Odafigyeléssel meg lehet előzni a szervószivattyú és a kormánymű meghibásodását
Bár a gyártók nem hangsúlyozzák kellőképpen, igenis megelőzhető mind a szervószivattyú, mint a kormánymű meghibásodása. Ezek az alkatrészek ugyanis sok esetben nem azért romlanak el, mert elhasználódnak, hanem sokkal inkább azért, mert nem szakszerűen használják őket.
Mit jelent az, hogy szakszerűtlen használat?
Amikor a fenti hibák egyikével a Szervokormány javítás csapatához fordulnak az autótulajdonosok, sokan igencsak meglepődnek. Na nem azért, mert nagyon drága a javítás, egyáltalán nem erről van szó. Inkább az a megdöbbentő az emberek számára, hogy egyáltalán lehet szakszerűtlenül használni a szervószivattyút vagy a kormányművet.
Tény, hog a szervó rásegítés alapvetően nem biztonságtechnikai elem, hanem egy kényelmi funkció. Ám ha egy járművezető abban a hitben kel útra, hogy van a kormányon szervó rásegítés, majd egy váratlan forgalmi helyzetben szembesül a ténnyel, hogy nincs, az balesetveszélyes helyzetet teremthet.
Ha hidraulikus rendszerről van szó, akkor már járó motor esetén képesnek kell lennie a szervószivattyúnak garantálni a rásegítést. Ebben talán nincs semmi meglepő. Ugyanakkor végállásig kitekert kormánykeréknél a szervószivattyú komolyabb terhelést kap. Ez a rendszer túlmelegedéséhez vezethet, és a hidraulika folyadék ennek következtében könnyen elveszítheti a kenőképességét.
Amennyiben ez bekövetkezik, úgy a felületek drámai mértékben károsodhatnak. Akinek tehát módja van rá, ne úgy parkoljon, hogy a kormánykereket ütközésig kitekeri. Ez a szervószivattyúban ugyanis súlyos károkat okozhat.
A kormányművet hétköznapi helyzetekben is ki lehet nyírni
Nem kell szélsőséges szituációkra gondolni, ha a kormánymű tönkretételéről van szó. Egy szokványosnál magasabb útpadka bárhol előfordulhat. Aki szeret sportosan vezetni, azzal megeshet, hogy nem finomkodik, a járdára is lendületből áll fel.
Ez egyáltalán nem tesz jót egy kormányműnek. Sokan nem gondolnak bele, ám a kormánymű ilyenkor olyan ütést kap, amely a vezérlőtengely deformálódásához vezet, de akár le is szakadhat egy-egy túlzottan vehemens manőver következtében a fogaslécre rögzített dugattyú.
A mechanikai sérüléseket nem lehet és nem is szabad javítani. Ilyenkor csak egy új kormánymű jelenthet megoldást, ami ugyan megfizethető, de semmiképp sem olcsó.
Ezt kell tenni, ha már megtörtént a baj
A Szervokormány javítás csapata vállalja a kormányművek bevizsgálását, felújítását, és ha szükséges, új kormányművet is be tudnak szerezni. Minden elvégzett munkára egy teljes évnyi garanciát kínálnak. Jó hír, hogy még kilométerben értendő korlátozás sem vonatkozik a garanciára ennél a cégnél.
Mivel minden egyes kopó alkatrészt gyári minőségűre cserélnek, így 100% minőségi garanciát is adnak. A fenti linken akár most azonnal kérhetsz ajánlatot. Ha lehet javítani a szervókormányt vagy a kormányművet, akkor napokon belül sort kerít erre a cég. Amennyiben a problémát cserével lehet orvosolni, arra sem kell sokat várni.
[2023.11.18.]