"Élvezem ezt a játékot!" - Exkluzív interjú Fehér Adrienn-nel
Las Vegas áprilisban többször is vendégszerepel Budapesten, egészen pontosan az Orfeumban, ahol Bebe, Giorgio és Gyurcsík Tibor nagy sikerű Vegas Menje után április 26-án, azaz most szombaton este Berkes Gabi, Fehér Adrienn és Jónás Andrea a Vegas Divas-szal hozza el a kaszinók és show-műsorok fellegvárának varázslatos hangulatát.
Las Vegas-t, a kaszinók és a szórakoztató műsorok fellegvárát 1911-ben jegyezték be. A sivatag közepén létrehozott, az űrből nézve a világ legfényesebb környékeként számon tartott "Bűnös Város" számos, nemzetközi hírnévnek örvendő előadóművész (énekes, artista, bűvész, tánccsoport) számára ad(ott) otthont.
Az Orfeum vadonatúj, Vegas Divas nevű produkciójában Berkes Gabi, Fehér Adrienn és Jónás Andrea tündéri személyiségük mellett, erőteljes hangjukkal, Aretha Franklin, Barbra Streisand és Céline Dion dalain keresztül, Cher közismert dallamai szárnyán repítik a közönséget a legnagyobb dívák és Las Vegas koncerttermeinek hangulatába.
A három énekesnő célja, hogy egy igazi, felejthetetlen show-val vigyék a közönséget egy képzeletbeli utazásra a sivatag közepén található, fényárban úszó oázisba.
Lájk, ha kedveled a retro dalokat.
A koncert utána a Luxfunk Radio party-lemezlovasa, DJ Hangya pörgeti a jobbnál jobb slágereket.
Addig is ismerkedjünk meg közelebbről az univerzális hangú énekesnővel, Fehér Adrienn-nel!
— Az életedet egészen kiskorodtól kezdve a zene hatja át. Megfordult valaha, akár egy pillanatig is a fejedben, hogy a színpadtól távol fogsz megmutatkozni?
— Nagyon gátlásos kislány voltam, és vagyok az ma is – csak megtanultam kezelni, amiben a színpad is sokat segített. Nem tudtam, hogy színpad lesz a vége, ám aki az Operaház takarásában nő fel, annak nagyon más választása nincs…
Azt tudtam, hogy zenész leszek. A Konzervatórium utolsó évében alakult, hogy a színészet felé indulok, mert hazafelé mindig betértem a Radnóti Miklós Színpadra, a Nagymező utcában.
— Repertoárod igen széles skálán mozog (színészet, musicalek, különböző zenekari formációk), az intim közelségű színpadtól egészen arénaméretű helyszínig élvezhette már előadásodat a közönség. Hogyan lehet ekkor adatmennyiséget összeegyeztetni?
— Ha egy embernek játszom és énekelek, akkor is díszben van a lelkem. Sosem éreztem különbséget a közönség méretében, legfeljebb a stílusok sokaságában. Imádom, hogy minden nap más kihívással nézek szembe.
— Kétgyermekes édesanyaként miként változtak a prioritások karriered kezdeti szakaszához képest? A család és a világot jelentő deszkák lehetnek-e egyenrangú partnerek?
— Soha nem jöhet a család előtt semmi! Láttam sok rossz példát, és a gyermekeim születésével nagyon nagy féket húztam a karrieremben. 2012-ben a The Voice megmérettetéssel éreztem, hogy újra „sínen” vagyok. Anyaként sokkal jobban élem meg a karrierem csendesebb időszakait, mert tudom, hogy ez arra való, hogy kiélvezzem a szüneteket. Régebben idegesen és félősen éltem meg ugyanezt, elfelejtettem gondolkodni, hogy itt az idő töltekezni, és más pontokon fejleszteni magam. Most tökéletesen és harmonikusan be tudom osztani az időmet – édesanyám nagy segítség ebben.
— Gondolom, már rongyosra beszélted a témát, első interjúnk apropóján azonban mégsem hagyhatom megkérdezetlenül, milyen és mekkora szerepet töltött be emberi, illetve művészi gondolkodásmódod, hozzáállásod formálódásában a Cserháti Zsuzsával megtett, közös út? Milyen mester volt a jogosan világklasszis hangnak aposztrofált énekesnő?
— Cserháti Zsuzsával 1996-ban ismerkedtem meg, az utolsó 7 évében lehettem a közelében. Amikor együtt voltunk, nem művészek, énekesek, zenészek, hanem emberek voltunk. Amit a közönség joggal érez világklasszisnak, az egyszerűen csak a lélek tisztasága volt. Én ezt kaptam közelről, személyesen ajándékba a Sorstól és Tőle – ezzel együtt pedig a tragédiájának terhét is, talán azért, hogy a gondolkodásom és a személyiségem része lehessen.
— A Singer Streetben való közreműködésed újabb csapatjáték, amely az MRT Gyermekkórusában való szárnybontogatásod óta szervesen kapcsolódik lényedhez. Izgalmas szakmai kihívás, varázslatos kirándulás, vagy más jellegű ez, a vokális jazz sokrétű, kifinomult technikai tudást igénylő műfajában való szerepvállalás?
— A pályám csúcsának nevezhetem az együttesben való részvételemet, nem csak azért, mert a testvéremmel egy gyökérből indulva, gyermekkorunk óta összeköt a közös zenélés élménye, hanem mert szakmailag ebben vagyok igazán otthon.
Dolgozom énekesként, vokalistaként, szinkronizálok, reklámokat énekelek, színpadi szerepeket játszom prózai és zenés darabokban, több színház, zenés produkció korrepetitora vagyok, 20 éve tanítok gyerekeket és felnőtteket, karvezetőként és énektanárként diplomáztam nem is olyan régen, rendkívül széles látókörben tapasztalom a szakmát, de nem véletlen, hogy a Singer Street Grazban és Tajvanon is első helyezést ért el nemzetközi versenyeken. Nagyon remélem, hogy itthon is széles körben ismertté válhat, ami a világon már elismert.
— Április 26-án, azaz szombat este debütálsz Berkes Gabival és Jónás Andreával a Vegas Divas nevű Orfeum-produkcióban. Mennyire áll közel hozzád a látványos show-műsorok világa? Vonz-e Las Vegas szemfényvesztő csillogása?
— Szerencsém volt, mert jártam Las Vegasban. Pont olyan, mint a filmekben. Ilyenkor én is filmszereplőnek képzelem magam. Amerika álom, és mindaz a zenei csemege, amit tartogat a show, engem is az álmok világába visz, oda, ahol mindenki elfogadja a másikat, azt, hogy mindannyian egyéniek vagyunk, illetve úgy működünk jól, ahogy működünk. Ezt jelenti nekem ez a show.
— Ha hatalmadban állna egyetlen dolgot megváltoztatni a világon, mi lenne az?
— Semmit nem változtatnék. Fejlődni jöttünk ebbe a tökéletesen bolond világba. Élvezem ezt a játékot.
Hallgasd meg Fehér Adrienn és Jónás Andrea duettjét!
Aigner Ivan
[2014.04.25.]