Kérdések, amelyekre a honlapunknak muszáj választ adnia az eredményességhez
Milyen kérdéseket célszerű megválaszolni a honlapunkon annak érdekében, hogy a weboldal kellő hatékonysággal szállítsa az eladásokat vagy pedig az egyéb célkonverziókat? A cikkben erre igyekszünk választ adni.
Vagyis meg fogjuk mutatni azokat a gyakori kérdéseket, amelyek a honlapunk látogatóit jó eséllyel foglalkoztatják. Arra is kitérünk persze, hogy miért kiemelten fontos ezeket a kérdéseket előrelátóan megválaszolni.
Kérdések, amelyek a honlapra érkező látogató elméjében kapásból megjelennek
A Rackhost webtárhely szolgáltatásával épített honlapokkal együtt minden egyes weboldalnak van egy úgynevezett hajtás feletti része. Ez az a szekció, amit az oldalra érkező látogató kapásból meglát. Ha itt nem sikerül megragadni a figyelmét, akkor nagy eséllyel angolosan fog távozni, méghozzá vásárlás vagy feliratkozás nélkül.
Ennek a proaktív elkerülése végett muszáj megválaszolni azt a kérdést, hogy miért is kellene továbblapozni az oldal felületén? A hajtás feletti rész elsődleges célja tehát felkelteni az érdeklődést, majd pedig elérni a továbbgörgetést.
Hogyan teheti a termékünk vagy szolgáltatásunk könnyebbé az emberek életét?
A legfontosabb kérdés, amit előbb vagy utóbb minden egyes érdeklődő fel fog tenni magában. Bármit is igyekszünk elérni vagy eladni a honlapunk segítségével, ezzel a kérdéssel bizony proaktív módon szükséges foglalkozni.
Méghozzá frappánsan, lényegre törően és egyértelműen megválaszolva. Még jobb, ha a látogatókat foglalkoztató problémákat, illetve célokat és vágyakat is sikerül összefűzni a honlapon feltüntetett szövegegységekkel.
A sikeres online eladás kulcsa ugyanis megérteni azt, hogy az emberek egy szebb jövő reményében vásárolnak. Csakis az olyan termékek és szolgáltatások mellett fogják tehát letenni a voksukat, amelyek egy szebb jövőkép reményével kecsegtetnek. Nekünk pedig ennek a felvázolása kiemelten fontos feladatunk a honlap összeállításakor.
További lényeges kérdések, amelyekre a honlapunknak választ kell adnia
Ha megvan az érdeklődés, illetve sikerült felkelteni az igényt, akkor már csak a bizalom elnyerése marad hátra. Merthogy ne legyenek kétségeink, még mindig merülhetnek fel kérdések a honlapunk látogatói részéről.
Megkérdezik maguktól, mennyire számít kockázatos lépésnek a vásárlás? Érdekelni fogja őket, hogy miért bízhatnak meg bennünk, a termékünkben vagy a szolgáltatásunkban? No és persze ott van még tényezőként a halogatás is.
Ha nem akarunk hosszan elnyúló sales folyamatokat, akkor a „miért épp most vásároljak” kérdésre is proaktív választ szükséges adni. A bizonytalanság, illetve a felmerülő kérdőjelek legapróbb tényezőit is ki kell iktatni annak érdekében, hogy a honlapunkon minél jobb arányban történjen meg az értékesítés vagy bármely más célkonverzió.
[2021.06.16.]