2024. november 22. | péntek | Cecília nevenapja
 
Regisztráció 
Belépés Belépés
Keresés
RSS RSS Hírek Hírek Meghallgattuk Meghallgattuk Ajánlók Ajánlók Fesztiválok Fesztiválok Interjúk Interjúk
zene.hu a kezdőlapom feliratkozás hírlevélre
 
 
 
zenés állások
Oldal.info
 
 
 
Kapcsolódó cikkek
Mesemusical gyerekeknek!
Kapcsolatok
Csondor Kata

Csondor Kata: "Nem is tudjuk, hogy hova ér el egy dal"

A színész-énekes pályájáról, életéről és természetesen jövőbeni terveiről készült beszélgetésünket olvashatják most.

Csondor Kata Budapesten született. Korán a művészi pályára lépett, hiszen már gyerekkorától szinkronizál és énekel. Hangját filmekben, mesékben, és filmsorozatokban hallhatjuk szinte naponta. Hangja egyedisége miatt könnyen megmarad az emberek emlékezetében. Szép orgánumával, nemcsak színészként, hanem énekesként is felhívta magára a figyelmet. Neve egy csapásra vált ismerté a 2009-ben - „Add tovább” című T-Mobile reklámban. A rövid kis zenei anyag annyira sikeres lett, hogy a rajongók kérésére Kata felénekelte az egész számot, melynek szövegét Szabó Ágnes, a zenéjét pedig Madarász Gábor szerezte. A művésznő angol kiejtése is tökéletes, így minden nehézségek nélkül énekel és ad elő nagy sikerű slágereket, musicalokat. Felejthetetlen élmény számára és nagyon büszke rá, hogy a Márványteremben és a Fészek klubban a Studió 11-gyel debütálhatott, Dobsa Sándor vezetésével. Nagyszerűbbnél nagyszerűbb zenészek közreműködésével, adhatta elő kedvenc dalait. Még tiniként, kérésére egy- egy igazi nagybőgős jazz-trió plusz ének felállás is bekerült a műsorba. Ezek az előadások élőben mentek a Petőfi rádióban.

- Szinkronizálni gyermekkorodban kezdtél, hogyan kerültél kapcsolatba a szinkron színészettel?
- Először a színpaddal kerültem kapcsolatba, a régi, híres Lakner bácsi gyerekszínháza utóda a Napsugár gyermekszínpad volt, ahol minden hétvégén a gyerekdarabokban Szerencsi Évával, Balázs Péterrel, Csala Zsuzsával, Schubert Évával, Balázsovics Lajossal lehettünk egy színpadon. Ulmann Mónika és Ábel Anita is ott kezdte. A rendező Kalmár Tibor volt, és ha gyerekhang kellett egy filmbe vagy szilveszteri műsorba szereplő, akkor minket vittek. Én elég ügyeske voltam, és a szinkronban egyre komolyabb feladatokat kaptam, majd azt vettem észre, hogy ez lett szó szerint a munkám.

- Játékot, vagy komoly munkát láttál egy-egy film szinkronizálásában gyermekfejjel?
- Komoly játékot. De ha teljesen őszinte vagyok, akkor mégis azt mondom, hogy bár gyerek voltam, ugyanazt csináltam, mint a felnőtt színészek, ugyanannyi idő alatt, tehát komoly munkát. A rendezők instruáltak és tanítottak. Én fogékony voltam. Szigorúak voltak, nem lehetett linkesedni, komolytalanodni. Azzal a gyerekkel nem dolgoztak többet. Nagyon meg kellett figyelnem, hogy hogyan csinálja az eredeti szereplő, hogyan beszél, stb. mert addig nem mentünk tovább, amíg az olyan nem lett. Én meg próbáltam úgy azonosulni a filmen lévő szereplővel, ahogy csak gyermeki lelkemből bírtam. Lehet, hogy az emberek azt hiszik, szinkronizálni könnyű. Elárulom, hogy sok színész nem is tud, vagy egyáltalán nem szereti ezt a részét a színészetnek, ugyanis nem csinálhatja azt, amit ő akar. Vezetve vagyunk. Hozzáadjuk a belsőnket persze, de nagy alázat és empátia kell sok minden mellett, hogy egy filmszereplőt leszinkronizáljunk.

- Mikor érezted, hogy színészként is meg kell mutatnod magad és már nem elég az, hogy csak a hangod hallják?
- Igazából nem az vezérelt különböző színházak stúdióiba, hogy máshogy mutassam meg magam, hanem, hogy fejlődjek. A régi Nemzetiben és az Újszínházban voltam stúdiós, sokat is tanultam, aztán mivel a szinkronban folyamatosan szükség volt rám, ezért ott próbáltam kamatoztatni, amit magamba szívtam a színpadon, komoly színészektől, tanáraimtól. És bevallom színészileg maximálisan kielégít a filmek szinkronizálása, nagyon szép feladatokat kapok, sokszor Oscar-díjas színésznőket is szinkronizálhatok, komoly filmeket. Nagyon változatosak a szerepek is, és a jó szinkronhoz jó színésznek kell lenni. Nem gondolom, hogy a kettőt külön kellene választani.

