Vetítési tilalom: Túl szexi lett a sztár hirdetése
Nem mutathatják be este fél nyolcig azt a hirdetést, amiben Robin Thicke látható Blurred Lines című number one slágerének előadása közben, mert az túl szexuális – közölte az Advertising Standards Authority (ASA). A szabályozás a Beats Pill hangszórók reklámjára érkezett 97 panasz után lépett érvénybe.
Az ASA azt mondta, miközben elfogadják, hogy néhány néző talán ízléstelennek találja a hirdetést, széles körben nem okoz felháborodást.
Ugyanakkor összességében - döntésük értelmében – a hangulata szexuális.
A hirdetésben – ami Thicke slágerének megosztó klipjén alapul – három női modell látható, akik táncolnak és a termékkel kezükben sétálgatnak, miközben forrónadrágot, rövid és szűk topot viselnek.
Csatlakozz, ha kedveled a retro magyar dalokat.
Egy nőt pedig négykézláb mutatnak, a hangszóróval a hátán.
A panaszkodók szerint a reklám szexista, tárgyként kezeli és degradáló a nők számára.
Mások a vetítési időpont tettek panaszt, miszerint azt a gyermekek is láthatják.
A reklám alapjául szolgáló klip eredetijét betiltották
Válaszában a Beats Electronics International azt mondta: a hirdetésnek nem állt szándékában megsérteni vagy helytelen sztereotípiákra ösztönözni, állítva, hogy a nők magabiztos, öntudatos egyének, akik nem voltak „alárendelve a férfi karakternek”.
Hozzátették, a domináns képek a terméket mutatták súlyzóként, hotdogként, távcsőként és gyógyszerként használva, amik „erős, játékos képek, amit a legtöbb néző nem talált szexuális jelentésűnek”.
A Robin Thicke Blurred Lines című dalához forgatott eredeti videoklipet év elején a YouTube betiltotta, mert abban a modellek topless jelentek meg. A második verzióban már ugyanolyan öltözékben láthatók a lányok, mint a vitatott reklámban, ezt azonban már engedélyezte a legnépszerűbb videómegosztó portál.
-kiko-
[2013.10.11.]