Nem veszik át a megrendelt csomagot? Mit tehetsz ellene?
A webáruházak tulajdonosai egyre több alkalommal tapasztalják, hogy a webáruházból megrendelt terméket nem veszik át a megrendelők. Ez több szempontból is káros, ezért mindent meg kell tenni annak érdekében, hogy ez a kellemetlenség elkerülhető legyen.
Az át nem vett csomagok arányának csökkentése
A webshop készítés nem egyszerű dolog, ahogy annak a zökkenőmentes üzemeltetése sem, hiszen számos probléma adódhat, mondjuk a fent említett át nem vett termékek arányának megemelkedése. Amennyiben ez téged is érint, érdemes megfogadni azokat a tanácsokat, amelyekkel csökkentheted az ilyen esetek számát.
Az át nem vett csomag kárt okoz: ezzel bevételtől eshet el a webshopod, sőt, még plusz kiadásaid is keletkezhetnek a szállítási-visszaküldési költségek miatt. Hiába nem a te hibád az üzlet meghiúsulása, mégis neked kell viselni a következményeit.
Miért nem veszik át egyesek a megrendelt terméket?
Ennek számos oka lehet, ami nem mindig a megrendelő hibájából származik. Néhány példa:
-
Cégen belül is érdemes keresned az okokat: előfordulhat, hogy nagyon sok idő telt el a megrendelés leadása, a csomag feladása és annak a megérkezése között. A fogyasztók szeretnének minél hamarabb hozzájutni a megrendelt termékekhez, így nem hajlandóak sokáig várni valamire.
-
Célszerű megvizsgálni a beszállítók gyorsaságát, a készletek nagyságát, valamint a megrendeléssel kapcsolatos kommunikációt.
-
Ha nagyon sok megrendelést kapsz, lehet, hogy nem győzöd azokat kellő gyorsasággal teljesíteni, ilyenkor a létszám átmeneti növelése megoldást jelenthet.
-
A futárcég teljesítményét is érdemes felülvizsgálni, hiszen rajtuk is nagyon sok múlik. Mennyi ideig tárolják a csomagot, mennyi idő telik el az átadás, majd a termék leszállítása között.
-
Végül mindenképpen figyelembe kell venni a vásárlótól származó problémákat. Ilyen, ha nem hajlandó kommunikálni a futárral, nincs otthon a szállítás időpontjában, elfelejti a rendelését, vagy ha szándékosan akar ártani egy webshopnak.
Mit tehetsz, hogy csökkentsd az át nem vett csomagok számát?
A következő tanácsok segítenek ebben:
-
Csökkentsd a szállítási időt - senki sem szeret 5-6 napot várni a megrendelt termékre. Az ideális időintervallum 2-3 nap.
-
Olyan futárcéggel köss szerződést, aki ezt teljesíteni tudja. Az is lényeges, hogy a cég megbízható legyen.
-
Fontos a megfelelő kommunikáció, ami a gyakorlatban azt jelenti, hogy a megrendelő mind a te webshopodból, mind a futárcégtől kapjon értesítést arról, hogy a csomag átadásra került, és várhatóan 2-3 munkanapon belül szállításra is kerül. Ez azért szükséges, hogy a csomag átvevője fel tudjon készülni a csomag átvételére, vagy meg tudjon kérni rá mást.
-
Az előreutalás is csökkentheti az át nem vett csomagok számát, hiszen a vásárló már kifizette a megrendelt árut.
-
A csomagpontra történő szállítási lehetőség is felmerülhet, aminek 2 óriási előnye van: bármikor átvehető a termék és az ár is kedvezőbb.
Láthatod: vannak lehetőségek arra, hogy csökkenteni tudd az át nem vett csomagok számát!
[2024.04.23.]