Világmárkák nyomában
Köztudott, hogy Franciország, Olaszország, valamint az Egyesült Államok és az Egyesült Királyság a világ legmeghatározóbb divat nagyhatalmai. Talán nem véletlenül, hiszen a híres tervezők nagy része ezekből az országokból származik.
Az olaszok társasági és kulturális életében például mindig nagyon fontos szerepet töltött be a divat. A helyiekről tudhatjuk, hogy szeretnek jó benyomást tenni az öltözködésükkel. Nincsen ez máshogy az USA-ban sem, ahol a divat folyamatosan változik, a tervezőknek állandóan újdonságokkal kell előrukkolniuk.
Ebben a cikkben világmárkákat mutatunk be, amiket mindenki ismer és szeret.
A legnépszerűbb brandek nyomában
Mindenki ismer egy-egy olyan ruhamárkát, amely világszerte népszerű. A Borgo.hu márkás ruhái és cipői között bőven találni olyan darabokat, amiket ezek a gyártók dobtak piacra. Legyen szó amerikai, brit, olasz vagy éppen német brandről, a legtöbb már évek óta hódít.
Ott van például a Heavy Tools, amit az 1980-as évek második felében alapított Walter Feldtänczer. Érdekesség, hogy kezdetben kerékpárok gyártásával foglalkozott, a későbbiekben azonban már snowboard deszkákat is tervezett.
2002-ben került magyar kézbe a márka ruházati, valamint kiegészítő szegmensének szabadalma. Rá két évre nyílt meg itthon az első üzlet, ami hatalmas sikert aratott. A márkáról elmondható, hogy a kezdetben extrém sportol által ihletett termékeket prémium ruházati cikkekre váltották, ám magát a sportos gyökeret sosem hagyták el. A célközönség a 25-45 éves korosztály, akik sokat mozdulnak ki otthonról.
A Borgo.hu Heavy Tools bakancsai például kiváló választások a hideg téli napokra. Amellett, hogy szinte bármihez viselhetjük őket, melegen tartanak, kényelmesek, nem utolsó sorban pedig strapabíróak.
Egy sikeres magyar márka
A történet 1920-ban kezdődik, amikor a Dorogi Gumigyárban luxuscikknek számító cipők gyártásával kezdtek el foglalkozni. A magyar szakemberek tervei alapján készült változatok a hetvenes években vászonból megvarrt tornacipők voltak. Ezek voltak a “dorkó”-k. A rendszerváltás miatt viszont a márka háttérbe szorult, 2003-ban azonban sikerült újra feléleszteni.
Az elmúlt években bebizonyították, hogy van igény hazai gyártmányokra, van létjogosultsága a dorkóknak a magyar piacon. A világhírt a Magyar Tenisz Szövetséggel kötött megállapodás hozta el számukra, hiszen a magyar válogatott onnantól kezdve már csak Dorkoban játszik a világversenyeken.
Divatmárka a Nagy Almában
Van egy brand, aminek központja egyenesen Manhattan közepén, a divat fellegvárában van. A céget 1968-ban alapították meg, kezdetben nőknek és férfiaknak készítettek ruhákat, azóta azonban illatokkal és fehérneműkkel egyaránt foglalkoznak.
Ez a Calvin Klein, amely a mai napig az egyik legnépszerűbb brand ezen a piacon. Talán nem véletlen, hiszen forradalmasították a reklámokat, a divatot, valamint a stílust. Egy CK darabot bárki és bárhol felismer, nemcsak a logó miatt.
[2022.06.21.]