A Riviera girl-lel nyitott a Kálmán Imre Teátrum
Április 20-án új színházat avattak Budapesten. Elkészült a Budapesti Operettszínház új játszóhelye az egykori Moulin Rouge helyén, ami az egyik legnagyobb magyar operett szerzőről kapta nevét. A Kálmán Imre Teátrum egy Magyarországon még soha nem játszott Kálmán művel, a Riviera girl-lel nyitotta meg kapuit a nagyközönség előtt. A darab a legendás Csárdáskirálynő amerikai változata, melyet a mai kor számára is érvényes és átélhető módon alakított át és magyarított vissza Kerényi Miklós Gábor rendező és csapata.
A Riviera girl amerikai premierjét New York-ban tartották, amire az eredeti Kálmán muzsika köré egy teljesen új, az amerikai közönség elvárásainak megfelelő történetet készített Guy Bolton és a hazánkban is jól ismert népszerű angol szatirikus szerző, P.G. Wodehouse. A történet a francia Riviérán játszódik egy Monte Carlo-i kaszinóban, ahol központi szerep jut a rulettnek, és persze operettről lévén szó, a szerelemnek. A játék- és szerelmi szenvedély között egy furcsa áthallás van, mondja Kerényi Miklós Gábor, "igazából sosem tudjuk, mire teszünk, és hogy amire teszünk, az bejön-e vagy sem, melyik pillanatban állunk nyerésre és mikor vesztésre, mikor kerülünk olyan helyzetbe, amikor agyon csap minket a golyó".
A Csárdáskirálynőben felcsendülő Kálmán dallamok a Riviera girl-ben is felhangzanak, a szövegek, a köré épülő jelenetek és a szereplők azonban változtak. A cselekmény fősodrában itt is egy énekesnő házassága körüli bonyodalmak állnak, de a főhősök mellett feltűnik egy amerikai fiatalember és felesége, egy német gróf, egy magyar báró és lánya, valamint egy titokzatos kaszinóvendég is.
KERO® célja, hogy korszerű zenés színházat lássanak a nézők és olyan friss előadás szülessen, ami jóval túlmutat egy átlag operett előadáson. Ennek érdekében egy teljesen új, a mai fülnek való szövegkönyv készült, melyet Lőrinczy Attilával közösen jegyeznek, a dalszövegek frissességére és újszerűségére garancia Závada Péter népszerű fiatal költő és zenész személye. "Az alap sztori nagyon jó, ezt egy picit sikerült megforgatni, a dalszövegekkel még érdekesebbé tenni. Rettenetesen élvezzük a próbákat. A színészek lubickolnak a szerepekben."
|
Képek az előadásról |
Nem nagyoperettet kell játszani, véli a rendező, hanem zenés színházat, magas színvonalon éneklő művészekkel, akik színészileg is igazán erősek. "Izgalmas, jó karaktereket hitelesen formálnak meg a szólisták, és az is kiderül, hogy az ensemble tagjai között is erőteljes egyéniségek vannak. Nagyon szerencsés dolog, hogy a szereposztás már azelőtt megvolt, hogy a végleges szöveg elkészült volna, így lehetőségünk volt arra, hogy a szerepeket ráírjuk az egyes színészekre."
A héttagú zenekarra átalakított, modern hangszerelés Bolba Tamás zenei vezetőt dicséri, a piciny színpad adottságait jól kihasználó koreográfia az Operettszínházban első alkalommal dolgozó Horváth Csaba érdeme, a jelmezek Füzér Anni munkái, a Monte Carlo-i kaszinó világát a fiatal, most debütáló díszlettervező Rákay Tamás varázsolja a nézők elé.
Az előadás főbb szerepeiben Lévai Enikőt, Szendy Szilvit, Kardffy Aishát, Barkóczi Sándort, György-Rózsa Sándort, Kerényi Miklós Mátét, Németh Attilát, Szabó P. Szilvesztert és Vasvári Csabát láthatja a közönség.
Budapesti Operettszínház
[2017.05.06.]