Hogyan kerül a vadnyugat Budapestre?
Szemen szedett igazság: Úgy nyit a dal, mint egy csúfolódó versecske. A szövegben kritizálja azt a fajta újságírói magatartást, amikor nem azt írják le, amit az interjúalany mondott. Egyben véleményezi őket: „ez a lap még színesben is olcsóbb, mint a valóság”. Rámutat sok kis turpisságra, amellyel sokszor csak a példányszámot akarják növelni…” és az a spániel a kép sarkában sose volt az én kutyám!” A zene a sok rézfúvóstól (trombita, harsona) és a szaxofontól igazán „ütős” lett, az elektromos gitár és a szájharmonika pedig nagyszerűen „kergetik” egymást. A refrén miatt le a kalappal: igazi nyelvtörő, kíváncsi lennék, hányszor kellett felvenni…
Hangjegy (Minek is mondanám):a kezdetekről mesél, kezdetben csak énekkel és gitárral, majd kapcsolódik hozzá a többi hangszer és így lesz egész a dal, kellemesen lázadó, lüktető. Azt fogalmazza meg, amelyen nagy valószínűség szerint mindenki átmegy, aki egy kicsit is más, mint a korosztálya…
Sose gondolnád (Rend a zajban): Duett Kohánszky Roy-al, akivel éveken keresztül együtt zenélt Kontor Tamás. A két férfi hangja nagyszerűen passzol egymáshoz, szinte libabőrös lesz tőle az ember. A szövegében pedig nagyon komoly üzenet van, ajánlom mindenkinek, hogy figyelemmel hallgassa! „…és bárhova érsz, majd gondold át, hogy a mának jó oka van”
Új dal: Párjával, Szabó Eszterrel énekel duettet, zeneileg nagyon letisztultnak éreztem a felvételt, a gitár és a szájharmonika ugyanolyan összhangban van egymással, ahogy a két énekes is remekül kiegészíti egymást. Egy új dal születéséről énekelnek, de ha egy kicsit is tisztában vagyunk a párról szóló hírekkel, könnyen továbbgondolhatjuk az értelmezést… Nekem sikerült, bár lehet hogy tévedtem… Kicsit olyannak éreztem, mint Erica C és Roby D „hóemberes” dalát, de nehogy valaki félreértse: csak hangulatában, nem színvonalában…
Telefonblűz: ez a kedvenc dalom az albumról zeneileg és szövegileg is nagyon tetszett. Ahogy a szöveg, a zenei is „ideges”, mert nem éri éppen utol telefonon azt, akit szeretne. Micsoda hétköznapi szituáció s mégis milyen jó nótát lehetett belőle írni. A hegedű és a szájharmonika bekapcsolódásával pedig már semmi nem mentett meg attól, hogy lelki szemeimmel ne lássam a poros vadnyugati kisvárost, ahogy a keményfiúknak táncolnak a tákolt színpadon a színes ruhákba öltözött bártáncosnők. Zene, szöveg és kép. Hármas hatást ért el nálam ez felvétel.
Country Budapest: Instrumentális dallal folytatódik az album. S melyik másik hangszer kapná a főszerepet, mint a gitár. Shadows-os utóíze volt, ami egyáltalán nem baj, hiszen a fiúk nagyon tudtak annak idején, és amit most Kontor Tamás és Nagy Ádám véghezvisz, abban szerintem még Roger Waters-nek sem lenne kivetnivalója…
[2007.03.29.]