2024. április 26. | péntek | Ervin nevenapja
 
Regisztráció 
Belépés Belépés
Keresés
RSS RSS Hírek Hírek Meghallgattuk Meghallgattuk Ajánlók Ajánlók Fesztiválok Fesztiválok Interjúk Interjúk
zene.hu a kezdőlapom feliratkozás hírlevélre
 
 
 
zenés állások
Oldal.info
 
 
 
Kapcsolódó cikkek
Elkezdődtek a Carousel - Liliom próbái a Budapesti Operettszínházban
Érkezik A Pendragon-legenda a Kálmán Imre Teátrumba
Ilyen volt a Carousel - Liliom plakátfotózása - képekkel
Igaz Ember - díjátadó: Fellépnek az Operettszinház sztárjai
Képekben! Így készül a Carousel - Liliom a Budapesti Operettszínházban
Képgalériák
Carousel - Liliom egyik szereposztás
Carousel - Liliom másik szereposztás
Carousel - Liliom premierek
Kapcsolatok
Budapesti Operettszínház

Bemutatták a Carouselt a Budapesti Operettszínházban - képek a premierről

A cselekmény

A történet szerint Liliom, akit polgári nevén Billy Bigelow -nak hívnak (Dolhai Attila, Sándor Péter, Gömöri András Máté) egy vursliban dolgozik Mrs. Mullin (Polyák Lilla, Nagy-Kálózy Eszter) irányítása alatt. Az a feladata, hogy körhintázni csalogassa az embereket, ami már önmagában sejteti, hogy Liliom nem éppen a lányos apák álma. A férfi szereti a nőket, főnökasszonyával is szeretői viszonyt ápolgat, igazi kalandor, de az élete teljesen megváltozik, amikor megismerkedik a szegény munkáslánnyal, Julie Jordannel (Vágó Zsuzsi, Széles Flóra).

Ms. Mullin ugyanis észreveszi a fiatalok közötti vonzalmat, amikor Liliom átöleli a lányt és felsegíti a hintára. A nyíló szerelmet még a fiatalok sem értik igazán, és talán nem is lett volna több az egészből puszta fellángolásnál, ha Ms. Mullin nem támad rá féltékenységében a fiatal lányra. Liliom megvédi a lányt, és ezért ki is rúgják őt az állásából, csakúgy, mint a lányt, mert túl sokáig kimaradt este. Julie és Liliom végül összeházasodnak, a lány állapotos lesz, de szerelmük mégsem boldog, hiszen nincs pénzük, és Liliom nem képes újra talpra állni. Munkát nem talál, a körhintához pedig nem akar visszamenni, ezért egyre keserűbb és agresszívabb lesz, kocsmákba jár, és folyamatosan egyre lejjebb és lejjebb csúszik. Egy vita során még szerelmét is megüti, aki ennek ellenére is kitart mellette.

Liliom egy idő után már csak egyetlen kiutat lát a nehézségekből, méghozzá Jigger Craigin (Szabó P. Szilveszter, Homonnay Zsolt) ajánlatát. Jigger gyakorlatilag rablógyilkosságra veszi rá az elkeseredett Liliomot, ám a terv finoman szólva balul sül el, mivel már azelőtt lebuknak, hogy bármit is tettek volna. Liliom, aki se nem okos, se nem bátor, de legalább szép, újabb ostobaságra vetemedik, és hasba szúrja magát. Liliomot a mennyország kapujában arra ítélik, hogy 16 évig égjen a purgatórium tisztítótüzében, majd egy napra visszatérhet lányához a földre, akit valami csodás dologgal kell majd meglepnie, kárpótlásul.

Dolhai Attila számára érdekes lehetett egy ilyen férfi főszerepet eljátszani, hiszen nagyon sokszor alakított már hős szerelmest, ám Liliom inkább antihős. Legalábbis az én szememben. Az a típusú férfi, aki fitogtatja az erejét, nagyszájú, humoros, imádják a nők, de nem hoz megalapozott döntéseket az életében. Túl hirtelen, túl ostoba, egyszerű ösztönlény, akinek egyébként valóban aranyszíve van. Nagyon jól megmutatkozik ez a kettősség a darabban, hiszen látjuk Liliom lelkét, a boldogságát és örömét, amikor kiderül, hogy gyermeke lesz, és azt is, hogyan kártyázza el másodpercek alatt a még meg sem szerzett pénzét, mert nem képes realizálni a veszteségeit. Összetett és nehéz szerep ez, főleg úgy, hogy a megszokottnál kevesebb szöveggel és sokkal több mimikával, gesztusokkal kell mindezt megmutatnia. Számomra az ő alakítása volt a legemlékezetesebb.

