2024. április 15. | hétfő | Anasztázia, Tas nevenapja
 
Regisztráció 
Belépés Belépés
Keresés
RSS RSS Hírek Hírek Meghallgattuk Meghallgattuk Ajánlók Ajánlók Fesztiválok Fesztiválok Interjúk Interjúk
zene.hu a kezdőlapom feliratkozás hírlevélre
 
 
 
zenés állások
Oldal.info
 
 
 
Kapcsolódó cikkek
Ascher Tamás a Miskolci Nemzeti Színházban állítja színpadra a Gyévuskát
Indul az évad a Miskolci Nemzeti Színházban
Berzsián és Dideki bemutató Miskolcon
Díjesővel indul a Miskolci Nemzeti Színház 200. évada!
Rusznyák Gábor rendezésében mutatja be a miskolci színház a Hedda Gablert
"Hazatér A csárdáskirálynő” - Béres Attila rendezi Miskolcon a világsikerű operettet
A salemi boszorkányok bemutatójára készül a Miskolci Nemzeti Színház
Balettirodalmi klasszikus Miskolcon – az Anyegint mutatja be a Miskolci Balett
Az Európai Színházi Unió tagja lett a Miskolci Nemzeti Színház
Kapcsolatok
Miskolci Nemzeti Színház

"Szép és jó és fájdalmas" - Az üvegcipőt mutatja be a miskolci színház

Keszég László rendezésében kel életre Molnár Ferenc vígjátéka a Miskolci Nemzeti Színházban. Az üvegcipő október 7-től látható a Kamaraszínház színpadán. A rendező mellett a két női főszereplő, Rudolf Szonja és Rusznák Adrienn mesélnek az előadásról.

Molnár Ferenc csodálatos szellemességgel és szeretettel megalkotott Hamupipőkéjét Irmának hívják, és leplezetlenül szerelmes a nála jóval idősebb, mogorva, puritán Sipos úrba. Az álmai világában ringatódzó makacs kis cselédlányt sem az agilis rivális, sem a tartózkodó vőlegényjelölt nem akadályozhatja meg abban, hogy elérje céljait...

Keszég László újabb vígjátékot rendezett, azonban Molnár Ferenc darabja merőben másképp értelmezi a komédiát, mint mondjuk Ray Cooney A miniszter félrelép során. – A komikum ebben a darabban az emberi természet kivesézéséből fakad. Olyan csodálatosan archetipikus emberek szereplenek benne, hogy nagyon sok pillanatban magunkra ismerünk bennük. Nem hahotázunk, inkább ilyen ráébredő, önmagunkon nevető, rácsodálkozó, „ez valóban igaz” gondolattal telt mosolygó nevetés az, amit ez a darab kivált belőlünk – mondja a rendező.

A fiatalabb korosztálynak Molnár Ferenc inkább jelenti A Pál utcai fiúkat, mint Az üvegcipőt, vagy a Játék a kastélybant. Pedig ebben a „Hamupipőke-történetben” is van olyan, ami minden korosztály számára érdekes lehet. – A jóság, a szeretet, a szerelem, az elhagyatottság érzése; a szerelmi kiszolgáltatottságból fakadó, depresszióba hajló érzések, az elhúzódó rosszkedv, és hogy mi az orvosság ez ellen…ezek örökzöld témák. Hogyan viszonyulnak egymáshoz egy jó és egy rossz kapcsolatban az emberek, ki a kiszolgáltatott, az alávetett a másik erőszakos akaratának…ezek a témák soha nem fognak elmúlni. Ezt a történetet egy tehetséges, csodálatosan intelligens ember írta, és minden figura és konfliktus pszichológiailag pontos. És szó szerint értendő az, hogy ez az életből merített, innen-onnan hallott, létező beszélgetésekből összegyúrt történet. Erre a műre nem kínos azt mondani, hogy szép és jó és fájdalmas és melodramatikus, de a legjobb értelemben. Önmagunkon hol szeretettel, hol öniróniával, hol gonoszan tudunk nevetni. Életkomédia? Nevezzük ezt így. Nem egyszerű emberekről van szó és mégis mindenkihez szól – részletezi Keszég László. A rendező szerint ez egy nagyon nehéz szöveg. – Egyszerre hiperrealista és stilizált. Egyszerre idealisztikus, gyönyörűen felépített, csodálatosan élvezetes poénok hangzanak el, másfelől pedig ott van a mocskos mélység, hogy milyen manipulatívak tudunk lenni egymással. Ez az állandóan jelenlevő kettősség nagyon nehézzé teszi a darabot. Mennyi érzelem van benne, egyszerre minimum három van minden pillanatban! Molnár Ferenc magas szaktudásához a fantasztikus tehetség is hozzáadódik; egészen egyedülálló dialógtechnikával működő, mély, és mindig szórakoztató és magával ragadó darabokat írt. Én remélem, hogy Molnár Ferenc soha nem fog kiveszni a magyar színházakból – osztja meg gondolatait a rendező.

