Lead generálás - minden egy helyen
Szinte minden vállalkozás arra törekszik, hogy potenciális vásárlókat generáljanak a felhasználókból. Többféle módon is elnyerhető a bizalom a cégünk iránt, például a hírlevélre való feliratkozás után kapott ajándék, vagy ingyenesen letölthető kupon, hasznos tartalom vagy előadás. Azonban megvannak a kötelező lépései a lead generálásnak, amiket érdemes betartani. Nézzük!
Mit jelent egyáltalán a lead generálás?
Ha lefordítjuk angolról, akkor az érdeklődők ösztönzését jelenti. A leadek azok a potenciális ügyfelek, akik érdeklődést mutatnak a szolgáltatás vagy termékek iránt, amit kínálsz. A lead generálás tulajdonképpen egy folyamat, mégpedig az érdeklődőből vásárlóvá válás folyamata.
Ez többféle módon történhet, akár SEO, tartalommarketing vagy közösségi média marketing útján is. A cél ugyanaz: az érdeklődők fizetős vásárlóvá váljanak. Természetesen ez nem megy egyik napról a másikra, de ha kitartó és következetes vagy, akkor sikerélményt könyvelhetsz el magadnak, mégpedig hosszú távon.
Ha úgy érzed, segítségre van szükséged, akkor a SearchBar SEO szakértője ellát tanáccsal, illetve segít a stratégia kidolgozásában.
Milyen előnyökkel jár a folyamat?
-
Megismerik a márkádat, ezáltal nő az ismeretséged is.
-
Ha a termékeid, szolgáltatásaid iránt nagyobb érdeklődés mutatkozik, akkor a SEO rangsorolásod is javul.
-
A ROI mutató is növekedni fog, mivel több lead válik fizetős ügyféllé.
A lépések
Először is piackutatást kell végezni annak érdekében, hogy megtaláld a számodra leggyümölcsözőbb módját a lead szerzésének. Tisztában kell lenned az aktuális piaci helyzettel és a versenytársakkal is. A piaci helyzet felmérése segít rávilágítani arra, hogy a termékre, szolgáltatásra van-e kereslet. Kiderítheted, hogy mi érdekli a célközönséget.
A megfelelő landing page létrehozása is nagyon fontos, törekedj arra, hogy a lehető legjobb legyen a konverziós rátája! Figyelemfelkeltő címmel rendelkezzen, keltse fel az érdeklődők figyelmét, és cselekvésre ösztönző is legyen egyben! Törekedj a könnyű navigációra és a letisztult háttérre! Fontos, hogy gyors legyen a betöltés, mert sajnos pár másodperces késés is már hátrányt jelent.
Vesd be a lead mágnest! A típusát természetesen meghatározza a vállalkozás jellege is. Ettől függően használhatsz blogbejegyzéseket, podcastokat, videókat. Amire a célközönség a legjobban reagál, azt kell előnyben részesíteni!
Gyárts kiváló minőségű tartalmakat! Az egyre jobb tartalmak érdekében ki kell derítened, hogy a felhasználók mely kontentet részesítik előnyben, melyik generálja a legtöbb megtekintést. Mit sem ér a tartalom népszerűsítés nélkül. Ezért ha nem hirdeted az elkészült tartalmakat, szinte olyan, mintha meg sem írtad volna. Vesd be a tartalomfrissítést! Ezt többféle módon is megteheted, például videókat, kedvezménykódot is alkalmazhatsz.
Ha a kívánt eredményt szeretnéd elérni, akkor építsd fel a lead generálási stratégiát, annak érdekében, hogy a leghatékonyabb kontenteket készíthesd el, kiépítve a bizalmat a vállalkozásod iránt!
[2022.08.27.]