Aki nemcsak nevében Joó
A látszólag különálló szegmenseket Joó Géza személye, kreativitása és szakértelme tökéletes szinergiába hozza, ezáltal összekapcsolva azokat. Művészeti menedzser, akinek egyik ismérve, hogy a kreativitás mellett, a gazdasági életben való jártassággal felvértezve, képes nemcsak magyar, hanem exkluzív, minőségi nemzetközi produkciók létrehozására. Az ötlet, s annak minőségi kivitelezése méltán jellemzik.
- Azon kevés emberek egyike, aki a showbusiness világában éppúgy otthonosan mozog, mint az üzleti életben. Hogyan lesz valakiből Joó Géza?
- Eredeti szakmám közgazdász, majd válságmenedzserként specializálódtam. Ám ezzel párhuzamosan, korán kerültem a média világába. Egy angol nyelvű gazdasági tévémagazin, a Welcome to Hungary szerkesztője, később társproducere voltam. A műsort – amely Magyarország politikai és gazdasági helyzetét mutatta be – az Amerikai Egyesült Államok business csatornáin sugározták. Emellett Göncz Árpád köztársasági elnök médiacsapata állandó kíséretének tagja voltam 1990–1994 között. Külföldi csatornák számára úti beszámolót készítettünk, amely a rendszerváltást követően nagyban elősegítette Magyarország pozitív megítélését.
A zene, elsősorban a popzene mindig kiemelt szívügyem volt, ezért rengeteg magyar előadót interjúvoltam meg. Ez a kötődés oly erősnek bizonyult, hogy koncertszervezéssel is foglalkoztam (sok másik mellett, az egyik legemlékezetesebb Csepregi Éva Erkel Színházbeli koncertje volt, amivel visszatérését alapozta meg), valamint nemzetközi produkciók létrehozásában (Plácido Domingo, José Cura) is közreműködtem.
- Apropó nemzetköziség: huzamosabb ideig külföldön élt. Mennyiben befolyásolta ez az időszak életét?
- Szerencsére sok időt töltöttem az USA-ban, ahol a showbusiness-ben tevékenykedő emberekkel – többek között Clair Kenneth-tel, Szász Lulával és Ildy Lee Roosennel – találkoztam, s kötöttem barátságot, akik aztán nagy hatással voltak a személyiségfejlődésemre.
Legjelentősebb, s számomra legkedvesebb külföldi sikeremet Benjamino Gigli életéről készített filmemmel értem el. Rendezőként hatalmas elismerés volt a Recanatti Filmfesztiválon kapott nemzetközi közönségdíj, s a fődíj. Ekkor ismerkedtem meg Bayer Ilonával, aki a film szerkesztője volt, s akihez a mai napig szoros barátság fűz.
- Hogyan kapcsolódik mindehhez az üzleti világ? Mi a titka a kétéltűségnek?
- Különböző területen tevékenykedő, nagy volumenű cégeket vezettem. A művészi kreativitást gazdasági látásmóddal ötvözve, képes voltam az álmaimat a valóságba ültetve megvalósítani. S mivel szívügyem mindig is a zene és a művészet volt, a gazdasági életben való munkásságom mellett komolyzenei és popprodukciókat hoztam létre. Az elmúlt években aztán egyre inkább ez utóbbi irányába terelődött a hangsúly.
- Tehát visszatért a gyökerekhez, s nem is csak egy területen…
- Valóban. Zenei téren Keresztes Ildikónak, a feltörekvő, fiatal generációt képviselő énekesnőnek, Monának (Harmath Szabolcs által szerzett dalához), valamint IVAN-nak rendeztem videoklipet.
Évekkel ezelőtt az egyik országos kereskedelmi csatorna megbízásából, (média- és gazdasági) kommunikációs tréningek alkalmával neves tévés személyiségeket képeztünk csapatommal. Ezen tapasztalatok alapján produkciós irodám, a Yoo Productions modellmenedzsmenttel is foglalkozik, ahol a tehetségeket a modell- és médiaszakmára készítjük fel.
Az Erno Laszlo kozmetikai világmárka teljes kelet-európai marketingjének és PR-jának felelőseként pedig második reklámkampányunkon dolgozunk, aminek fénypontja a cég egy éves magyarországi fennállását ünneplő, fergeteges show lesz, ahol a zene feltétlenül szerepet kap.
Az interjú folytatódik. Klikk IDE!
[2009.10.14.]