2024. december 22. | vasárnap | Zéno nevenapja
 
Regisztráció 
Belépés Belépés
Keresés
RSS RSS Hírek Hírek Meghallgattuk Meghallgattuk Ajánlók Ajánlók Fesztiválok Fesztiválok Interjúk Interjúk
zene.hu a kezdőlapom feliratkozás hírlevélre
 
 
 
zenés állások
Oldal.info
 
 
 
Kapcsolatok
Alföldi Róbert
Stohl András

Alföldi Róbert: "Semmiféle trükk nincs"

Több mint egy éve telt házas előadásokkal fut a Margit körúti Átrium Film-Színház és a Kultúrbrigád közös produkciója, Az Őrült Nők Ketrece, amely augusztus 30-ától ereszti újra szabadjára a madárkákat. A sikerpárost alkotó rendező, Alföldi Róbert és főszereplő, Stohl András mellett a tánckar legsokoldalúbb egyénisége, Kerekes Kristóf enged betekintést a kulisszák mögé.

A középkorú homoszexuális párról szóló francia filmkomédia, Az Őrült Nők Ketrece Broadway-adaptációjának magyar változata immáron több mint egy éve szegezi a közönséget az Átrium Film-Színház székeibe.

A humoros helyzetekben, mély érzelmekben és fülbemászó dalokban bővelkedő darab rendületlen sikerét – a hálás témán és a szerencsés csillagzat alatti születésen túl – egy különleges recept adja: az Alföldi Róbert–Stohl András-páros szakmailag nagyszerű együttműködése, a méltán népszerű színész lenyűgöző alakítása, az összhangban játszó szereplőgárda, no, meg persze, az örökkön örökké fiatalon tartó tánc és zene.

A második évad augusztus 30-ai indulása apropóján egy pár percre bekukkanthatunk a kulisszák mögé, ahol már lázas munka folyik annak érdekében, hogy az új vagy már sokadik alkalommal visszatérő, nagyérdemű publikum mesés órákat töltsön a La Cage aux Folles-ban.

Elsőként a rendező, Alföldi Róbert szolgál némi háttér-információval.

—Stohl Andrással sokadig alkalommal dolgoztok együtt, a csillagok közé katapultálva egy újabb darabot. Mi ennek a megállíthatatlannak tűnő sikersorozatnak a "titka"?

—Hogy minden feltétel nélkül bízunk egymásban, hiszünk a másikban, tiszteljük a másik tudását, tehetségét. Azt hiszem, valami nagyon mély, az évek alatt kialakult szeretet is az alapja ennek a közös munkának.

—A drámai pillanatok és a helyzetkomikum dinamikus, jól megkomponált hullámzásán túl, a tőled megszokott módon, az emberi lélek, az érzelmek mély és szinte kézzel fogható kifejezése, a minden érzékszervre egyszerre ható katarzis kap döntő hangsúlyt. Mi az a különleges adalékanyag, amitől nemcsak életre kel Az Őrült Nők Ketrece, hanem olyannyira ízletessé teszi azt, hogy 70 előadás után is rendületlen népszerűségnek örvend?

—Semmiféle trükk nincs. El kell olvasni egy darabot, figyelni a szituációkra, és nem kell különbséget tenni kvázi könnyű és drámai műfaj között. Az alapvető amúgy, hogy legyen alapvető belső szenvedélyes szándék, hogy az adott darabot miért mutatjuk be.

—A nyilvánvaló szórakoztatás és az alapvető társadalmi feszültségeket oldani képes tolerancia mellett milyen üzenet(ek)et rejt a nem csak a madárkáktól légiesen könnyednek tűnő, valójában igen összetett adaptáció?

—Nem szoktam üzenni. Kérdéseket teszek fel, szándék szerint minél őszintébben és egyértelműbben. Folyamatokat, társadalmi pillanatokat mutatok fel. Az üzenetet mindenkinek magának kell megtalálnia.

Az ékes tollú Madárkák, azaz a tánckar vidám színekkel tölti meg az előadást. Általuk kaphatunk képet a reflektorok árnyékában folyó történésekről. Soraikból a felváltva, egyszerre 4 szerepet is játszó táncművész, Kerekes Kristóf mesél.

—Beugróként kerültél a produkcióba, majd rövid időn belül te lettél az egyedüli, aki a tánckar 4 különböző szerepét is betanultad. Ennyire szereted a kihívásokat?

—Mindig azt a szerepet játszottam, amelyre épp szükség volt. Így számomra majdnem minden előadás premier volt. Izgalmas és megtisztelő feladat, hiszen egy beugrás nagyon komoly veszélyt jelenthet a produkcióra, ha nem megfelelően sikerül. Úgy néz ki, egyelőre maradok a 4-es számnál, a további esetleges ugrásokhoz pedig mást fognak felkérni.

