Céges podcast készítés? Ezért érdemes belevágni!
A podcast az egyik legnépszerűbb kontent típus, és nemcsak a tartalom-fogyasztói, hanem a -gyártói oldalon is, hiszen például a céges podcast készítés számos előnyt kínál, és képes hozzásegíteni a vállalatokat marketing céljaik eléréséhez. Ebben a cikkben elmondjuk, miért érdemes belevágni a podcast készítésbe cégként.
A podcast jelentése
A podcast jelentését szinte senkinek sem kell ma már elmagyarázni, hiszen az online audio szolgáltatás másfél éve robbant be a köztudatba, és azóta folyamatosan nő a népszerűsége.
A rádió utódjaként is emlegetett tematikus hanganyagokat bárhol, bármikor hallgathatjuk online vagy offline, az eszközünkre letöltve.
A rádióhoz hasonlóan alkalmas arra, hogy valamely más tevékenységgel párhuzamosan „használjuk”, így például meghallgathatjuk kedvenc epizódjainkat kutyasétáltatás, takarítás vagy a hivatali várakozás közben.
Kiváló alternatíva, ha tanulni, tájékozódni vagy éppen szórakozni szeretnénk.
Miért szuper marketing eszköz a céges podcast?
1. A céges podcast támogatja az ügyfélszerzést
Jó hang- és képminőség, izgalmas és érdekes tartalom – ha ezekre odafigyelsz, a kontentjeidet hallgatni fogja a célközönség, és kialakul bennük a bizalom és a szimpátia a céged iránt, melynek eredményeként a vevőiddé válnak.
2. Kapcsolatépítés podcasttel
Sosem tudhatod, hogy aki most a vendéged, az nem lesz-e hamarosan az ügyfeled vagy a partnered.
Ráadásul, ha épp egy szaktekintéllyel szerepelsz együtt egy podcastben, abból olyan módon is profitálhatsz, hogy hitelesít téged is, hiszen innentől kezdve a közönség az ő szintjére sorol be, így a podcast javíthatja a megítélésedet.
3. Könnyen terjed a céges podcast
A céges podcast képes arra, hogy organikusan terjedjen. Ha a beszélgetés jól sikerült, a vendéged valószínűleg meg fogja osztani, hiszen elismerted, felemelted őt a podcastben.
Ha pedig az illető büszke a szereplésére, akkor meg fogja osztani azt a saját felületein, így a kontenttel nemcsak a saját, de az ő követőtáborát is eléred.
4. Sokoldalúan felhasználható az elkészült tartalom
Egy jó podcastből bármikor további tartalmakat hozhatsz létre. Kiemelhetsz egy szuper idézetet vagy egy bekezdést, beépíthetsz belőle gondolatokat egy szöveges tartalomba.
A videó podcastekből pedig készülhetnek shortok a TikTokra vagy a YouTube-ra, amelyeket tovább oszthatsz a social media felületeiden, beágyazhatsz egy cikkbe, vagy a linket kiküldheted e-mailben.
5. Könnyebb „szereplési” forma
Beszélgetni valakivel egy podcastben sokkal komfortosabb, mint egyedül beállni a kamera elé, és teljesen önállóan létrehozni egy tartalmat.
Egy podcastnél, ha belemélyedsz a témába, néhány perc után elmúlik a lámpaláz.
Néhány podcast statisztika
-
2022-ben a podcast hallgatók száma 2022-ben meghaladta a 424,2 millió főt. (Várhatóan 2024 végére ez a szám mintegy 504,9 millióra fog nőni.)
-
Napjainkban több mint 5 millió podcast csatorna és nagyjából 70 millió epizód létezik.
-
Az előrejelzések szerint podcast gyártásból származó bevétel várhatóan 2024-re meghaladja a 4 milliárd dollárt.
-
A hallgatók 80%-a figyel a podcast-hirdetésekre, és 60%-uk már vásárolt is ilyen hirdetés alapján.
Szeretnéd Te is élvezni a profi céges podcastek minden előnyét? Ha igen, vedd fel a kapcsolatot a DLX MEDIA marketing ügynökséggel!
[2023.11.07.]