Nem ment el a manchesteri, Stone Roses nevű rockzenekar visszatérését dokumentáló film premierjére a csapat dobosa, Reni. Ian Brown énekes azt mondta, a zenész azért maradt távol az eseménytől, mert komoly megfázással küzd.
A dobosnak elég balhés volt a kapcsolata a múltban zenésztársaival, az egyik újraegyesülő koncertről például távozott tavaly Amszterdamban.
Ugyanakkor John Squire gitáros azt mondta, írtak néhány új dalt. A banda – akik 2011 végén írtak alá egy új lemezszerződést – idén új albumon dolgozik – tette hozzá.
„Nem fogunk élőben játszani egyet sem addig, amíg fel nem vettük őket” – vetítette előre a BBC-nek a vörös szőnyegen adott interjújában.
Nyomj egy tetsziket, ha szereted a zenét.
Akkor azonban tovább ment, mikor arról kérdezték, mi történt Amszterdamban. A dokumentumfilmben Reni hangi problémákra panaszkodik és még a ráadás előtt elhagyja a színpadot.
A premier után a zenekar szóvivője azt mondta: nincs hozzáfűznivalója Reni távollétéhez vagy betegségéhez.
A Made of Stone című filmbe a Stone Roses pályafutásából és visszatérő koncertjeikből válogattak felvételeket. Az alkotást Shane Meadows rendezte, akinek a nevéhez az Ez Itt Anglia (This Is England) és a Dead Man's Shoes című filmek is kötődnek.
A Stone Roses – akiknek 1989-es azonos című debütáló anyagát az Egyesült Királyság zenei sajtója széles körben a valaha volt egyik legjobb brit albumként tart számon – 1996-ban oszlott fel.
2012-es újraegyesülő turnéjuk után a négyes idén újra útra kelt. A tervek szerint június 3-án és 4-én Párizsban koncerteznek, mielőtt Londonba érkeznek, hogy a Finsbury Parkban zenéljenek június 7-én és 8-án.
A film premierjét egyszerre tartotta 200 mozi az Egyesült Királyságban, az általános megjelenést június 5-re datálták.
„Idegroncs”
A saját bevallása szerint Roses-rajongó Meadows azt mondta: „Az emberek azt mondják, ’soha ne dolgozz a példaképeiddel, abból csak rossz sülhet ki’, és egy kicsit idegroncs voltam. Normális esetben rendezőként te irányítasz, te írod a forgatókönyvet, de ebben az esetben én mentem az ő vezetésük után”.
A rendező hozzátette: a film legalább annyira szól a rajongókról, mint a bandáról.
„Nagyon nyíltak voltak velem, engedélyt kaptam klipek, fotók és olyan dolgok felhasználásához, amiket soha senki nem látott” – összegezte tapasztalatait.