Ma jön a második buli! A Music Television egy jó esélyt kínál a feltörekvő magyar zenészeknek
Az MTV brand:new, az MTV tehetséggondozó kezdeményezése, amely a csatorna világához közel álló magyar zenekaroknak segíti elindulni az ismertség és elismertség felé vezető úton. A programhoz áprilisban csatlakozott az új lendületet vett djuice is, így idén tavasztól közös erővel folytatódik a zenészek támogatása. Az 5 feltörekvő zenekar mellé csatlakozott több, már befutott zenekar is, hogy tapasztalatukkal segítsék az „ifjúságot”.
The Kolin, Heaven Street Seven, Neo, Nemjuci, Zagar, Supernem - senkinek sem kell őket bemutatni, hiszen régóta ott vannak a zenei élvonalban. Pedig ők is voltak „fiatalok”, és nekik is kellett segítség az induláskor. Ezért vállalták el, hogy mentorként álljanak feltörekvő zenésztársaik mellé, és támogassák az MTV brand:new tagokat. Bár a zenei piac Magyarországon nem túl nagy, azt mondják, sok jó zenész kis helyen is elfér:
„Itthon egészen elképesztő, torz fogalmak alakultak ki a popzenéről, ezért szükség van a zenekarok egymást segítő, konstruktív szakmai hozzáállására. Mi is rengeteget tanultunk más zenekaroktól, de elsősorban külföldről, és közvetetten. Az hatalmas segítség minden zenésznek, ha testközelből, esetleg ugyanarról a színpadról figyelheti az eseményeket. A vidéki művelődési házakban megrendezett tehetségkutatóknak semmi értelme, hiszen a vörösboroskólás szájszéllel, frottírzokniban és szandálban szurkoló tömegek véleménye sokszor nem releváns a világ zenei trendjeihez képest, és a rendezvények kellő nyilvánosságot sem biztosítanak a résztvevőknek. Szükség van tehát az MTV és a djuice effajta kezdeményezéseire, és ezzel együtt arra is, hogy a popkultúra beépülhessen a művészetek, méghozzá az elfogadott és támogatott művészetek közé.”- mondta el Márkó, a The Kolin frontembere a programról.
Odett, a the (hated) tomorrow, a Hősök, a We plants are happy plants és a Jacked tehát elrajtol. De mit is jelent a mentori segítség?
„Nagyon profi hozzáállású zenekarok mentorai lehetünk. Így a mentor-tehetség viszony mellett egy exportálható istálló is kialakulhat, és egymást erősítve alkothatunk igényes, világszínvonalú popzenét. Reméljük, hogy ismertségünkkel hozzájárulunk ahhoz, hogy rájuk is felfigyeljenek, és reméljük, hogy ezeket a szerepléseket a zenekarok fogják tudni úgy hasznosítani, hogy hosszú távú ismertséget szerezzenek maguknak. Rengeteg mindent megtapasztaltunk már saját magunk, sokat tanultunk másoktól is. Ezt a "tudást" természetesen nem őrizgetjük magunknak, hanem igyekszünk továbbadni, hiszen közös érdekünk az igényes magyar popzene kialakítása. Egymás sikereiből pedig hosszú távon csak profitálhatunk.” - folytatta Márkó.
És hogy kik is pontosan az MTV brand:new zenekarok? - Klikk IDE!
Az MTV brand:new program keretében a magyar Music Television kiemelten kezeli az együttesek klipjeit, és külön kisfilmet forgat mindegyik csapattal, amelyek folyamatosan láthatóak lesznek a csatornán. A djuice segítségével idén nyolc koncert valósul meg Budapesten és vidéken, amelyek mindegyikére ellátogatnak majd a mentorok is.
Az első djuice és MTV brand:new party április 30-án az U26 djuice clubshopban volt, ahol élőben játszott az öt MTV brand:new zenekar, ráadásként pedig színpadra lép a The Kolin is. A második buli június 26-án a Dürer kertben kerül megrendezésre, ahol a mentorok közül a Neonak örülhet a közönség.
- zene.hu -
[2010.06.26.]