Lenyűgöző koncertet adott Geszti Péter a Papp László Budapest SportArénában!
Rapnagyüzem van a Papp László Budapest SportAréna háza táján mostanában. Három ikonikus "rapfenegyerek" is kibérelte az Arénát három hónapon belül. Gangxsta Zolin már túl, Majkán még innen vagyunk, ezúttal a Geszti Sixty produkciót vettük górcső alá.
A dupla arénázás már önmagában is egy jel. Annak a jele, hogy a produkció az embereknek fontos valamiért. És, hogy miért, arra a show elején rögtön választ is kaptunk: a kivetítőn Geszti Péter életének jellemző sikereit láthattuk, amely sikerek kisgyerekkorban kezdődtek és a mai napig tartanak. Gyerekszínész munkái, régi és mostani tévés és rádiós szereplései, Márta néni, "A" rendszám (RAP-001), Rapülők, Jazz+Az, Vabadaba, sok momentum lepergett előttünk vizuális formában.
Látvány
A teljes aréna szélességében felállítottak a színpad mögé egy szinte félköríves, egybefüggő ledfalat és olyan világot varázsoltak rá, hogy azt a vizuálesztétikai nóvumot a világon bárhol megirigyelhetik! Elől álltam, szóval ha teljesen oldalra fordultam, ott is ment a mozi. Ha a háttér lassan elindult oldalra, olyan érzésem volt, mintha a komplett színpad menne arrébb!
Igen komoly fénypark egészítette ki a látványt, de olyan szolídan és összhangban a vetítéssel, hogy utóbbit sosem nyomta el.
Különböző egyedi vágástechnikákkal megjelent a vizuál egyes részein az élő folyamat is, ami épp a színpadon történik. Minimális késés volt tapasztalható a vetített képen, de egyáltalán nem volt zavaró, illetve volt egy-két színpadi kamerakép, aminek jelentős volt a késése, de azok olyan hangulatot mutattak, ami szintén nem zavart.
A képi tartom minden esetben a főhős szövegét támasztotta alá. És miután az eleve vicces, a látványvilágot az AI segítségével tették még viccesebbé. Egy példa: a Valahol biztos unnak már alatt láthattuk a Geszti arcú Rambó-E.T és Woody Allen hasonmásokat, fotorealisztikus minőségben, miközben hallhattuk, hogy
Figyeld, a humorom Rambó! - Héj!
Az alakom Woody Allen! - Hó!
E.T. az arcom... - Héj!
Vagy inkább az Alien? - Hó!
A hasonló vizuálpoénokkal tele volt a koncert!
Nagyon hatásos volt!
 |
Geszti Sixty koncert képekben - klikk a fotóra
|
Hang
Hazai produkciónál ennyire tökéletes hangosítást én még ekkora helyen nem tapasztaltam. Tökéletes arányok, mindent, még a Molnár Matyi utolsó perkahangját, a Káté vokálját (de annyira, hogy hallható volt, hogy az eredetihez képest hol változtattak rajta) és a Zsatyi basszusfutamait is jól hallottam. Nem volt hangos, ami nagyon fontos, mert sok produkció ezen vérzik el. Pedig komoly fúvósszekció, basszus, dob, perka, két gitár, két billentyűs, három vokál, három ének és sok vendég adta a produkció gerincét, amit szinte stúdióminőségben hallhattunk. Egy arénában! Nem is értem, hogyan lehetett ezt így kihangosítani. Bravó!
Ahol én álltam, ott látni lehetett a dobos, Gyenge Lajos bal kezét. Csak az egy külön cikket érdemelne, ahogy "szemetel" a pergőn: nem értem, hogy egy hangsúlyos hang után hogyan tud ilyen gyorsan ennyire kontrollált hangsúlytalan hangot produkálni (és azt egymilliószor megismételni).
Kis Enikő és Zabos Regina fantasztikus hangját szerencsére nem kizárólag hátulról hallhattuk vokálként, hanem néhány dal erejéig elől is élvezhettük, ahogy énekelnek.
A szereplők
Sok vendég volt, ilyenkor ciki kihagyni valakit, de megpróbálom felsorolni őket: Péterfy Bori, Berkes Gábor, Dés László, Váczi Eszter, Behumi Dóri, Oláh Ibolya. Igazán ütős volt mind, nem volt gyenge pont, csak szépen húzott ív.
A dalok
Elővezettek mindent a bulin, amihez a Gesztinek köze volt. Nagy adag Jazz+Az volt az alap, jókora Rapükőket adtak hozzá, egy csipetnyi Magyarország volt a köret egyik eleme Oláh Ibolyával és bár lehetetlen az összes összetevőt felsorolni, annyi bizonyos, hogy fűszerként nyomokban még Első Emeletet is tartalmazott a show.
A főhős
Isten éltesse sokáig a főszereplőt! Geszti Péteren is nyomot hagy az idő, de abszolút jól tartja magát. Lehet, hogy csak én látom így, de egy Elon Musk hasonmásversenyen is előkelő helyezést érne el szerintem. Míg szufla, mozgás, memória, raphadarás és éneklés tekintetében harminc évet letagadhatna, életmű vonatkozásában háromszoros szorzóval is számolhatna, akkora a munkássága, ha csak a könnyűzenei életben tett lenyomatát vesszük. És hol van még a vége!
A stage dyving showelemet, vagyis a közönség kezein fekvést életében először próbálta ki és ahogy utána az alfeléről nyilatkozott, alighanem utoljára. De azért túlélte...
Csak gratulálni lehet a produkciónak, bravó!
Kössünk bele azért valamibe, még mielőtt ránk sütik elfogultság bélyegét: a Kisberkes fejhallgatójának pántja szigszalaggal volt körbetekeve. Azt hiszem, ezzel meg is találtam a produkció egyetlen gyenge pontját, de nem láttam panaszkönyvért kiáltó tömegeket.
Bátor, egyenes, szabadon szóló, rendszerkritikus, politikai aktualitások emlegetését is felvállaló karakán kiállása is komoly tapsokat váltott ki a közönségéből, így mindenki magával vihette az üzenetet, hogy mi vagyunk a grund!
Sólyom Attila
Fotó: Petró Adri
[2025.02.02.]