Rocksztár a szomszédból
A Matchbox Twenty híressé tette, a "Smooth" pedig gazdaggá - Rob Thomas most a twitteren mesél el mindent új lemezéről, a Cradlesongról.
- Öregem, eljutottam arra szintre, hogy várom, hogy valami történjen, hogy írhassak róla a Twitteren - mondja Rob. Írt ott már mindenféléről: a Billboard interjúról, a Bloomingdale fotózásról, mozizásról, betegségről és hogy mit reggelizett. Azt gondolnád, hogy az egész ebédszünetét ezzel tölti. Neki azonban más a munkaideje, mint egy átlagembernek. - A rocksztárságot én mindig a napi munkámnak tekintettem, csak éppen nekem az a munkám, hogy dalokat írok és előadom őket.
Egy felmérés szerint a 13 évesnél idősebb amerikai lakosság 1/3-a tudja ki az a Rob Thomas, és ennek 68%-a rajongónak is vallja magát. A Matchbox Twenty eddigi albumai 15,2 millió példányban keltek el csak Amerikában, Rob előző szólólemeze pedig 1,6 millió kópiában. Thomas azonban ettől még nem veszi készpénznek, hogy második stúdióalbuma, a június 30-án megjelenő "Cradlesong" is kelendő lesz, ezért minden lehetőséget megragad a lemez népszerűsítésére, beleértve a Twittert is.
- Muszáj új marketingstratégiákat kitalálni manapság, amikor a gyerekek nem várnak 1-1 előadó lemezére, hanem mennek és megveszik másét - mondja Michael Lippman, Rob managere. - Volt idő, mikor egy zenekar bejelentette, hogy jön az új lemez, adtak 1-2 interjút meg koncertet, és az emberek vették a lemezt. Most folyamatosan kell őket győzködni.
Thomas azonban inkább sokat van szem előtt: többek között például feleségével közösen megalapították a "Sidewalk Angels" alapítványt, mely hajléktalan embereken és állatokon segít. Nem egy tipikus celeb: nem szerepel a bulvárlapok címoldalán azzal, hogy kit vert meg vagy melyik modellel kavart.
- Klisé, de tényleg szeretek inkább a zenére koncentrálni - mondja Rob. - Nem vagyok elég nyitott ahhoz, hogy celeb legyek. Nem költözöm LA-be és nem partyzom minden este. A Twitteren megteremtette az intimitás illúzióját azzal, hogy elmondja, milyen szendvicset szeret, vagy milyen sálat visel, de nem engedi be túlságosan a rajongókat a magánszférájába.
- Akkor mégis mi a titka? Mitől tud ennyi ideje sikeres lenni?
- A titok az, hogy nincs titkom - nevet Rob. - Azt hiszem mázlink volt, és írtunk néhány jó dalt, ami megmaradt az emberek fülében. Manapság az előadók 1-2 slágerre vannak kitalálva, vagy egy bizonyos piacra. Ezek hamar kimennek a divatból.
- És hogy ennyi év után mik az ambíciói?
- Nem nagyok. Elég pénzem van, és egy darabig még kényelmesen élhetek, ha nem is adok el egy lemezt sem. Persze, ha fiatalabb és független lennék, kísérletezőbb lennék. De 37 éves vagyok, és inkább a családommal töltöm az időt, meg olyan ügyekért dolgozom, amikben hiszek.
Az első kislemez, a Her Diamonds a Billboardon debütált április 22-én. A kapcsolódó klip május 10-ére várható, és a hírek szerint Alicia Silverstone szerepel benne. Ebben a pillanatban pedig éppen amerikai, ázsiai és ausztrál turnéállomásain dolgoznak. Európai koncertek egyelőre - sajnos - nincsenek a tervben.
-Warner a Billboard cikke nyomán-
[2009.05.01.]