2024. április 30. | kedd | Katalin, Kitti nevenapja

Regisztráció
Belépés Belépés
Keresés
RSS RSS Hírek Hírek Meghallgattuk Meghallgattuk Ajánlók Ajánlók Fesztiválok Fesztiválok Interjúk Interjúk
zene.hu a kezdőlapom feliratkozás hírlevélre

zenés állások
Oldal.info

Kirándulás Erdélyben

Ha Székelyföldre látogatunk, mindenképpen útba kell ejtenünk a fővárosát, Marosvásárhelyet is. Az Erdélyi-medence közepén fekszik ez a város, amely a székelyek legnagyobb magyar lélekszámú települése és kulturális központja is egyben.

Marosvásárhely látnivalók terén nagyon bőkezű, hiszen történelmi múltja, műemlékei és építészete számos kinccsel szolgál a látogatók számára. Szecessziós épületek ejtik ámulatba a turistákat, akiket elvarázsol a város sajátos arculata és egyedi hangulata is.

Marosvásárhely, a Székelyföld legnagyobb városa

Marosvásárhely előnyei közé tartozik az is, hogy kiváló fekvésének és közlekedési fejlesztéseinek köszönhetően könnyen megközelíthető. Repülővel a legkényelmesebb, de vonattal vagy autóval is nyugodtan útnak indulhatunk.

A legfőbb látványosság a belváros, ahol számtalan építészeti remekművet és műemléket csodálhatunk meg. Az északi részen fekszik a Vár, amelynek épületegyütteséhez tartozik a Vártemplom is.

A Vártemplom a Székelyföld egyik legjelentősebb késői gótikus épülete, amelynek belső része mai formáját a 18. század második felében végzett felújítások során nyerte el. Ekkor került a helyére az orgona is, amelyből kettő is található a templomban. De barangoljunk tovább Erdély többi vidékén is, hiszen annyi csodát rejteget, hogy egy élet nem elég felfedezni ezeket.

Erdély nevezetességei

Ha Erdélyben járunk, feltétlenül látogassunk el igazságos királyunk, Hunyadi Mátyás szülőhelyére, Kolozsvárra is. Itt is rengeteg történelmi és vallási emlékkel találkozhatunk, gyönyörű épületek és műemlékek várják a látogatókat.

Erdély nevezetességei azonban nem érnek véget e két méltán híres városban, ezért mindenképpen szánjunk hosszabb időt az itteni vendégeskedésre. Az emberek barátságosak és vendégszeretők ezeken a vidékeken, különösen a kisebb településeken.

Néhány helyen azt érezhetjük, hogy megállt az idő, úgy 200 éve nem jár az óra. A helyiek udvariasan és békésen köszönnek egymásnak, s az arra tévedő idegeneknek is a kisebb erdélyi falvakban. Az “Adjon Isten!” oly őszinte jóindulattal hagyja el szájukat, hogy azt érezzük, ezer éve közeli ismerősök vagyunk velük.

A mesés Torockó

Ha igazi vidékies hangulatra vágyunk, az egyik legjobb úticél Torockó lesz, amely a Székelykő hármas csúcsa alatt helyezkedik el. Ennek a furcsa alakú hegynek a következménye az, hogy ezen a helyen kétszer kel fel a Nap.

Először felbukkan keleten, majd elrejtőzik a Székelykő mögött, ahonnan később újra előbújik. Ezzel a második napfelkelte érzését nyújtja a faluból figyelő embereknek. De Torockó nevezetességei nem merülnek ki ennyiben.

A falu legismertebb épületei a Felső Piacsor hófehér kőházai, amelyek egységes arculatot kölcsönöznek a településnek. Egyedi külsejüket annak köszönhetik, hogy elődeik 1870-ben leégtek, és ezután az újjáépítések hasonlóképpen folytak az összes portán.

Számos látnivalót tartogat még Torockó és Erdély is minden magyar számára. Itt megismerhetjük a múltunkat, ami lassan feledésbe merülne, ha nem őriznék meg nekünk a székelyek!

[2023.08.21.]

Megosztom:

Szólj hozzá! (Ehhez be kell lépned)