Továbbra is tarol a Class FM és a Morning Show
A GfK-Ipsos júliusi felmérése szerint a nyár utolsó hónapjában a júliusi hónaphoz képest tovább növekedett a hazai lakosság körében a rádióhallgatásra szánt idő mennyisége. 2010. augusztusában a 15 évnél idősebb magyar népesség 89,5%-a, azaz 7 619 000 fő hallgatott rádiót, átlagosan 4 óra 20 percet, amely 20 perccel több az előző hónaphoz képest.
Augusztusban a hétköznapi rádióhallgatás jelentős mértékben növekedett, az átlaghétköznapra vonatkozó elérés a 15 évnél idősebb hazai lakosság körében az idei évben a legmagasabb értékét produkálva 74,5%-os volt. A rádióhallgatás a csúcsot egy átlagos napra vonatkozóan ebben a hónapban is 9 órakor érte el, amikor is a 15 évesnél idősebb lakosság majdnem egyharmada (31,4%) kapcsolódott be a különböző reggeli műsorokba.
A hónapban kiemelkedő a reggeli műsorok hallgatottsága: a 6-10-ig terjedő idősáv visszatért a nyarat megelőző magasabb hallgatottsági szintre. A reggeli, délelőtti időszak az összrádióhallgatási idő több, mint harminc százalékát (31,5%) tette ki.
A hétvégi rádióhallgatás - nyilvánvalóan a nyári időszak miatt – valamivel kisebb mértékű volt a megelőző hónapokhoz képest, ám az átlag hétvégi napra vonatkozó elérés a 15 évnél idősebbek körében még így is 61,7%-ot tett ki.
A kereskedelmi rádiók országos versenyét augusztusban ismét a Class Fm nyerte, a rádió minden műsorsávban és korcsoportban maga mögé utasította versenytársait. A Class FM tehát országosan továbbra is a legkedveltebb kereskedelmi rádió mind a 15 évesnél idősebb, mind a 15-49, mind a 15-29 korosztályban, a reggeli és az egész napi műsorsávban egyaránt.
[2010.09.22.]