Nagy-szín-pad 2015: mindent a versenyről
Idén is lesz NAGY-SZÍN-PAD!
A Babel, a The Biebers, a Headbengs, a Honeybeast, a Kelemen Kabátban, a Margaret Island, a Middlemist Red, az Ocho Macho és a Soerii & Poolek áll színpadra és száll versenybe a NAGY-SZÍN-PAD! győztese címért idén.
A Petőfi Rádió és a VOLT Produkció - műfajában egyedülálló - programjának a főtámogatója az OTP Junior, melyben olyan előadók és zenekarok versenyeznek, amelyek nem csak ismertek, de koncertjeik Budapesten és vidéken is rendszeresen rajongók százait vonzzák, dalaik pedig folyamatosan szerepelnek a Petőfi Rádió műsorában.
A verseny tétje nagy: a győztes a legnagyobb hazai fesztiválokon jut főszerephez, Robbie Williams, John Newman, Fatboy Slim és Ákos előtt léphet fel, meghívást kap a 2015-ös Petőfi Rádió - Szimfonik Live koncertre és a közmédia különdíjaként Magyarországot képviseli majd 2016-ban a Eurosonic Fesztiválon Hollandiában! De, ami talán a legfontosabb: a szervezők szándéka szerint a NAGY-SZÍN-PAD! igazi iránytű lehet, amely időről-időre megmutatja, merre tart a jővő könnyűzenéje…
“A nagyszínpad jelentése szimbólikus és szó szerint értendő is egyben. A fesztiválra járó közönség sokszor találkozott már azzal a jelenettel, amikor a nagyérdemű hangosan és perceken át skandálja kedvenc zenekarának koncertjén: “nagy-szín-pad, nagy-szín-pad!”. Teljesen mindegy, hogy a koncert éppen hol és milyen körülmények között zajlik. A fontos a figyelem felkeltés: a közönség azt üzeni, hogy erre a zenekarra oda kell figyelni!” – világít rá a NAGY-SZÍN-PAD! céljára Lobenwein Norbert, alapító-főszervező.
“A NAGY-SZÍN-PAD! verseny célja is hasonló. Fesztivál- és koncertszervezőként időről-időre találkozunk olyan produkciókkal, amelyek dalait már játssza a Petőfi Rádió, a koncertjeikre tömegével járnak a rajongók, vagyis önerőből eljutottak egy komoly szintig. Mi rájuk akarjuk irányítani egy sokkal szélesebb közönség figyelmét, nekik szeretnénk segíteni. Persze nem önzetlenül: a célunk az, hogy a hazai fesztiválok programja, a klubok kínálata, a hazai popkultúra időről-időre képes legyen megújulni, valódi és hiteles zenészekkel teljen meg.“ – tette hozzá a szervező.
A NAGY-SZÍN-PAD! története egy évre nyúlik vissza. Tavaly januárban a VOLT Produkció és a Petőfi Rádió együtt indította útjára a versenyt, amelyet akkor a Mary PopKids nyert meg, az Ivan & the Parazol a második, a Szabó Balázs Bandája pedig a harmadik helyen végzett. De bőven akadnak NAGY-SZÍN-PAD!-os előadók, akiket egy éve még alig ismert a közönség, mára azonban teltházas turnékkal büszkélkedhetnek. Elég, ha a Halott Pénzre gondolunk, amely a tavalyi, NAGY-SZÍN-PAD!-os részvétele óta szinte példa nélküli sikert ért el.
Horváth Gergely, a csatorna felelős szerkesztője a NAGY-SZÍN-PAD! indulásakor találóan “tehetségmutatóként” jellemezte a versenyt.
“Nem tehetséget kutatunk, hanem a reflektorfényt irányítjuk azokra, akik már biztos lábakon állnak. A NAGY-SZÍN-PAD! számukra olyan ugródeszka lehet, amely – szándékunk szerint - segít abban, hogy még nagyobb sikereket érjenek el.” - mondta el Horváth Gergely, a Petőfi Rádió és a Petőfi TV felelős szerkesztője. “Aki a NAGY-SZÍN-PAD!-ra kerül már többszörösen bizonyította tehetségét, és bárhol is tartanak ezek az előadók saját útjukon, a NAGY-SZÍN-PAD! arra jött létre, hogy segítsen szintet lépni. És aki tud élni e lehetőséggel, arra okkal mondhatjuk, hogy a közeljövő magyar könnyűzenéjének meghatározó előadója lehet” – tette hozzá a szerkesztő.
A “NAGY-SZÍN-PAD!” főszponzora az OTP Junior, mely az első helyezett számára egy videoklip forgatást biztosít. „Szeretnénk, ha minél többen felfedeznék és megismernék a tehetségeket. Az OTP Junior már tavaly is főszponzorként állt a kezdeményezés mellé, ami hatalmas siker volt, így nem is volt kérdés, hogy idén is támogatjuk a NAGY-SZÍN-PAD!-ot. Azt reméljük, hogy így minél többekhez eljut a minőségi hazai zene. Az már most is látszik, hogy nagyon erős a mezőny. A tavalyi évhez hasonlóan idén is Facebook oldalunkon biztosítjuk a verseny alatt a szavazást. A szavazók fesztivál napijegyeket és belépőkett nyerhetnek a NAGY-SZÍN-PAD! döntőjére. Mindenkit arra buzdítunk, hogy szavazzon, hiszen ezen múlik a zenekarok továbbjutása” –mondta Dolezsai Gergely, az OTP Bank marketingkommunikációs főosztályvezetője.
100 szakmabeli választotta ki a kilenc versenyzőt
Ez év elején a Petőfi Rádió vezetői, a VOLT Produkció és a Sziget Szervezőiroda főszervezői közösen állították össze a 2015-ös NAGY-SZÍN-PAD! verseny alapjául szolgáló választékot. “Nem volt egyszerű feladat meghatározni azok körét, akikből később a szélesebb szakmai prémium jelölhette ki a verseny kilenc résztvevőjét”- avat be a szervezés részleteibe Fülöp Zoltán, a NAGY-SZÍN-PAD! másik alapítója, a VOLT Produkció vezetője. “Végül olyan zenekarokat és előadókat ajánlottunk, amelyek már ma is népszerűek, jelen vannak az ország meghatározó klubjaiban, lehetnek akár egészen újak, akár több éve működők, dalaik rendszeresen szerepelnek a Petőfi Rádió zenei választékában, résztvevők vagy már tervezett résztvevők a legtöbb hazai fesztiválon, de még nem nagyszínpados, főműsoridős produkciók. Ez a szempontrendszer sokat segített abban, hogy egy igazán színes, minőségi produkciókat felvonultató listát kapjunk, amelyen összesen 40 előadó és zenekar szerepelt” – mondja Fülöp Zoltán.
[2015.04.07.]