Nyitottak a reklámból finanszírozott, ingyenes zenékre a felhasználók
Az Ipsos amerikai zeneletöltőket vizsgáló, kétévente esedékes kutatása szerint lenne lehetőség a reklámbevételekkel finanszírozott, ingyenes online zenék fokozottabb elterjesztésére - írja a mediainfo.hu
Egy sor olyan felhasználó van ugyanis, aki pusztán azért marad távol az online zenepiactól, mert egyszerűen nem hajlandó a neten zenéért fizetni. Ők azonban nem elveszett közönség, csupán legális, ingyenes zenékkel kellene őket motiválni - figyelmeztetnek a kutatók.
Hiba lenne a kiadók részéről az is, ha ezt a nagy tömeget egységesen internetes kalóznak bélyegeznék, mivel szép számmal vannak e felhasználók között olyanok is, akik épp annyira ódzkodnak az illegális fájlmegosztástól, mint a netes zenékért való fizetéstől. Van azonban olyan pont, mikor a jogi/etikai/óvatossági aggályokat felülírja a nem-fizetés elve. Ha pedig nem így történik, akkor felhasználók tömegei maradnak kívül az egész piacon.
Az Ipsos szerint éppen ezért a piac közönségének és bevételének bővítéséhez kulcsfontosságú csatorna lenne a reklámmal finanszírozott, ingyenes zenék elterjesztése. Szükséges ugyanis egy olyan értékes ajánlat, amely kiegészíti, kontextust ad az illegális fájlcserélőkkel szembeni, fokozódó fellépésnek.
A kutatás szerint jelenleg megközelítőleg egyformán vonzó a hirdetésekből, illetve a díjakból finanszírozott modell. Ha a fogyasztóknak választaniuk kellene, hogy a reklám alapú, ingyenes zenét mi váltsa fel, csak egyharmaduk nyergelne át a fizetős piacra, a többiek elvesznének a legális piac számára. A fájlcserélőket leváltani kész felhasználónak pedig kétharmada menne át a legális, ingyenes piacra.
Ajánljuk! Nem jó üzlet az ingyenes zeneletöltés
- mediainfo.hu -
[2009.07.27.]