Eurovízió 2012: Közösségi oldalról énekel San Marino
Igen bizarr, mégis a tingli-tangli kategóriába tartozó dallal indul San Marino a májusban Bakuban megrendezendő Eurovíziós Dalversenyen. Az azerbajdzsáni verseny első elődöntőjének második mezőnyében fellépő Valentina Monette a Facebook-ról énekel, hogy milyen indíttatásból, nem tudni.
Annyi bizonyos, hogy az EBU, vagyis az Európai Műsorsugárzók Uniója kifogást emelt a dal márkamegjelenítése miatt. Így pont azt a szövegrészletet kellett eltávolítani a számból, ami a címet adta. A San Marino-iak azonban nem estek kétségbe. Nem írtak egy egészen új dalt, még az eredeti szövegét sem változtatták nagyon meg: annyit tettek, hogy a Facebook szót oh-oh-uh-oh-oh-ra írták át. A klipet sem viselte meg nagyon a módosítás, mert csak azokat a részeket vették újra, ahol az említett kreatív szöveg elhangzik.
Ennek megfelelően a címet is megváltoztatták: Valentina Monette Facebook-ja ezentúl The Social Network Song – oh-oh-uh-oh-oh címen fut.
S hogy milyen a dal? Maradjunk annyiban, hogy a jó nem itt kezdődik. De hallgassa meg mindenki saját maga, és döntse el, hogy igazunk van-e vagy sem!
Kicsist olyan érzésem van a dal hallgatása közben, mint anno az Aqua és a Barbie Girl esetében, de sorolhatnék számos nagy sikerű magyar formációt is a múltból, akik érthetetlen módon választottak témát és adták elő minden komolyságot nélkülözve. A legrosszabb az, hogy a szám dinamikáját és tingli-tangliságát tekintve még azt is elképzelhetőnek tartom, hogy a rádiók kedvence lesz. Bár mint tudjuk, ez sem jelent semmit, hiszen Wolf Kati tavalyi eurovíziós dala a düsseldorfi rádióhallgatók kedvence volt, ennek ellenére az Eurovíziós Dalversenyen nem tudott jól teljesíteni a dal.
Csatlakozz, ha érdekel a dalverseny
Ráadásul a klip olyan speciális effektekkel van tele, ami némiképp feldobja az egyébként egysíkú dalt, de hogy fog ez az Eurovízió nagyszínpadán megjelenni, az egyelőre kérdés.