Jogtalan dalhasználatért perel a népszerű együttes
A Pizza Hut nevű étterem- és a Home Depot nevű barkácsáruház-láncokat perli a Black Keys nevű amerikai rock duó, mert állításuk szerint azok jogtalanul használták fel számaikat reklámjaikhoz.
A Los Angelesben beadott jogi papírok tanúsága szerint a csapat nem kevesebbet állít, mint hogy a világszerte híres Pizza Hut jelentős részeket vett át Gold On The Ceiling című slágerükből, melyet arra használtak, hogy a cég új termékét reklámozzák vele.
A második állítás a barkács cikkekkel foglalkozó Home Depot ellen irányul, akik a Black Keys szerint a Lonely Boy című dalukat használták fel szerszámokat kínáló hirdetésükhöz.
A banda most arra törekszik, hogy megállítsák a dalok jogtalan felhasználását és térítsék meg az anyagi kárukat.
A zenekar ügyvédei azt nyilatkozták, hogy a hirdetések „arcátlan és helytelen próbálkozások arra nézve, hogy az alperesek tőkét kovácsoljanak a zenekar nehezen megszerzett sikeréből”.
Hozzátették, hogy mindkét vállalatot először levélben keresték meg májusban, arra kérve őket, hogy vonják vissza a reklámokat. Ezt azonban állítólag figyelmen kívül hagyták.
Mindkét szóban forgó dal a csapat tavaly kiadott, El Camino című lemezén található.
Az album társszerzőjeként is ismert producer, Danger Mouse szintén beperelte a vállalatokat.
A Home Depot szóvivője az Associated Press nevű hírügynökségnek azt mondta: „Még nem találkoztunk a panasszal, de a szellemi tulajdonok védelme egy olyan jog, amit mi nagyon komolyan veszünk.”
A Pizza Hut szóvivője a felmerülő kérdéseket a hirdetés készítőjéhez, a The Martin Agency-hez irányította, ahol azt mondták: a vállalat nem válaszolt a folyamatban lévő perekre.