Csak szórakozunk a Delíriumban
Két akusztikus zenekart sikerült elcsípni a Delírium Pubban. A Cliché főleg saját dalait játszotta, a Just Kiddin pedig rengeteg fel- és átdolgozást – két vicces zenekarról van szó, mind a zenei megoldásokat, mind az összekötő szövegeket tekintve.
A hely kedvezett az akusztikus hangszerelésnek, mindkét csapat jól szólt, minden hangszert lehetett rendesen hallani. Elég szokatlan hangszerelést használt a Cliché: cselló, akusztikus gitár, djembe és ének. Érdekes, hogy a Myspace-en modern metal zenekarokat jelölnek meg hatásként (Tool, A Perfect Circle)! A dallamokban van is hasonlóság, de akusztikusan persze finomabb a végeredmény.
2 feldolgozás (köztük egy Incubus) után következtek a saját dalok. Megtudtuk, hogy az énekes nem szereti, mikor popkoncerteken felszólítják a közönséget, hogy menjen előrébb és tapsoljon. Ennek örömére megkért minket, hogy menjünk előrébb, és tapsoljunk... Hasonlóan fanyar humorral konferáltak fel minden számot.
A dalok többnyire angol nyelvűek voltak, tetszett pl. a honlapon is meghallgatható 6 am and 10 vagy az egyszerűen M címre keresztelt dal. Elmondták, hogy sok szó kezdődik M-mel, pl. Macedónia, de a dal arról szól, mikor valaki egyedül csinálja azt, amit általában ketten szoktak (valószínű nem arra gondoltak, hogy Magában beszél...) Volt 1-2 mellényúlás, de összességében nagyon jól összedolgozott a cselló a gitárral, a két vokál kiegészítette egymást, az ütős pedig adta az alapokat, afrikaias megoldásokkal (egy djembéstől ezt el is vártam).
A Just Kiddin főleg popslágereket dolgozott fel és össze. Volt Garbage, Coldplay (ami szerintem női énekkel jobban is hangzik), de még a Hová mész te kis nyulacska, Ingyom bingyom dálibe, Tutálibe málibe, Jó anyádba szövegűre modernizált mondóka is sorra került. Nagyon érdekes kombinációkat alkottak, Kelly Clarkson - Walk Away c. számának a kezdéséből akár a Mekk Mester zenéjét is ki lehetett volna bontani. Az Offspring dalba egy kis Török Ádámos fuvolabetétet csempésztek bele, de a legdurvább az volt, mikor a Tankcsapdát összehozták Dave Brubeckkel. A Szabadon c. sláger szövegét 5/4-es ritmusban a Take Five c. jazz standard dallamára ráénekelni zseniális húzás volt!
A néhai Pauly Pilotból is ismert Kassai Eszti nagyon szépen, ha kell, punkosabban, lazábban énekelt és több számban hegedült is (egyébként meg egy nagyon bájos szőke szépség). A perkásuk játéka tetszett még nagyon, cajonon játszott (hangfalra emlékeztető dob, amin ülni is lehet) és különféle shakereket használt.
Két hangulatos, tehetséges és egyedi zenekart volt szerencsém tehát látni. Időnként jólesik a zúzdák mellett ilyen csapatokba belefutni!
- TZ -
[2010.05.07.]