2024. április 19. | péntek | Emma nevenapja
 
Regisztráció 
Belépés Belépés
Keresés
RSS RSS Hírek Hírek Meghallgattuk Meghallgattuk Ajánlók Ajánlók Fesztiválok Fesztiválok Interjúk Interjúk
zene.hu a kezdőlapom feliratkozás hírlevélre
 
 
 
zenés állások
Oldal.info
 
 
 
Linkek
World of Electro csatorna
Kapcsolódó cikkek
Kultikus videók: Walter Stern és a Prodigy (2.rész)
Kultikus videók: Walter Stern és a Prodigy (1.rész)
Kis klubokban teszteli új számait a Prodigy
Frissítve: Itt az új Prodigy klip, az Omen!
"Mi nem tudunk d'n'b-t játszani, azt más tudja" - Interjú a Prodigy-vel
Kis késéssel ugyan, de hozzánk is megérkezett az Invaders Must Die!
A Prodigy felfedezése: az Experience-korszak
Kapcsolódó Kiadványok
The Prodigy: Music For The Jilted Generation
Kapcsolatok
The Prodigy

A rave-korszak vége: zene az “elhagyott” nemzedéknek

A Prodigy következő időszakának kezdete ’94 tájára tehető, mikor Liam elkezdett egy újfajta hangzással kísérletezni; ez egyben a csapat rave-korszakának végét is jelentette. A Music For the Jilted Generationnel Liam elérte, hogy a Prodigy kitörjön az undergoundból és meghódítsa a mainstreamet is, mindezt kompromisszumok nélkül.

A változás első jele a "One Love" című szám volt, melyet Liam először csak kísérlet képpen jelentetett meg saját házi stúdiójának (Earthbound) neve alatt. A dal azonban sikeres lett, így az újrakiadáskor már Prodigy név alatt jött ki a cucc.

Az új album igazi beharangozója a Kelly Charles hangmintára alapuló "No Good (Start the Dance)" volt. Ez az a track, amivel leszámoltak az addigi hangzással és a kísérletezőbb, merészebb zene mellett tették le a voksukat (ezt a Walter Stern által rendezett klip vizuálisan is megpróbálja bemutatni). A második korong így teljesen más irányba mozdul el, mint a bemutatkozó anyag. Egy igazi techno-szimfónia volt, kemény breakbeat ütemek keveredtek gitárral és a technóval.

A "Music for the Jilted Generation" 1994-ben jelent meg és a Prodigy egyik legsikeresebb albuma. Egyből number 1 pozícióba került a brit listákon, majd szépen lassan a kimásolt kislemezek is felkúsztak a csúcsra: No Good, Voodoo People és a Poison. Az albumot jelölték Mercury-díjra is.

A Prodigy akkori sikeréhez -és hogy zenéjük olyan gyorsan terjedt - nagyban hozzájárultak még a legendásan ütős klipek is, melyeket Waltern Stern rendezett.

A Voodoo People-höz készült el az első igazán nagy költségvetésű klipje a csapatnak: Saint Luciára utaztak (sziget a Karib-tengeren), ahol egy igazi pörgős, látványos sztoris klipet készítettek. Leeroy, a voodoo pap kergeti Liamot és a bőröndbe tuszkolt Keith-t, végül a Suzuki Samurai-jal száguldozó Maxim menti meg őket.

A Voodoo People bakeliten megjelent az USA-ban is (Mute Records). A lemezen szereplő - a The Chemical Brothers által készített - remixre többen is felfigyeltek a tengertúlon. Többek között az amerikai Dust Brothers producer páros is, akik jelezték az akkoriban szintén ezen a néven futó duónak, hogy ha nem változtatnak nevet, per lesz. Így lett a Dust Brothersből The Chemical Brothers. A Voodoo People-ben hallható girár-minta eredetileg a Nirvana Very Ape című számából származik.

A Prodigy 1994-ben és ‘95-ben világkörüli turnéra indult: körbejárták Amerikát, Ausztráliát, Európát és Ázsiát. Mindenhol hatalmas tömeg fogadta őket és a rengeteg koncertezés közepette a csapat a világ egyik legjobb koncertzenekarává nőtte ki magát. A felállás annyiban változott, hogy a ceremóniamester Maxim, az őrült “színpadi bolond” Keith és a táncoslábú Leeroy mellé csatlakozott Jim Davis gitáros (‘95-’96), majd 1996-tól Gizz Butt, az English Dogs megfelelően őrült kinézetű gitárosa szinte a csapat ötödik tagjának számított a fellépéseken egészen 1999-ig.

Az album legszélsőségesebb száma, a metálos gitárral zúzó Their Law (amely Pop Will Eat Itself közremüködésével jött létre) egy tiltakozásból született: tudniilik éppen ebben az időszakban hozta meg az angol törvényhozás a Criminal Justice and Public Order Act-et, amely rendelet értelmében lényegében illegálisnak kiáltották ki a rave-kultúrát (vagyis törvényen kívül helyezték a rave-bulikat). Erre reagálnak Liamék a “Fuck 'em and Their Law” szöveggel a számban. Mindenesetre a Their Law kihagyhatatlan tétel a csapat fellépésein immáron 15 éve.

A 13 számos album utolsó három tétele - The Narcotic Suite címen - egy külön része a lemeznek. Egy 20 perces utazás egy kábítószeres elme mélyére: 3 kilos, Skylined, Clasutrophobic Sting.

A lemez teljes anyagát remasterelve, kissé módosított borítóval és felturbózva néhány extra számmal 2008 nyarán újra kiadta az XL-Recordings More Music For The Jilted Generation címmel.

Rádió

Kedden este 8-kor a Zene.hu Rádió World of Electro csatornáján elejétől a végéig lejátszuk a Music For The Jilted Generation albumot, ezt követően a ‘90-es évek közepén megjelent remixeket: Voodoo People (Dust Brothers Remix), Poison (Environmental Science Dub Mix), One Love (Jonny L Remix)), ritkaságokat (mint pl. a Rhythm of Life, Rat Poison, Scienide vagy a Goa (The Heat The Energy, Part 2) és élő felvételeket, mint a Break & Enter (2005 Live Edit), Voodoo People (Radio 1 Live).

Hétfő este - World of Electro csatorna
20:00: Prodigy - Music For The Jilted Generation
21:10: Ritkaságok az Music For... korszakból
22:10: Annyira ’90 - válogatás az előző évtized legjobb elektronikus zenéiből

-M-

[2009.03.10.]

Megosztom:

Szólj hozzá! (Ehhez be kell lépned)
lap teteje
 
SÜRGŐS HITELEK szolgáltatás [2024.04.18.]
SÜRGŐS HITELEK szolgáltatás [2024.04.17.]
apróhirdetés
© SirOeshImpresszumMédiaajánlatSiteMap/Honlaptérkép • RandD: Jumu

Nem jó érzés rádöbbenni, hogy minden hiábavaló - Az ügynök halála a Centrál Színházban
...

A Quimby 33 év után sem hagyott fel a kísérletezéssel
Ha három-négy éve valaki azt mondja...

Megnéztük a Triász együttes koncertjét - képekkel
Lángba borult a Barba Negra a Hooligans koncertjén - fotókkal
Megnéztük Majka 360°-os koncertjét az MVM Dome-ban - képekkel
Szörnyek és Valhalla harcosok szeánsza a Barba Negraban
Újra egy varázsos éj - Loreena McKennitt ismét Budapestre látogatott
beszámolók még