Irma szerepében Rudolf Szonját láthatja tündökölni a miskolci közönség. – Nagyon sokan felvételiznek színházművészeti egyetemre Irma monológokkal! Én, bevallom, eddig még színházban sem láttam, és olvasni is most olvastam először a darabot. Amikor megkaptam ezt a szerepet, tudtam, hogy jót jelent, csak még azt nem tudtam, hogy mit. Aztán amikor elolvastam, nagyon megörültem, hogy van egy ilyen „naiva” szerep, amiben meg is lehet őrülni, erő és humor is van benne. Ez tényleg egy olyan szerep, amire azt mondja az ember, hogy ezért lett színész – vallja meg a színművésznő, aki egyelőre egy kicsit még távol érzi magát a szereptől, annak teljességétől. – Megérteni már vélem őt, legalábbis jó úton haladok felé, de ahogyan az imént a próba utáni megbeszélésen a rendezőnk, Keszég László mondta, lesz még jó pár előadás, mire megérkezünk ebbe – mondja a darabról Rudolf Szonja.

A miskolci társulatban Rusznák Adrienn kapta Adél szerepét, aki szerint karaktere egy nagyon határozott és céltudatos nő. – A nehézsége és a szépsége ugyanaz a szerepnek: amellett, hogy sokszor nagyon higgadt és józan és praktikus, amellett ő legbelül forr. Valahogy azt igyekszem megmutatni és megélni benne, hogy Adél le akarja küzdeni a benne lévő szenvedélyt, és azt akarja, hogy a benne élő üzletasszony győzedelmeskedjen. Fél attól, hogy ha teret enged ennek a szenvedélynek, akkor elbukik. Aztán persze Irma „segítségével” már máshogy dönt; kellett egy külső dolog, hogy ezt végül megengedje magának – osztja meg gondolatait a színművésznő.

Irma Rudolf Szonja olvasatában is teljesen más világban él. – Ez talán az első felvonás végén, a Sipos elalvása utáni monológjában válik teljesen világossá. A néző ekkor látja meg igazán, hogy Irma egy egész univerzumot épített fel Sipos úrra. Aztán persze a második felvonásban látjuk, hogy Irma bizony tartogat meglepetéseket: több ő, mint amit gondolnak róla. Ott érzem igazán, hogy na az Irma – fejti ki Rudolf Szonja.

Rusznák Adrienn számára is meghatározó a második felvonás: a nagy botrány után éli meg igazán, hogy milyen is Adél valójában. – Talán az a leginkább Ő. Hogy egy ilyen szélsőséges dolog után is megpróbál higgadt maradni, és - legalább arra a napra - megoldani az életet – fűzi hozzá a színművésznő.

Mindkettőjük szerint hatalmas kihívás a karakterek, az érzelmek kettőssége. – Bonyolult karakterek, érzi az ember, hogy ezzel meg kell harcolni. Ahogyan Molnár Ferenc megírta, annyi minden van a felszín alatt, a társadalom elvárja, hogy hogyan kellene viselkedni, ők mégsem úgy tesznek. Rendkívül izgalmas – zárja gondolatait Rudolf Szonja.

Jegyvásárlás

Molnár Ferenc: Az üvegcipő
vígjáték

Sipos: HARSÁNYI ATTILA Jászai-díjas
Adél: RUSZNÁK ADRIENN
Irma: RUDOLF SZONJA
Roticsné: NÁDASY ERIKA
Császár: TEGYI KORNÉL
Tanácsos: ZALÁNYI GYULA
Viola: FAZAKAS JÚLIA
Házmester: KOKICS PÉTER
Adél anyja: MÁHR ÁGI Jászai-díjas
Ilona: PROHÁSZKA FANNI
Őrmester: KERESZTES SÁNDOR
Társalkodónő: KEREKES VALÉRIA
Kati: MIKITA DORKA JÚLIA e.h.
Fényképész/Rendőrorvos: OSVÁTH TIBOR
Lilike: KÓS VINCE/CSICSATKÓ GERGŐ

Díszlettervező: ÁRVAI GYÖRGY Jászai-díjas
Jelmeztervező: SZŰCS EDIT
Zeneszerző: ZSÁGER-VARGA ÁKOS
Dramaturg: LŐRINCZY ATTILA
Ügyelő: EGYÜD TÜNDE
Súgó: MÁRTON B. ANDRÁS
Rendezőasszisztens: HADHÁZY ILDIKÓ
Rendező: KESZÉG LÁSZLÓ

Miskolci Nemzeti Színház
Fotó: Miskolci Nemzeti Színház / Éder Vera

[2023.10.08.]

Megosztom:

Szólj hozzá! (Ehhez be kell lépned)
lap teteje
 
SSD VEGYI MEGOLDÁS USD, EURO, GBP SZÁMÁR szolgáltatás [2024.04.14.]
SÜRGŐS HITELEK egyéb [2024.04.13.]
apróhirdetés
© SirOeshImpresszumMédiaajánlatSiteMap/Honlaptérkép • RandD: Jumu

A Quimby 33 év után sem hagyott fel a kísérletezéssel
Ha három-négy éve valaki azt mondja...

Megnéztük a Triász együttes koncertjét - képekkel
Hagyományos tavaszi koncertjét adta a...

Lángba borult a Barba Negra a Hooligans koncertjén - fotókkal
Megnéztük Majka 360°-os koncertjét az MVM Dome-ban - képekkel
Szörnyek és Valhalla harcosok szeánsza a Barba Negraban
Újra egy varázsos éj - Loreena McKennitt ismét Budapestre látogatott
Sari Schorr az Analog Music Hall színpadán
beszámolók még