Anthony Rother
A 36 éves offenbach-i (Frankfurt) producer és label tulajdonos majdnem 20 éve dolgozik, játszik, él az elektro vonalán, illetve képviseli azt. Anthony Rother, bár mindig is hitt ebben a fajta zenében, megélte annak magasságait és mélységeit egyaránt. Legismertebb labelével, a Datapunk-kal, most már jó pár éve minősíti át az elektro hangzásait a mai világ zenéivé. Több kivételesen sikeres maxi lemez, mint például amelyek Sven Väth kiadója, a Cocoon gondozásában jelentek meg, illetve Rother legújabb, sorban hetedik stúdióalbuma, a " My Name is Beuys Von Telekraft" is híven tükrözik hangzása időtlenségét.
Pályája a nyolcvanas évek végén kezdődött.
Első megjelenéseire a rendező és zeneszerző John Carpenter munkái voltak óriási hatással. 1994-től Heiko Laux Kanzleramt kiadójának egyik legjelentősebb producere volt, amely máig is az egyik legnívósabb német techno label.
Három évvel később, kifejezetten Rother "Sex with the Machines" című. nagylemezének megjelentetésére hozták létre a Kanzleramt sublabelét. Ez a lemez hosszú távon fellendítette karrierjét. A "Sex with the Machines"-szel Anthony első ízben fedezte fel a klub hangzás és saját tipikus elektro hangzásának pozitív kölcsönhatásait.
Következésképp 1998-ban úgy döntött, saját útjára lép és megalapította, a PSI49NET-et, kiadványai művészi kifutóját, illetve számos hasonló producerrel és innovatív zenésszel alkotott együttműködéseinek színterét. E label gondozásában olyan sikeres albumok jelentek meg, mint a "Simulationszeitalter" (2000), "Little Computer People" (2001) és a "Hacker" (2002). Ezeket követte, már a Datapunk gondozásában a nagysikerű "Popkiller" album, ami nem csak a 2004-es slágerlisták élén állt, de a Raveline Magazin olvasói az év lemezévé is koronázták..
Az évek során zenei barátság szövődött a legendás frankfurti Sven Väth és Anthony Rother között, melynek eredményeképp számos közös alkotás született. Rother volt a producere Sven két albumának, a "Contact" és a "Fire" címűeknek, illetve több közös kiadvány Väth & Rother névvel jelent meg, többek között a "Komm" és a"Magie" is, Sven labele, a Cocoon gondozásában. Dolgozott még többek között olyan művészekkel is, mint Thomas Schumacher, Karl Bartos a Kraftwerk-ből ,illetve Miss Kittin, Erick Morillo és DJ Hell.
Később megalapította a Stahl labelt, ahol elsőként az "Art Is A Technology" c. lemeze jelent meg. Ezzel az albummal Rother elhatárolta megát a klub-stílus elvárásaitól, hogy az experimentális hangzások vizeire evezzen, kezdeti kiadványainak stílusában, melyek a Fax +49-69/450464 nevű ambient kiadónál jelentek meg. 2006-ban ismét a tőle megszokott pop-os beütésű Super Space Modell album következett, majd 2008 végén a legújabb label-én, a Telekraft Recordings-nál látott napvilágot legfrissebb albuma My Name is Beuys Von Telekraft néven.
Anthony Rother zenei pályafutásának fontos aspektusa a nagysikerű live act-jei is, melyeknek köszönhetően nagyméretű felszerelésével együtt a klubok és fesztiválok világszerte keresett fellépője lett.
[2009.04.01.]