Julie-t Vágó Zsuzsi játszotta, akit az utóbbi időben inkább mellékszerepekben láthatott a közönség, annak ellenére, hogy a társulat egyik legtehetségesebb színésznője. Zsuzsi nagyon szerethető volti Julie-ként, bár tény, hogy nem volt könnyű dolga, hiszen Julie karaktere önmagában nem túl érdekes. Ő a katalizátor, akiért Liliom bármit megtenne, és akiért a vesztébe is rohan. A lány tűri élete balsorsát, csak szelíden, de határozottan, kevés szóval száll szembe férjével, ahogy mindenki mással is. A szavak a szájából sokkal többet érnek, mint bárki mástól. Erősebbek és kifejezőbbek. Julie okos, de a szerelméért bármit megtenne, és soha el nem hagyná, akármilyen rosszul bánik is vele. Még férje halála után sem keres mást, nem is fogad kérőket. Inkább egyedül marad. Az a nő, aki hisz a hagyományos értékekben, aki inkább álomba sírja bánatát, minthogy kiadja magából, és aki nem nyílik meg könnyen még a legközelebbi barátainak sem. Nagyon nehéz szerep, és nehéz is jól játszani, de Zsuzsinak tényleg jól sikerült, nagyon jól átadta azt a fájdalmat, ami Julie érez, hogy a vágyott szerelem nem volt képes meghozni a várt boldogságot, és csak a nyomorba taszította őt.

Érdekes és fontos mellékszál a darabban Carrie (Bordás Barbara, Peller Anna, Lusine Sahakyan) és Enoch Snow (Bálint Ádám, Peller Károly) szerelmi története, amely gyakorlatilag a szöges ellentéte a hős szerelmesek kapcsolatának. Carrie gyakorlatilag Julie naiv, butácska, de nem kevésbé számító barátnője, aki inkább szeretetből, mint szerelemből hozzámegy egy csupa szív ifjú vállalkozóhoz Enoch Snowhoz. Be kell vallanom, hogy én az ő jeleneteiket, az ő párosukat sokkal jobban szerettem az egész darab során. Talán azért mert kidolgozottabbnak éreztem a karaktereket, talán csak azért, mert ezt a kapcsolatot éreztem valóságosabbnak, szerethetőbbnek. Érdekes volt Carrie és Enoch tizenhat évvel későbbi jelenete is. Számomra tökéletesen visszaadta azt a ma sem ritka jelenséget, amikor valaki hirtelen bekerül egy értelmiségi társaságba, és azt hiszi, hogy ettől fontos és érdekes úriemberré / úrinővé vált. Ám hiába, hiszen jó modor, kedvesség és nemes lélek hiányában, a legdrágább ruhában sem válhat nemessé senki sem.

A Carousel nem hasonlítható azokhoz a látványos, óriási érzelmekkel, szerelmekkel, és cselszövéssel operáló musical történetekhez, amelyeket az elmúlt évek során bemutattak a fővárosi teátrumban. Ez a történet egy lassan folyó, mély érzelmekből és rengeteg érzelmi elfojtásból eredő dráma. Különös, hogy elsőre nem fogott meg annyira, nem éreztem, hogy elvisz a valóságból, nem váltott ki katarzist sem bennem az előadás alatt, mégis beleégett a lelkembe és a gondolataimba. Még másnap is, folyton csak a darab jelenetei jártak a fejemben és hogy mennyire komoly tükröt tart a társadalomnak még ma is, Molnár Ferenc XX. század hajnalán megírt szomorú szerelmi története. Milyen mélyen gyökereznek, és milyen összetettek valójában azok az emberi kapcsolatok, melyet jobb híján, szerelemnek hívunk.

Jegyvásárlás

Suri Andi

A premiereken készült képeinkért, klikk.

[2019.05.09.]

« előző oldal  (2. oldal)  következő oldal »

Megosztom:

Szólj hozzá! (Ehhez be kell lépned)
lap teteje
 
SÜRGŐS HITELEK szolgáltatás [2024.04.19.]
SÜRGŐS HITELEK szolgáltatás [2024.04.18.]
apróhirdetés
© SirOeshImpresszumMédiaajánlatSiteMap/Honlaptérkép • RandD: Jumu

Koncz Zsuzsa 78 évesen is rocksztár Avagy pár gondolat a múlt heti arénás buliról
Egy Koncz...

A nagyok visszatértek hozzánk végső búcsút venni - Mr. Big koncerten jártunk
2024.04.07...

Megnéztük a Nyakamon a nászmenet főpróbáját a Tháliában - képekkel
Árnyékból a fénybe - Beyond the Black - Ankor koncertem jártunk
Nem jó érzés rádöbbenni, hogy minden hiábavaló - Az ügynök halála a Centrál Színházban
A Quimby 33 év után sem hagyott fel a kísérletezéssel
Megnéztük a Triász együttes koncertjét - képekkel
beszámolók még