Mire érdemes odafigyelni a közösségi oldalakon közzétett hirdetések kapcsán?
Az egyes közösségi oldalak hirdetési rendszerében folyamatos változásokra kell számítanunk, éppen ezért a naprakész tudás elengedhetetlen az eredményes kampányok érdekében. Az alkalmazkodás, és a fejlődés a kulcs, hogy lépést tarthassunk a rohamosan változó trendekkel.
A profi hirdetéskezelés alapjai
Kezdőként eligazodni a hirdetések világában nem egyszerű feladat. Gyakran a haladó vállalkozások számára is nehézséget jelent eldönteni, hogy melyek azok a változások, melyek valóban hatással vannak a vállalkozásra, és melyek kevésbé.
Ebben a zavaros tengerben könnyebb eligazodni, ha segítségül hívunk egy online marketing ügynökséget. Például a 7Blog performance marketing szolgáltatása révén hirdetéseink folyamatos felügyelete, és optimalizálása senior szakemberek által történik.
Sajnos a trendek abba az irányba mutatnak, hogy a hirdetési költségek egyre csak növekedni fognak a jövőben. Emiatt sem mindegy, hogyan tervezzük meg kampányainkat, és miként történik a mérés, és optimalizálás. A legjobb, ha profikra bízzuk mindezt, így elkerülhetők a veszteséges hirdetések, és a felesleges pénzszórás.
A magasabb hirdetési árak egyszerűen magyarázhatók, hiszen minél több hirdető jelenik meg ezen a platformon, annál nagyobb kattintási költséggel számolhatunk. Egy másik ok, ami a növekedés számlájára írható, hogy az utóbbi időszakban teljes mértékben elfogadottá váltak a Facebook hirdetések, de még így is alacsonyabb a belépési küszöb, mint a Google Ads esetében.
Emellett a pandémia hatásai is hozzájárultak ahhoz, hogy még inkább felértékelődött a hirdetések szerepe, hiszen az érdeklődők figyelmét egy vérszegény poszttal már nemigen lehetne felkelteni.
A videós tartalmak szerepe
A legújabb hirdetési trendek között fontos megemlíteni a videós tartalmakat. Kétségtelen, hogy a videós formátum mennyire hatékony és népszerű. Gondoljunk bele, hogy egy mozgóképes tartalom alkalmasabb az információ rövidebb, és eredményesebb átadására, mint egy statikus képpel történő próbálkozás.
A videós formátum figyelemfelkeltőbb, izgalmasabb, és a felhasználók egyre szűkebb figyelmi ablakához is jobban illeszkedik. A néhány másodperces megragadás egy mozgóképes tartalommal megoldható, szöveges formációval csak jóval nehezebben.
Mire érdemes odafigyelni? A videó egyszerű és velős legyen, lehetőleg tartalmazzon feliratot, gondolva azokra, akik hang nélkül néznék. A megtekintés alapján érdemes visszacélozni ezeket a felhasználókat, hiszen már érintkeztek a tartalommal, tehát potenciális érdeklődők.
A hirdetési kreatívok jelentősége
A szakmai cikkek többsége a kivitelezést teszi a fókuszba, vagyis a célcsoport szegmentálását, a konverzióra történő optimalizálást, a kampány strukturálását. Természetesen ezek is fontosak, de nem szabad elfeledkezni a hirdetési kreatívok megtervezéséről sem.
Az egyes kreatívok konverziós aránya között akár hatszoros eltérés is megfigyelhető. Ebből kiindulva célszerűbb egy kicsit több energiát fektetni a színek és a grafikák tesztelésébe is.
[2022.08.22.]