtében a weboldal üzemeltetőjeként kötelező moderációs feladatokat kellene ellátnunk minden felhasználói tartalom (hozzászólás, fórumbejegyzés stb.) vonatkozásában.
Ezen jogszabályi előírások teljes körű és folyamatos teljesítéséhez jelenleg nem áll rendelkezésünkre megfelelő erőforrás (személyi és pénzügyi kapacitás).

Ennek következtében a fórum- és hozzászólás funkciót határozatlan időre felfüggesztjük.
A felhasználók számára új hozzászólások és fórumtémák létrehozása, illetve meglévő tartalmakhoz történő hozzászólás a mai naptól nem lehetséges.

A funkció újbóli aktiválására csak abban az esetben kerülhet sor, ha a vonatkozó szabályozás lehetővé teszi olyan üzemeltetési mód alkalmazását, amely számunkra is megvalósítható és fenntartható.

Megértésüket köszönjük.

Zene.hu csapat

2025.11.10

 

lap teteje
 
apróhirdetés
© SirOeshImpresszumMédiaajánlatSiteMap/Honlaptérkép • RandD: Jumu

Családias, meghitt hangulat és nosztalgia Nenaval a Barba Negraban
Október 21-én fergeteges...

IL VOLO - 17 éve énekelnek együtt, megnéztük
Felejthetetlen koncerttel tértek vissza...

A legenda, Blackie Lawless  a Barba Negraban - W.A.S.P. koncerten jártunk
Flitteres csuhák, diszkógömb és fityula az Erkelben
Lángolt az MVM Dome - Parkway Drive koncerten jártunk
Cukik és hogy hörögnek - A Hanabie. zúzott ismét Budapesten
Calum Scott varázslatos világa az MVM Dome színpadán
beszámolók még