Boogie Mamma
1999-ben kezdte el Boogie Mamma zenekar összekotyvasztani stílusát, többek közt swingből, reggaeből, punkból, tangóból, rock and rollból, calypsóból, sramliból, metálból, természetesen nyakon öntve az egészet hamisítatlan ska-lüktetéssel. Megalkották tehát a ska-boogie-nyugie műfajt, melynek egyetlen és így méltán legkitűnőbb hazai képviselői. A magyar színtér ma is aktív csapatai közül kevesen büszkélkedhetnek azzal, hogy náluk is régebben játszanak skát, és bátran állíthatjuk, hogy a kísérletezős, fúziós, harmadik hullámos vonulatot előttük senki nem művelte széles e hazában.
Nyolc év alatt végigbohóckodták az egész országot koncerteknek álcázott megmozdulásaikkal (egyetemi, főiskolai, városi és klubrendezvényeken – Szegedtől Sárvárig, Bajától Visegrádig), sőt a határon túl is többször bizonyítottak már.
2001 óta minden évben fellépnek a Szigeten és visszatérő vendégei több országos fesztiválnak is. A legerősebbek természetesen Budapesten, ahol rendszeresen teltházas klubkoncerteket tartanak – főként az Erzsébet téri Gödörben, Trafóban, de sikerrel játszottak már az A38-on, és (amíg működött) a Kultiplexben és az Almássy téri Szabadidőközpontban is.
Bulijaikon rendeztek már akciófilmet, nyilvános tortasütést, egy órába zippelt többmilliárd éves törzsfejlődést, Kedves Közönség FC vs. Boogie Mamma FC labdarúgó-mérkőzést és még nagyon sok minden mást. Megalkották a „live play back” és a „play back közönség” technológiát, valamint az euroatlanti övezet legviccesebb hírlevelét, melyből megtudható mi az a „robotvétség”, milyen a „reklámmáj” és miért rúgják le rendszeresen a Zeneakadémia piszoárjait a Haydn-headz banda tagjai.
Persze azért a műfaj népszerűsítéséből is alaposan kivették a részüket: Útjára indították az első magyar ska-hírlevelet, majd ennek utódjaként a máig legnépszerűbb hazai ska-portált (skaland.hu). Nekik köszönhető, hogy először magyar ska csendülhetett fel a VIVA televízióban.
Így aztán nem csoda, hogy hiába a sok lelkes rajongó (kiket ezúton is csókoltatnak), hiába a sok pozitív kritika (szaklapoktól a zenetévékig), lemezt készíteni sokáig nem jutott idejük (igaz egy-egy felvételük felkerült a „Magyar Ska 2003” (Mops Records Hungary) és a SkaLand 2005 (CrossRoads Records) válogatáscédékre).
2005 májusában azután végre – hat év halogatás után, a CrossRoads Records terjesztésében – végre megjelent az Apró keblek dicsérete című debütáló album, amit mind a szakma, mind a közönség lelkesen fogadott.
2007 májusában formabontó kiadvánnyal jelentkeztek: a Negyvennégy Boogie Mamma hírlevél és kölem-kölemféle csudálatos dolgok című „könyvlemez” 132 oldalnyi abszurd humor mellett egy két számos kislemezt is tartalmaz.
[2008.01.07.]