A Pásztor tesók, Anna és Samu zenekara, az Anna and the Barbies elkészítette legújabb nagylemezét Gyáva forradalmár címmel. Egy zenekar életében általában a harmadik album vízválasztó, ami sok mindent eldönt, elsősorban azt, hogy érdemes-e folytatni, van-e elég muníció a megújulásra, egy szóval: eldönti a jövőt. A zenekar hosszú évek kitartó és gyakran kilátástalannak tűnő harcai után végre győzelmet aratott. A Gyáva forradalmár a zenekar eddigi legjobb, legegységesebb és az eddigi visszajelzések alapján mind a közönség, mind a szakma körében legnagyobb elismerést kiváltó nagylemeze. A legmeggyőzőbb bizonyíték minderre a Gyáva forradalmár teltházas lemezbemutató koncertje, amit Anna és a fiúk az albummegjelenés napján tartottak az A38 Hajón. A siker erejét növelte az is, hogy ekkor volt a tavaly május óta egyre nagyobb slágernek számító Don’t Fit In című dal 3D-s technikával készült klipjének ősbemutatója.
Anna and the Barbies - képek a lemezbemutatóról
A győzelem eszköze
A Gyáva forradalmár több szempontból is mérföldkő az Anna and the Barbies életében. A korábbi évek gyakran negatív tendenciáival szemben most minden feltűnően passzolt, minden nagyon a helyén volt, minden nagyon könnyen ment – a dalszerzéstől a koncertezésen át a lemezfelvételig.
Az Anna and the Barbies koncerten olyan dinamikus, erőtől duzzadó megszólalást produkál, ami leszakítja a fejünket, a Gyáva forradalmár pedig az első olyan lemeze a zenekarnak, amire sikerült az élő hangzást átmenteni. A korábban az Anna and the Barbies-ra jellemző, sokat kritizált zenei eklektikusságának a kérdését is sikerült tisztázni, és egy életre helyre tenni. Az Anna and the Barbies mostantól hivatalosan is egy zajos-hangos rockbanda, a Gyáva forradalmár pedig egy energikus rocklemez, amibe a pop-rocktól a punk-rockig minden belefért – méghozzá harmonikus egységet alkotva.
A Gyáva forradalmár hangszerelése próbatermi műhelymunka eredménye, a zenekar tagjainak közös gyermeke. A dalok, bár többségben a Pásztor testvérek szerzeményei, mindenki aktívan hozzájárult az album számainak megszületéséhez.
Anna nagyon pontosan fogalmazza meg nekünk a Gyáva forradalmár készülésének hátterében lezajlott folyamatokat:
„A Gyáva Forradalmárral végre visszatértünk ahhoz, amit tízen-huszonévesen értéknek éreztünk. Letisztultak a zenei formák, túléltük a megfelelési kényszeres-erőlködős útkeresésünket, szerencsés időben szakadtak fel belőlünk olyan őszinte érzések, amikkel, úgy érezzük, rezonál a környezetünk is, valamint kaptunk már annyit az arcunkba, hogy röhögve köszönjük meg, aminek még jönnie kell.”
Külön szót érdemel a nemcsak hazai viszonylatban merész lemezborító. A zenekar választása Eugène Delacroix híres festményére (A Szabadság vezeti a népet) esett, ám nem az eredeti képet használták fel, hanem saját verziót készítettek, és ők maguk álltak modellt (Anna domborítja a központi nőalakot, a Szabadságot) a fotóhoz. Anna erről így mesél:
„Elaludtam a stúdióban és egy utcai zavargásról álmodtam, ahol egy meztelen ember rohant velem szembe. Felébredve a Delacroix kép jutott az eszembe, az abból áradó erő, kiszolgáltatottság, nyers szexualitás és dinamizmus. Kísértetiesen olyan, mint egy progresszív rockzenekar. A barikádon pedig azért állunk mi, mert ez a lemez a mi forradalmunk.”