Megújult az A38 "online flottája"
A Zászlóshajó Kulturális és Kereskedelmi Kft. sikeresen pályázott az Új Széchenyi Terv Vállalkozásfejlesztési Programja keretében meghirdetett Vállalati folyamatmenedzsment és elektronikus kereskedelem támogatása pályázaton. A 7 350 000 forint összköltségű projektjéhez 2 940 000 forint vissza nem térítendő támogatáshoz jutott. A projekt segítségével új honlap, okostelefonos alkalmazások, önálló jegyértékesítés került bevezetésre Budapest egyik legfontosabb kulturális központjában.
Az A38 Hajó nyolcéves fennállása alatt mindig is igyekezett lépést tartani a technológiai fejlődéssel. Éppen ezért az A38 Hajó az elmúlt időszakban nagyszabású online technológiai fejlesztést hajtott végre. A fejlesztések egy része (mindenekelőtt a honlap, a jegyvásárlási rendszer, és a nagyközönség számára nem látható, de a zökkenőmentes és professzionális működésben és folyamatszervezésben kulcsfontosságú belső irányítási rendszer) az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósult meg. Az Új Széchenyi Terv keretei között az A38 Hajót üzemeltető Zászlóshajó Kft. 2 940 ezer forintos vissza nem térítendő támogatásban részesült.
Az A38 Hajó 2010 novemberében új „szárnnyal”, vízen úszó kiállító- és bemutatóteremmel bővült. Ez a bővülés volt a kezdő lépése annak a nagyszabású technológiai megújulásnak, aminek gyümölcsei 2011 nyarán-őszén értek és érnek be. Többhónapos fejlesztés után idén decemberre teljes egészében megújult az A38 kommunikációs technológiája. Erre a megújulásra elsősorban azért volt szükség, mert az A38 Hajó kommunikációs stratégiájának alappillére a többirányú kommunikációt, azonnali visszajelzést lehetővé tevő, multimédiás tartalmakat megjeleleníteni képes online és mobiltelefonos platform.
Új honlap (a38.hu 3.0)
A megújulás leglátványosabb eleme az A38 Hajó teljesen átalakított új (3.0 „verziószámú”) honlapja (link a bal oldalon). Az új honlap kialakításánál maximálisan figyelembe vettük az eddigi visszajelzéseket, és igyekeztünk beépíteni a legkorszerűbb webes technológiákat. A legnagyobb kihívást az A38 Hajó páratlanul gazdag és szerteágazó programkínálatának áttekinthető megjelenítése, illetve a könnyen kezelhető, gyors és felhasználóbarát jegyvásárlási rendszer kiépítése jelentette.
Tisztában vagyunk azzal, hogy a lehetőségek jelen pillanatban messze meghaladják a két alkalmazás képességeit és funkcióit. Fontosnak tartjuk megjegyezni, hogy az A38 Hajó ismét úttörő szerepet játszik a hazai kulturális intézmények és szórakozóhelyek között: a hasonló profilú helyek közül elsőként jött ki okostelefonos alkalmazásokkal, amik a megújult honlappal, annak hamarosan elkészülő, mobilböngészőkre optimalizált változatával és jegyértékesítési rendszerrel igazán ütőképes kombinációt alkotnak majd.
Az alkalmazások az A38 Hajó, a Mentha Internet Kft. és a Viking Bt. együttműködéséből jöttek létre, a a fejlesztésben rengeteget köszönhetünk a magyarországi internetes világ egyik „nagy öregjének”, Nyírő Andrásnak, aki tanácsaival nagyon sokat segített.
Az iPhone alkalmazás és az Android alkalmazás a bal oldali menüben megjelenő linkre kattintva érhető el.
A „Technológiai beruházás komplex, integrált jegyértékesítési, folyamatirányítási és online tartalomadminisztrációs rendszer létrehozására az A38 Hajón” elnevezésű pályázatot az Európai Regionális Fejlesztési Alap támogatta az Új Széchényi Terv keretei között. A pályázatra az A38 Hajót üzemeltető Zászlóshajó Kft. 2 940 ezer forint vissza nem térítendő támogatást kapott. Az összeg lehetővé tette, hogy a fejlesztések egy részét Európai Uniós támogatásból finanszírozzuk.
A hajó programkínálatának gazdagsága miatt döntöttünk a korábbi, portálszerű elrendezés alapelemeinek megtartása mellett, ám jelentős átalakításokkal. Sokkal könnyebbé és egyértelműbbé vált a navigáció, a Naptár funkcióinak kibővülésével kattintgatás nélkül végigtekinthető a közeljövő programja. Látványos változás állt be a multimédiás tartalmak kezelésében, elérésében és mennyiségében.
Az A38 Hajó immár több helyszínes, komplex programot kínáló kulturális központtá vált, az egyes helyszínek és programok közötti eligazodásban közérthető színkódolás segíti a látogatókat. Emellett ki kell emelni a közösségi médiás integrációt: az azonnali és közvetlen kapcsolatot a Facebook, Google+, Last.fm, YouTube, Foursquare és egyéb platformokkal. Mindez igazi közösségi térré, egyfajta online agorává teszi az A38 Hajó honlapját, gyors információszerzéssel és azonnali visszacsatolással.
Jegyvásárlás
A legnagyobb változás az online jegyvásárlásban állt be: az A38 Hajó korábban az InterTicket szerződéses partnereként árulta a jegyeket. Ez most megváltozott: teljes egészében saját kézbe vettük a jegyértékesítést, és az OTP Bankkal együttműködésben önálló, független jegyértékesítési platformot hoztunk létre. Ez nem csupán olcsobb és hatékonyabb működést tesz lehetővé, de a korábbiaknál jóval rugalmasabban tudjuk kezelni az esetleges vásárlói igényeket is.
Díjtalanul letölthető iPhone és Android alkalmazás
A budapesti A38 Hajó a hazai klubok, kulturális intézmények és szórakozóhelyek között elsőként készítette el okostelefonos alkalmazását. Az Androidos készülékeken és iPhone-on elérhető alkalmazások egyelőre részletes programfelsorolást és -ismertetőket, fotógalériát, fontos információkat és Facebook-integrációt tartalmaznak. Természetesen mindez csupán a kezdet: a továbbiakban az A38 folyamatos fejlesztésekkel, a felhasználói visszajelzéseket maximálisan figyelembe véve igyekszik beépíteni az újabb és újabb funkciókat.
Mindkét alkalmazás úgynevezett 1.0-ás verzió, pontosan ugyanazt tudja: legfontosabb funkcióik között helyet kapott egy, az alkalmazás megnyitásakor RSS-technológiával frissülő, naprakész programfelsorolás, részletes információkkal az adott fellépőkről, koncertekről. Emellett fotógaléria, közérdekű információk, illletve az A38 Hajó Facebook-oldala épült be az alkalmazásokba. Természetesen a fejlesztés – a legtöbb mobilapphoz hasonlóan – nem áll meg: terveink szerint kb. havi-kéthavi rendszerességgel újabb és újabb funkciókat építünk be az alkalmazásokba, folyamatosan javítjuk az esetleges hibákat. Mindebben természetesen maximálisan támaszkodunk az AppStore és az Android Market felhasználóinak visszajelzéseire. A közeljövőben mindenekelőtt az angol nyelvű verzió, a külső SD-kártyára mentés, a Google Maps integráció, illetve középtávon a mobilos jegyvásárlás megjelenése várható.
- A38 -
[2011.12.22.]