2024. április 29. | hétfő | Péter nevenapja
 
Regisztráció 
Belépés Belépés
Keresés
RSS RSS Hírek Hírek Meghallgattuk Meghallgattuk Ajánlók Ajánlók Fesztiválok Fesztiválok Interjúk Interjúk
zene.hu a kezdőlapom feliratkozás hírlevélre
 
 
 
zenés állások
Oldal.info
 
 
 
Kapcsolatok
Aza

Hogyan lehet sikeres egy magyar beatmaker?

A minap a Bakegérbe tartottam. A hatoson ülve, néztem a körutat. A Blahán felszálló emberek közül felkeltette a figyelmem egy zenét hallgató arc, akinél épp a Gádzsik szólt. Másnap megnéztem AZA myspace oldalát, hogy milyen beatek, koncertek vannak feltüntetve az adatlapján.

Mint laikus is hallom, hogy mi szól jól, és mi nem, bár nem vagyok beatmaker. Ehhez talán nem kell semmilyen képesítés, tapasztalat, csak példa a minőségre, és ellenpélda a minősíthetetlenre.

AZA olyan beatmaker, kinek alapzenéi a hallgatók számára átadják, hogy milyen hangulatot akar megfogni. Kreatív, tisztán szól, markáns, borús, néha sejtelmes. A Scarcity fejének WU iránti tisztelete és passziója az, ami elismertté tette őt és zenéit a világhálón.

2004-ben a Stress In Da Dress hívta fel a figyelmem tehetségére, és a számunkra adott interjú után tűkön ülve vártam az Undress Da Stress mixtape-et, ami idáig sem jelent meg. Szintén ilyen ki nem adott, vagy félkész album a +36061, amiről 2005-ben érkeztek hírek. A bennfentesek gyűjteményébe olyan ínyencségek is beletartoznak, mint a Mese habbal, Artform, Spitssh, Ribounce vagy a Saiid alapjára készült Dust n Hoffmann.

Sokan a Stress in Da Dress-en hallották először Szoknyát és Kno’-t, valamint Blue Raspberry-t is. Legtöbbünknek nem hangzik újdonságként Raspberry neve. Állítólagos WU rajongók lemezgyűjteményéből viszont… Lemezgyűjteményéből? Szép lenne. Inkább mapparendszeréből hiányzó, vagy eddig ismeretlen név. Igaz, hogy több a kínált adat, mint amennyit képesek vagyunk befogadni, de ha már magyar producer lemezéről van szó, tessék utánajárni. A Stress In Da Dress nem egy alulértékelt, hanem kissé elfeledett lemez.

Minőségre csupán körvonala annak a szintnek, amivel a Killakikitt bemutatkozó lemeze megismertette magát a publikum előtt, de minden magára adó rajongó számára kötelező darab, és szerepe van a magyar hip-hop diszkográfiájában. Megjelenésekor, zeneileg mérföldekkel járt a legtöbb magyar producer munkája előtt. AZA ütősei mindig is húztak, remek mintákat használ fel. Apropó, ma van egy éve, hogy megjelent a Ne Szarakodj. Értesüléseim szerint már készülőben van a második lemez. Jelenleg a zenéket szelektálják.

A felsorolt nevek és elismerések eredménye, hogy Cilvaringz világ körüli turnéjának összefoglaló videója alatt is AZA beatet hallunk. Ennek a szenvedélynek köszönhetően járt Magyarországon 2003-ban RZA & Cilvaringz, és szintén ennek köszönhetően ünnepli születésnapját a Petőfi csarnokban Április 1.-én Mr.Meth is. Hogy mi közös a két koncertben? A koncert hivatalos felvezetőjeként Cilvaringz, és Sueside, RZA hivatalos DJ-je ismét nálunk. Mellettük Streetlife és Mathematics is színpadra lép. Hazai pályán spannolja a közönséget: Dopeman, AKPH, NKS, és a minden lében két kanál Bankos & Norba.

A Hanyag Elegancia Shop gondozásában megjelent Stíluspakk válogatáslemezen három Scarcity instru, hallgatható. Egy alap aMGee-től, kettő pedig BrokenFinguz-tól. A Képletek dinamikus, robbanékony, jól szólnak a dobok, a vonós szekció pedig fokozza az érdeklődést. A Gádzsik második fele a bomba számomra. A szkreccsek és a minta finoman vezetik fel a verzéket, ugyanakkor a feszült, nyers szöveghez is illenek.

Mathematics GZA kapcsán lépett be a WU köreibe. GZA ekkor épp DJ-t keresett. Rövid ismeretség után meghívta RZA klipforgatására, ahol személyesen is bemutatkozhattak egymásnak. Mathematics, WU tagsága óta több tagnak is írt zenéket. Budapesti koncertjére ő kíséri Meth-t. Lehet, azért mert 2006-os albumára két instrumentált készítetett írt?

AZA a Killarmy tagjának, Dom Pacinonak is írt zenét, ami P.R, The Score című szövege alatt kapott helyet. Ezen kívül a Randam Luck számára készített, Graveyard Shift-en hallható Back To Business is az ő keze munkája. AZA nem visszatért, hanem jelenleg is az iparban van, olyan nevek lemezein, mint Chief Kamachi, Krumbsnatcha, Ciph Baker, Craig G. Sok feltörekvő producer számára követendő példa az alázat, tisztelet, fejlődés, ami körülöleli pályáját.

Remélem a fent leírt bréjnsztormingom kimerítő választ ad bárki számára, akiben felmerül a kérdés, hogy miért ennyire népszerű a Scarcity, miért szólt a srác fülében Killakikitt? A hallgatók többsége a hátteret félretéve szelektál, a hallott anyag alapján dönti el magában, hogy minek szavaz bizalmat, nem merül el a részletekben. Itt foglalnám keretbe a leírtakat: példa kell a minőségre, és ellenpélda a minősíthetetlenre. 

- tanga -

[2010.02.26.]

Megosztom:

Szólj hozzá! (Ehhez be kell lépned)
lap teteje
 
SÜRGŐS HITELEK szolgáltatás [2024.04.19.]
SÜRGŐS HITELEK szolgáltatás [2024.04.18.]
apróhirdetés
© SirOeshImpresszumMédiaajánlatSiteMap/Honlaptérkép • RandD: Jumu

Az elveszett fejedelmek visszatértek a Barba Negrába  - ilyen volt a Lord of the Lost koncert
Ápri...

Koncz Zsuzsa 78 évesen is rocksztár Avagy pár gondolat a múlt heti arénás buliról
Egy Koncz...

A nagyok visszatértek hozzánk végső búcsút venni - Mr. Big koncerten jártunk
Megnéztük a Nyakamon a nászmenet főpróbáját a Tháliában - képekkel
Árnyékból a fénybe - Beyond the Black - Ankor koncertem jártunk
Nem jó érzés rádöbbenni, hogy minden hiábavaló - Az ügynök halála a Centrál Színházban
A Quimby 33 év után sem hagyott fel a kísérletezéssel
beszámolók még