Az énekesnő 14 év után, úgy érezte, itt az ideje, hogy Manoya néven szólólemezt készítsen.
Hodosi Enikő személyisége és hangja már sokakat magával ragadott azok közül, akik hallották, látták a karizmatikus Neo együttesben, hiszen a hazai elektronikus szcéna egyik vezető zenekarának egyik dalszerzője és sokat foglalkoztatott énekesnője 2003 óta. Az elmúlt években több meghatározó zenei produkcióban is részt vett. Vendégeskedett többek között a Zagarban az Underground Divák tagjaként; énekelt egy Liverpool-i producer Vote Richmon nevű formációjában, valamint a FreshFabrik zenekarban az MR2 Akusztik és MR2 Szimfonik Live keretein belül; közreműködött a The Trousers lemezén és bemutatkozó koncertjén, hogy csak néhányat említsünk a számtalan kooperációból.
Azok után, hogy 14 éven keresztül érlelte dalait, kereste saját zenei világát, úgy érezte, itt az ideje, hogy Manoya néven szólólemezt készítsen. A saját bevallása szerint néhol kicsit melankolikus, ámde életigenlő lemezen az angolszász popzenei gyökerek keverednek hol az elektronikával, hol a teljesen akusztikus, kísérletezős hangszereléssel.
A dalszövegeket áthatja Enikő vonzódása a keleti filozófia és a miszticizmus iránt. Dalaiban így találkozik a vad nyugat a bölcs kelettel. A lemez társproducere az a Lázár Tibor (Occam), akinek ‚My Rorschach‘ lemezén és élő formációjában Enikő is közreműködik. A tavasszal megjelenő album előfutáraként már hallható is egy szám. Manoya nem is debütálhatna megfelelőbb dallal: a ‚Rebirth‘ stílusjegyeit tekintve, ha nem is ad – hiszen nem is adhat - teljes képet munkásságáról, mindenképpen iránymutató darabként tekinthetünk rá. A ‚Rebirth‘ érdekessége, hogy Csajkovszkij ‚A hattyúk tava‘ című művének motívumai is felcsendülnek benne.
A single borítóját Enikő fotója alapján Vígh Dávid készítette, a dal pedig, ahogy a készülő lemez is, a Pimodan Records gondozásában jön ki.