- Mi volt az első komolyabb szereped, ami igazi kihívást jelentett számodra?
- Az mindig külön izgalmas, ha általam is kedvelt, nagy színésznőt alakítok, mert nagy felelősséget érzek, és nagy is felelősség abban, hogy a „hangommal eljátszom” őt. Ilyen volt Nicole Kidman, Sissy Spacek, Angelina Jolie, Scarlett Johanson vagy éppen Alicia Keys, akit énekesnőként szeretek. De azt hiszem a legizgalmasabb az volt mostanában, amikor Marozsán Erikát kellet leszinkronizálnom egy német filmben, valószínűleg nem tartózkodott itthon, s ezért.

- Mennyire nehéz napjainkba pályán maradni?
- Nem tudom. Biztosan nehéz nagyon. Én azt mondom, mindenki tegye a dolgát olyan jól, ahogy csak tudja és bízzon az isteni segítségben. Többet nem tehetünk. De talán a bizalom nehezebben megy, ezért mindenki inkább törtet, ügyeskedni próbál. Ez erre a szakmára külön jellemző…

- A média a XXI. században szerintem a minden vonatkozásban a csúcsára ért. Termeli a celebeket, nagyüzemileg hozza létre a „sztárokat.” Többségüknek, amilyen gyorsan jött, olyan gyorsan le is áldozik a csillaguk. Van erről kialakult véleményed, vagy abszolút, nem érdekel, nem foglalkozol vele?
- Az utóbbi. Olyannyira, hogy a kereskedelmi tévéket már egyáltalán nem is nézem. Nem érdekel. Nem tölt föl, nem ad, nem is szórakoztat. De tény, hogy gyorsan tud ismertté tenni.

- Mit jelent számodra a siker?
- A karácsonyi dal kapcsán megtapasztaltam a siker emberektől jókívánságban, szeretetben, hálában visszaáramlott formáját, ami igen komoly tapasztalat volt. Eddig is úgy gondoltam, hogy az előadóművészet azon túl, hogy feszít belülről, és csinálnod kell, valójában úgy teljesedik be, ha másnak is szerzel vele örömet, bánatot, élményt, felismerést. Nem is tudjuk, hogy hova ér el egy dal, egy alkotás és miket tud okozni. Volt, aki a dal miatt nem ment a Dunának…

- Mennyire vagy maximalista?
- Nagyon. De ezért tudunk fejlődni.

- Felsorolnál egy pár számodra fontosabb előadást, szerepet, szinkront?
- Az igazság az, hogy nem gyűjtöm, és nem tartom fejben ezeket. Külön energia összeszednem gondolatban mindig, ha azt kérdezik, hogy miben szinkronizáltál. 20 év filmjeit aztán meg különösen nehéz. Mostanában inkább a saját dalaim készítése mozgat. Eddig azt hittem, hogy én ilyet nem is tudok. De valószínűleg valami megérett bennem hozzá, és nagyon jó élmény ezt próbálgatni.

- Színészként, vagy énekesként érzed magad jobban a bőrödben?
- Mostanában mindkettőben. Régebben billegett az érzet, de csak azért mert amit kevesebb lehetőségem volt csinálni, az jobban hiányzott. Most élvezem, hogy mindkettőt csinálhatom.

- A jövőre nézve mik a terveid, van e szerepálmod?
- Persze! Hatalmas koncertek a világ minden táján nagy táncos produkciókkal, mert gyerekkoromtól táncoltam is, és igen, ami belefér…!

- Tamás István -

[2010.06.09.]

Megosztom:

Szólj hozzá! (Ehhez be kell lépned)
lap teteje
 
-Billentyűs zenész [2024.10.28.] apróhirdetés
© SirOeshImpresszumMédiaajánlatSiteMap/Honlaptérkép • RandD: Jumu

Megnéztük - szuperhősök és vikingek metal bulija a Barba Negraban
November 03-án két...

Megnéztük az Animal Cannibalst a Zene Házában - képekkel
Élő zenekaros koncertet adott az...

Megnéztük Horváth Tomi Halloween partyját a Barba Negraban
Valóban verhetetlen - Frank Turner visszatért Budapestre!
Álom Színházban jártunk - megnéztük a Dream Theater koncertjét Mike Portnoy visszatérésével
Hans Zimmer legendás zenéi élőben: Ilyne volt a New Dimension koncert Budapesten
Brit Floyd koncertbeszámoló - Ha nincs ló, tényleg jó a szamár is!
beszámolók még