Milyen a hatékonyan működő asztali terminál?
Az asztali bankkártya-elfogadó terminál ma már minden online pénztárgépet működtető vállalkozás nélkülözhetetlen eszköze a fizetési tranzakciók lebonyolításához. A jól működő, modern készülék tehát kulcsfontosságú az ügyfelek elégedettségének biztosításához, s hosszú távon az üzleti sikerhez.
Mi jellemzi a jól működő terminált?
A BizPay által kínált asztali terminál gyorsan és stabilan működik, ez ma már alapelvárás a bankkártya-elfogadás esetén. Az ügyfelek ugyanis nem szeretnek hosszú ideig várakozni, ezért fontos, hogy a terminál azonnal reagáljon a kártyák érintésére vagy behelyezésére. Az is fontos, hogy képes legyen különböző bankkártyatípusok elfogadására, ideérte a MasterCard, a Visa, az American Express és egyéb helyi kibocsátók kártyáit is. Ezenkívül lehetőséget kell biztosítania a mobiltelefonokkal és egyéb okoseszközökkel történő fizetésre is.
Előnyös, ha képes a DCC-re, azaz a dinamikus devizaváltásra. Ez azt jelenti, hogy felismeri a külföldi bankkártyát, és felajánlja a vevőnek, hogy a saját devizanemében egyenlítse ki a számlát. A terminálnak kiváló biztonsági intézkedésekkel kell rendelkeznie, hiszen garantálnia kell az adatok védelmét a fizetés során.
Fontos az is, hogy a terminált a felhasználók könnyen tudják kezelni. A nyugtákat gyorsan ki tudják nyomtatni, hogy az ügyfelek egyértelmű visszaigazolást kapjanak a sikeres tranzakcióról. A terminál érzékelje az esetleges hibákat, hogy azokat gyorsan javítani lehessen.
Milyen hibatípusok mutatják, hogy nem megbízható a terminálod?
-
Kommunikációs hibák lépnek fel, ha a terminál nem képes kapcsolódni az internethez vagy a feldolgozó bankhoz. Ez megakadályozza a tranzakciók feldolgozását, és hosszabb várakozási időt eredményez az ügyfelek számára.
-
Olvasási hiba akkor merül fel, amikor a terminál nem tudja helyesen leolvasni a bankkártyát. Ez persze nem minden esetben a készülék hibája, hiszen a kártyán is lehet fizikai sérülés, ami a kártya olvasását megakadályozza.
-
Hibás ügyleteket is végrehajthat a rosszul működő terminál, ha például többször terhel egy összeget.
-
Szoftveres problémák is előfordulhatnak, ha nem frissítik rendszeresen vagy nem kompatibilis a friss bankkártya technológiákkal.
-
Ha elavult a készülék, gyakran lassú a működése, és instabil a teljesítménye. Egyszer működik, egyszer nem, ami bosszúságot okoz a kereskedőnek és az ügyfeleknek egyaránt.
Hogyan kerülheted el ezeket a hibákat?
A legkézenfekvőbb megoldás, ha olyan szolgáltatót választasz, amelyik modern és megbízható készülékeket bocsát a rendelkezésedre. Fontos, hogy a terminál megfeleljen a biztonsági szabványoknak, így minimalizálhatóak a biztonsági kockázatok. Hogy a felhasználók ne generáljanak hibákat, az alkalmazottaknak megfelelő képzést kell kapniuk a terminál használatához.
A modern asztali terminálok tehát meggyorsítják a fizetési folyamatokat, és az érintettek számára átláthatóvá és ellenőrizhetővé válik a tranzakció.
[2023.08.19.]