—Diplomás kortárs táncművészként miként viszonyulsz a frivol revü/show-szerű előadáshoz? Mennyiben jelent más feladatot?

—A revü is egy azon stílusok közül, amelyet hivatásos táncművészként kivitelezni kell tudnom. Azonban jelen esetben nem használnám a revü kifejezést, hiszen a koreográfia abszolút kortárs, groteszk, olykor egyiptomi stílusú elemekből áll. Gergye Krisztián koreográfussal pedig már a főiskolai éveim alatt volt szerencsém dolgozni.

—A szereplők részéről egy pompás összjáték sugárzik a színpadról. Ez a színfalak mögötti egységet is tükrözi? Mennyire őrült a nők ketrece?

—Az Őrült Nők Ketrece stábja ritka olyan színházi csapat, amellyel öröm együttdolgozni. A színpadon, illetve a színfalak mögött is összetartó a társaság. Ez a kötelék a közös munka során csak szorosabbá vált, így emberi barátságok is kialakultak. Azt hiszem, ez nagyban köszönhető a produkció vezetésének, hiszen ők kifejezetten ügyelnek a korrekt, figyelmezett, ám mégis baráti együttműködésre.

A legenda szerint Midasz király akármihez is nyúlt kezével, az arannyá változott. E tekintetben szakmájának és generációjának átütő egyénisége a főszerepet alakító Stohl András. A rendkívüli feladatnak számító karakter bámulatos és plasztikus megformálása a mérhetetlen tehetség és tudás, a tartalmas színészi kelléktár megkérdőjelezhetetlen bizonyítéka.

—Mennyire izgalmas „őrült nőt” játszani? Empátianövelő feladatnak is felfogható a darab?

—Kimondva vagy kimondatlanul ez volt a célunk, hogy amikor az emberek megnézik az előadást, kicsit másképpen tekintsenek azokra, akik kicsit mások, hiszen ugyanúgy éreznek, szeretnek, szenvednek, ugyanolyan fájdalmas a szerelmi csalódásuk; gyakorlatilag ugyanolyanok, mint mi, csupán más identitásúak. Éppen ezért nagyon izgalmas a szerep.

—Mekkora és milyen jellegű szakmai rákészülést igényelt a próbafolyamat során, illetve milyen gyorsan sikerül 70 előadás távlatából, esténként belebújni egy merően extrém és összetett karakterbe?

—Másfél óráig ülök a sminkben, így van elég idő arra, hogy átlényegüljek. Ráadásul a tűsarkú és a ruhák is sok mindent adnak hozzá. Miután pedig már kezdtem ráérezni, akkor könnyebbé vált. Egyébként elég sok nő van a környezetemben, tehát külön nem készültem rá, milyen lehet nőt játszani, hanem egyszerűen hagytam magamat a helyzetekkel sodródni.

—Szerinted mi az Alföldi Róberttel való többéves közös sikersorozat varázsfűszere?

—Egyrészt igazán jó barátok vagyunk, másfelől maga az idő, amit együtt töltöttünk. Mi nagyon tudunk együtt dolgozni. Gyakorlatilag félszavakból értjük egymást: én tudom, ő mit akar, és feltétlen bizalommal állok neki egy közös munkának, egyfelől azok minősége miatt, illetve mivel egy rendkívül okos és tehetséges embernek tartom.

Jegyek kaphatók az Átrium Film-Színház jegypénztárában, a http://atriumfilmszinhaz.jegy.hu oldalon (bankkártyás fizetéssel, kezelési költség nélkül), valamint a jelentősebb jegyforgalmazóknál.

Nézd meg Az Őrült Nők Ketrecének trailerét!

 

Cikk: Aigner Ivan

Fotókredit: Dudás Ernő (Alföldi Róbert), Csányi Mónika (Stohl András), Puska Judit (Kerekes Kristóf)

[2015.09.01.]

Megosztom:

Szólj hozzá! (Ehhez be kell lépned)
lap teteje
 
AZONNALI PRIVÁT ONLINE HITELEK szolgáltatás [2024.12.18.]
EXPRESS HITELEK 30 PERCEN BELÜL szolgáltatás [2024.12.16.]
apróhirdetés
© SirOeshImpresszumMédiaajánlatSiteMap/Honlaptérkép • RandD: Jumu

A cselló metal királyai újra elvarázsolták Budapestet - Apocalyptica koncert a Barba Negraban
A...

Phoebe és Jason: Egy elfojtott szerelem története 
Bemutatták a Romantikus komédiát a Thália...

Szabó Kimmel Tamás és Hermányi Mariann David Mamet drámájában a Centrálban - képekkel
Melodikus death metal szeánsz a Barba Negraban
Elbúcsúztunk a Sepulturatól  
Az olasz életérzést Budapesten is megmutatta az Il Volo
20 év! Örömkoncert a Madách Színházban
beszámolók még