Eladósorba került a Zene.hu. Komoly érdeklődők: klikk a részletekért.
2019. február 19. | kedd | Zsuzsanna nevenapja
    Zene.lap.hu
Regisztráció 
Belépés Belépés
Keresés
RSS RSS Hírek Hírek Meghallgattuk Meghallgattuk Ajánlók Ajánlók Fesztiválok Fesztiválok Interjúk Interjúk
zene.hu a kezdőlapom feliratkozás hírlevélre
Smiling bar
 
Oldal.info


Fabrik
 
 
Kapcsolódó cikkek
Avatar betétdal magyar énekesnővel
Képgalériák
Zsazsa képek
Kapcsolatok
Nagy Zsazsa

˝Művészként vállalkozni kimondottan szexi!˝- interjú Zsazsával

Összetett és érdekes előadó, aki nem mellesleg napjainkban már bloggerként is tevékenykedik. Énekesnő, kommunikációs szakember, hallgatja és látja a világot maga körül. Nagy Zsazsa kendőzetlen őszinteséggel válaszol a feltett kérdésekre.

– Korábban arról meséltél, miért nem hiszel a tehetségkutatókban – mégis márciusban a Hanghullám regionális verseny egyik zsűritagja leszel. Hogy is van ez?
– Igen, és feltett szándékom borzolni a kedélyeket. Ilyenkor mindenki nyilatkozik, hogy milyen nehéz dolga lesz a zsűrinek, a technikára, meg a dalválasztásra stb. fogunk figyelni. Hát én nem! Nagyon jól tudod te is, hogy ma, az internet korában bárkiből lehet sztár, még ha csak rövid időre is. Már látom is, hogy mindenkinek beugrott erről a mondatról egy-egy antisztár, a rémes produkciójával, de gondolj csak bele, ezt a tényleg tehetséges, eredeti ötletekkel rendelkező művészek ugyanígy kihasználhatják. Nem kell menedzsereknél kilincselni, kiadóktól függeni, arra várva, mikor lát benned valaki pénzszerzési lehetőséget. Megfordult a dolog: egyedi hangú előadók megosztják a videómegosztókon és a közösségi oldalakon a műveiket, az emberek pedig leteszik mellettük a voksukat azzal, hogy meghallgatják őket. Persze ha jól sikerült, jönnek a menedzserek is és felkarolják az előadókat. De soha az életben nem volt még ilyen egyszerű eljutni egy művésznek a célcsoportjához. És hidd el, a hazai menedzserek ebből még nagyon keveset látnak, mert lemaradtak! A fiatalok sokkal jobban érteken az ilyen megosztom-feltöltöm social média dolgokhoz. És csinálják is. Lásd: Boggie és a Parfüm!

– Le sem tagadhatnád a másik szakmádat! Az Énekesnő Magazin mellett van egy kommunikációs vállalkozásod is, cégcsoportok és szállodák mellett nemrég az új magyar luxusmárka, a VARIQ piaci bevezetésében is részt vettél. Így tervezted már az elején, hogy ötvözöd majd a marketinget és a művészetet?
– Egyetlen tudatos dolog volt bennem a pályaválasztás idején, hogy szeretek kommunikálni, átadni másoknak azt, amire rájöttem. Zenével, szavakkal, képekkel. 18 éves korom óta énekelek csak, de már 5 évesen regényt írtam, ráadásul középiskolában operatőrnek készültem. A mai napig el imádom képekben elmondani hangulatokat. Ha mindezt zenével kísérjük, akkor kialakul majd az a zenés-filmes előadás sorozat, amire készülök, de ne szaladjunk ennyire előre! Visszatérve a kérdésedre, marketinget mintegy véletlenül kezdtem el tanulni, a főiskolán felvettem, mint szakirányt, de attól, ami a tankönyvekben van, akár éhen is halhat az ember! A használható tudás konferenciákon, angol nyelvű weboldalakon találod meg, itthon 2006. óta olvasom Wolf Gábor anyagait. Napi szinten kell foglalkozni ezzel a területtel, olyan hihetetlen sebességgel változik, de a lehető legjobb irányba. Ami az üzleti életben már elérhető, az ugyanígy adott a művészeknek is, képzeld csak el, mennyi minden adott ma ahhoz, hogy tényleg megélhessen valaki szabadúszó művészként! Nem kell mindenkinek országos- meg világhírre törekednie! Nem túl szép hasonlattal élve: a kultúra is egy termék, vagy szolgáltatás. Innentől a művész márkát építhet magának, megkeresheti a célcsoportját, elkezdhet velük rendszeresen kommunikálni. Nincs ebben semmi ciki, művészként vállalkozni kimondottan szexi! Nem azt mondom, hogy minden esetben meg is fog élni mindenki, abból, amit csinál – ahhoz nyilván sok időt és energiát kell rendszeresen beletenni egy ilyen vállalkozásba, ahogy minden másik üzletnél is ez így van. De az garantált, hogy nem fog önmagával meghasonlani azért, hogy másoknak megfeleljen és jól fogja érezni magát a bőrében, mert olyasmit csinál, amit szeret.

– Milyen zsűritag leszel?
– Vállalkozói szemléletű. De nem a menedzsereket képviselem, hanem magát az előadót: neki az a legfontosabb, hogy tudja megtalálni a saját hangját, létrehozni azt a produkciót, ami benne érlelődik, de esetleg nem meri színpadra vinni, mert mások mit szólnak hozzá? Ez a legnagyobb akadály, amit minden előadónak le kell győznie: nem zsűrinek énekelsz, nem a tanárodnak. Van egy hangulatod, élethelyzeted, amiben mondjuk felénekled azt a dalt. Te azoknak énekelsz, akiket ez megérint! Amikor változik ez a kombináció (és vele együtt te is), akkor természetesen már más közönség lesz rád kíváncsi. Vagy lesz, hogy a hallgatóid is veled változnak. Ezt Palya Bea, Soma Mamagésa és Bagdi Bella - akik mind a példaképeim – sokkal jobban megfogalmazták már, de valami olyasmi a lényeg, hogy a külsőségekről meg az ítélkezésről át kell tennünk végre a hangsúlyt az sajátos hangulatra és a zene örömére. Ne felejtsük el, hogy én ugyanazért vagyok a színpadon, mint amiért a hallgatók a nézőtér soraiban: az ÉLMÉNYÉRT!

– ZSN –

[2014.03.06.]

Megosztom:

Szólj hozzá! (Ehhez be kell lépned)
lap teteje
 
Zongora tanítás,korrepetálás 15.ker tanár [2019.02.06.]
Boritók, logók tervezése szolgáltatás [2019.02.03.]
apróhirdetés
© SirOeshImpresszumMédiaajánlatSiteMap/Honlaptérkép • RandD: Jumu
Zene.hu

Megnéztük Gájer Bálint új műsorát az Orfeumban - képekben 
A sármos énekes Swing ’N Pop...

Harminc év rock and roll, három éjszaka alatt a Tankcsapdával - képekben
Rendhagyó módon...

Megnéztük Veres Mónika Whitney Houston-estjét az Orfeumban - képekben
Egy szilveszteri éjen át a Kowalsky meg a Vegával
Megható módon búcsúzott az ünnepektől a Neoton Família Sztárjai 
beszámolók még