Elektronikus zene hegedűvel: Owen Pallett – Heartland
Az 1970-es évek analóg szintetizátoros popzenéje, az orosz futurizmus és a tizenkilencedik századi katonai indulók találkoznak Owen Pallett hegedűművész Heartland című, legújabb nagylemezén, ami a szerző eddigi legkomolyabb munkája.
Egy kapcsolat elejéről, közepéről és végéről szól, tizenkét felvonáson keresztül. Pallett a lemezt Valeifgr Siggurdson reykjaviki stúdiójában írta (itt születtek Björk Medulla és Bonnie ’Prince’ Billy The Letting Go című művei is), segítségére voltak a Prágai Filharmonikusok, valamint az Arcade Fire dobosa (Jeremy Gara) és a Panda Bear albumait is keverő Rusty Santos.
Pallett az elektronikus zene irányelveit követve szerezte a Heartlandet: a vonósok úgy funkcionálnak, mint egy fehér zaj generátor, a fúvósok úgy neszeznek, mint egy szekvenszer, a rézfúvósok játéka pedig úgy emelkedik és zuhan, mint egy óriási oszcilláló szűrő. A Heartland egy rendkívüli zenei kinyilatkoztatás; a felvételek különleges módon keltik életre az érzelmeket, melegséget és új iránti törekvést előtérbe helyezve.
Owen Pallett a japán Square/Enix Final Fantasy című világhírű számítógépes szerepjátékán nőtt fel, és ez akkora hatással volt rá a későbbiekben is, hogy karrierje kezdetekor ezt vette fel művésznevének, és eddigi lemezei kivétel nélkül e néven jelentek meg.
Az új albumának nemzetközi terjesztése során felmerülő jogi problémák miatt azonban most visszatér polgári nevéhez: a Heartland már nemcsak Európában és Kanadában jelenik meg, hanem világszerte, így Japánban is, és a kiadóval jobbnak látták elkerülni a bejegyzett védjegy ellen elkövetett szabálytalanságot.