Mi a titka Madonnának és Brad Pittnek? - interjú a szépség angyalának hazai nagykövetével
A Szépség Angyala sikeresen teljesíti a küldetését Magyarországon, hiszen egyre terjed Madonna, Audrey Hapburn, Marilyn Monroe, Barbra Streisand és Brad Pitt örökifjú bőrének a titka. Akiknek mindezt köszönhetjük: a magyar születésű bőrgyógyász, László Ernő professzor, valamint az Erno Laszlo luxuskozmetikumok kelet-európai képviselője, Joó Géza.
Joó Géza művész- és üzletember: zenei producer, rendező, menedzser, aki a gazdasági életben, valamint a show-biznisz területén egyaránt megállja a helyét. Fantáziadús ember lévén pedig a kettő szegmenset mesteri módon összehozza, ötvözi.
A világ első számú luxuskozmetikai márkáját a magyar születésű, majd az Amerikai Egyesült Államokban letelepedő bőrgyógyász, László Ernő professzor hozta létre. Miután az USA-ba emigrált, Hollywood tárt karokkal fogadta, és a lelkesedés azóta sem csillapodott. Greta Garbo, Audrey Hapburn, Marilyn Monroe, Grace Kelly csakúgy, mint a mai csillagok, azaz Barbra Streisand, Madonna, Sting, Johnny Depp, Brad Pitt és még sokan mások bőrük ifjúságát, annak makulátlan, egészséges kinézetét az Erno Laszlo-termékeknek köszönhetik, amelyek több mint 60 év után visszatértek Magyarországra, és elérhetővé váltak a professzionális, igényes bőrápolás hívei számára a kelet-európai régióban is.
Az Erno Laszlo-termékek hazai népszerűsítése többedik alkalommal fergeteges, zenei produkciókkal tarkított show-műsor keretében zajlott, neves előadók, termékhasználók közreműködésével, ami vitathatatlanul és minden tekintetben kimeríti a luxuskategória fogalmát. (Beszámolónkat itt olvashatod)
Exkluzív beszélgetés a Szépség Angyalának kelet-európai „nagykövetével”, Joó Gézával.
– Azon szerencsés magyarok egyike vagy, aki testközelből találkozott Madonnával. Mikor és hogyan sikerült közel kerülni hozzá?
– Magyarországon forgatták az Evita című musicalfilmet, és ennek tiszteletére fogadás tartottak a Budai Várban. Madonna mellett Melanie Griffith és Antonio Banderas voltak a meghívott vendégek. Bemutattak mint zenei producert.
– Milyen emléket ébreszt benned a pop királynője?
– Madonna az a különös, átváltozó kaméleon, akiből nagyon kevés van a világon. Akkor éppen a szerény dívát kellett elfogadtatnia Alan Parkerrel, a rendezővel, akihez levelet írt, és szinte bejelentkezett azzal, hogy csakis ő tudja eljátszania Evita szerepét. Azóta sem láttam nála jobb Evitát; mintha ráöntötték volna a szerepet. Valójában a Bedtime Story című lemeze óta szerettem meg. Az azt követő albumok szerintem szintén zseniálisak voltak. A Paradise Not For Me koncertváltozatát – amelyet Isaac-kal énekel – szinte minden nap meghallgatom.
Visszatérve a találkozóra. Ha nem lett volna kisminkelve, valószínűleg elmentem volna mellette az utcán; de van egy olyan erős kisugárzása, amivel nagyon kevés előadó bír. Hihetetlen szuggesztív egyéniség. Pár szót váltottunk vele. Kedvessége, szerénysége, színpadi alázata, profizmusa példamutató.
– Egy ekkora szupersztárnak nyilván elsődleges fontosságú a külalakja (haj-, bőrápolás, sportos alak stb.). Madonna bőre fiatalságának egyik záloga köztudottan az Erno Laszlo-termékcsalád, amelynek te vagy a kelet-európai képviselője. Rajta keresztül kerültél kapcsolatba a luxuskozmetikumokkal?
– Madonna nagy Erno Laszlo-rajongó, de persze nem Madonna és elismerése miatt dolgozom ezen a területen. Bár tény, hogy több mint ötven évesen, ilyen strapás életmód mellett, Madonnának és jó néhány sztárnak segítenek a kozmetikumok. Ráadásul hosszú évek óta zenei menedzserként, producerként dolgozom. Aztán egy cég felkért 2008-ban, hogy – marketing- és PR-szakember lévén – vezényeljem le az Erno Laszlo márka imagének, illetve egész marketingkoncepciójának felfrissítését, felturbózását, mivel annak ellenére, hogy Magyarországon bevezetésre kerültek ezek a luxustermékek, nem sikerült elérni azt a közönséget, amelyet szerettek volna.
– Hogyan fogtál hozzá? Miként működik egy luxustermék nagyközönség való megismertetése?
– Végeztem egy piackutatást, az egész kozmetikai piacot tanulmányoztam, információkat, adatokat gyűjtöttem arra vonatkozólag, hogy Magyarországon milyen szerepet tölt be (termékek, szegmensek stb.). Aztán végiggondoltam, hogyan lehet egy termékcsoportra – amelyet bár Amerikában a világ első számú luxuskozmetikai brandjeként aposztrofálnak, ellenben Európában, s főleg Magyarországon kevésbé ismert – ráfókuszálni. A kutatás során azt tapasztaltam, hogy minden piaci szereplő a szokásos médiaeszközöket használta (reklámhirdetések, termékminták a nyomtatott sajtóban). Egy különleges termék attól működőképes, hogy a kultúrával, a művészettel összehozzuk. Mivel a média területén és a zeneiparban működtem közre, jött az ötlet egy nagyszabású termékbemutató show megrendezésére 2008-ban, az impozáns Pilinszky Kávéházban. Az eseményre sok művészt, közéleti szereplőt, barátot, ismerőst és a kozmetikai ipar neves szakembereit hívtam meg, ahol zenés műsor keretében a termékek bemutatásra kerültek. A rendezvény vendége volt Erno Laszlo kollégája, az Oscar-díjas parfümkreátor, Müller Judit is, aki elmesélte a mesterrel kapcsolatos élményeit.
- A hagyományos bemutatókkal ellentétben – ahol a résztvevőkre ráerőltetik, rázúdítják a terméket, a legjobbnak kiáltják ki – azt akartam, hogy az emberek próbálják ki, osszák meg a véleményüket. A jótékony hatású összetevők, az amerikai tapasztalatok alapján tudtam, hogy a termék csak jó lehet. Ahhoz, hogy Magyarországon az érzékhatárt, a befogadóképességet átléphessük, kellett egy olyan plusz, ami révén a termékekre felfigyelnek. A rendezvény rendkívül jól sikerült, a termékcsalád pedig elkezdte saját diadalútját járni, megindítva egy, a mai napig tartó, hihetetlen keresletet. Az első évben plakátok, promóciók, kisfilmek jelentek meg a különböző fórumokon, megtalálva azokat a médiaszegmenseket, ahol méltó módon megjelenhettek a termékek.
Az interjú a következő oldalon folytatódik! [2012.01.14.]