Amiért a HR ma már elképzelhetetlen definiált folyamatok nélkül
Miért lehet égető szükség a céges szintű HR folyamatok mentén történő menedzselésére? Milyen rendszerekre és fejlett informatikai megoldásokra lehet szükség ahhoz, hogy ez ténylegesen megvalósítható legyen?
Ezeken a pontokon megyünk majd végig a bejegyzés keretei között. Nem titkolt szándékunk ebben a formában segíteni és ötletet adni azoknak a vállalkozásoknak, ahol fontos lenne a HR folyamatszintű fejlesztése.
Miért vezethet káoszhoz a folyamatok nélkül tengődő vállalati HR?
Leginkább azért, mert sem a feladatok, sem pedig az egyes teendőkhöz társított elvárások nem előre tisztázott kritériumok mentén működnek. Vegyünk egy konkrét példát, mondjuk a kiválasztás feladatkörét!
Ha nincsenek folyamatok, akkor egy-egy munkatárs felvétele egyrészt indokolatlanul hosszú procedúra, másrészt korántsem biztos, hogy a legalkalmasabb jelöltet vesszük fel. Ez pedig megannyi későbbi probléma magját ültetheti el a szervezeten belül.
Pontosan a problémák és az indokolatlanul lekötött erőforrások felszabadítása végett van szükség folyamatokra, illetve MiniCRM típusú projektmenedzsment szoftver használatára a HR területén.
Milyen hozzáadott értékkel bírhat a folyamatorientált HR bevezetése?
Minél nagyobb a cég, minél több munkatárs munkáját fogja össze a HR, annál inkább égető szükség lehet a folyamatorientált HR céges implementálására. Már csak amiatt is, hogy végre rendet, egységet sikerüljön teremteni.
Folyamatokban gondolkodva transzparensebb lehet minden egyes új munkatárs felvételének folyamata, a vele szemben támasztott elvárásokkal egyetemben. Hasonló mondható el az onboarding folyamatáról is.
De ide vehetjük az adminisztrációval és szervezéssel járó valamennyi teendőt. Ami rendszeresen előforduló HR feladat, az egytől egyig modellezhető, illetve folyamatként beültethető egy erre alkalmas informatikai rendszerbe.
Amiért a CRM rendszer lehet a folyamatközpontú HR megvalósításának kulcsa
Mindenképp szükség van egy olyan könnyen kezelhető informatikai rendszerre, amely hatékonyan segíti elő a folyamatközpontú HR megvalósítását. A manapság egyre népszerűbb CRM rendszerek erre kiválóan alkalmasak.
Annál is inkább, mivel felhasználóbarát módon cégenként személyre szabható az, hogy éppenséggel mi mindent szeretnénk megoldani a szoftveren belül. Ezáltal nincs is más teendő, mint modellezni a HR folyamatokat, majd bevinni őket a rendszerbe.
Aztán a tudatos és fegyelmezett megvalósítás hatására kedvező változásokat tapasztalhatunk, aránylag rövid időn belül. Szép lassan kevesebb ráfordítandó idővel és kapacitással sikerül megoldani a HR feladatokat.
Így több mozgástér és felhasználható kapacitás szabadul fel, ami eredményesen fordítható további fejlesztésekre, illetve a különféle HR folyamatok finomhangolására.
[2022.02.17.]