Hogyan jussunk el a problémától a megoldásig?
Sokan úgy gondolják, hogy egy weboldal már elég ahhoz, hogy elindulhassanak az online marketinggel. Ők azok, akik rövid időn belül szembesülnek vele: valamiért mégsem jönnek a várt sikerek.
Nem vásárolnak, nem rendelnek, nincs elég konverzió… Pedig mindent megtettél a siker érdekében! Nos, valószínűleg te is beleestél abba a hibába, amely jellemző a vállalkozások többségére: figyelmen kívül hagytad, hogy senkit sem érdekel a vállalkozásod, a terméked vagy szolgáltatásod.
A felhasználókat csak az érdekli, milyen megoldást nyújtasz a problémájukra. De mit is jelent ez a gyakorlatban? Nézzük!
Törj ki az érdektelenségből!
Talán elsőre lelombozó, de a vásárlókat egyáltalán nem érdekli a céged, a történeted, vagy a különböző termékleírások. Ezek önmagukban egyáltalán nem fognak tudni eladni semmit.
Persze ez nem azt jelenti, hogy ezeket az információkat nem lehet feltüntetni az oldalon a holnapkészítés során. Ezek ugyanis szükségesek ahhoz, hogy a vásárlók szemében megbízhatónak, valódinak tűnj. De nem szabad, hogy csupán ennyi legyen a mondanivalód!
A vásárlókat ugyanis csak egy dolog érdekli, amikor a weboldaladra érkeznek: vajon milyen megoldást tudsz kínálni a problémájukra?
Fogalmazd meg a problémát!
Az online marketingben jellemzően kétféleképpen jelentkezik a probléma.
Az egyik lehetőség, amikor a felhasználó saját maga ismeri fel, hogy valamire szüksége van, vagy valamiből hiányt szenved. Ezt követően saját maga keres rá megoldást.
A másik eset, amikor a vásárló nem tudja, hogy konkrét problémája van, de felébresztjük benne ezt a gondolatot. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy ráerőszakolással vesszük rá a vásárlásra, sőt! Fontos, hogyha felismeri a problémát, akkor azonnal megoldást is kínáljunk rá, hiszen így időt spórolunk neki, amiért hálás lesz nekünk.
Milyen megoldást tudsz rá?
Ha tehát a vásárló agyában így vagy úgy, de megjelent a gondolat, hogy valamilyen problémája van, akkor értelemszerűen szeretne rá megoldást találni. Ám sajnos sok cég nem igazán tudja, hogyan is mutassa be termékét vagy szolgáltatását úgy, hogy azzal tulajdonképpen megoldást kínáljon a vásárló problémájának megoldására.
Gyakran egyszerűen csak leírják az adott termék vagy szolgáltatás tulajdonságait, és meglepődve veszik észre, hogy ez önmagában nem elég. A vásárló ugyanis azt szeretné tudni, hogy számára miért hasznos, ha vásárol tőlünk, mi is az, amit ő valójában kap.
Tehát összességében muszáj elfogadnunk, hogy a vásárlókat saját maguk és a problémáik érdeklik. Ezért felesleges bárminemű mellébeszélés: azt kell bemutatnunk számukra, hogy milyen megoldást tudunk kínálni, és az miért lesz hasznos számukra. Ha ezt sikerült megértenünk, akkor máris tettünk egy lépést afelé, hogy sikeresek lehessünk az online kereskedelemben.
[2021.02.17.]