2013. március 4-én jelenik meg Jimi Hendrix „People, Hell & Angels” című új albuma.
A „People, Hell & Angels” a legendás gitárosnak azt a zenei oldalát mutatja be, mely az eredeti Jimi Hendrix Experience triótól független volt. 1968 elején Jimi Hendrix szeretett volna vadonatúj zenei anyagot készíteni régi ismerőseivel és új együttműködők segédletével – úgy, hogy ezek a munkálatok ne azok előtt a rajongók előtt menjenek végbe, akik az Experience-t a rock leggyorsabban növekvő koncertprodukciójának tartották, és akik ezzel egy időben két albumukat is a US TOP 10-es listájában tartották. A legendás gitáros óriási lelkesedéssel dolgozott a színfalak mögött azon, hogy egy újabb, következő zenei anyagot készítsen.
Ez a 12 felvétel olyan egyedi hangzások (kürt, billentyűs hangszerek, ütős hangszerek és egy második gitár) és stílusok változatos elegyével kápráztatja el a közönséget, melyeket Jimi új zenéjében vegyíteni szeretett volna. A „People, Hell & Angels” Jimi Hendrix eddigi legszebb gitárjátékait mutatja be – és betekintést enged abba a fejlődésbe, melyen Hendrix dalszerzőként, zenészként és producerként is keresztülment.
A „People, Hell & Angels” 2013. március 4-én jelenik meg CD-n, bakelit LP-n és digitálisan.
Az album - melynek címét Jimi Hendrix találta ki – számos, az Experience utáni együttműködést mutat be, melyben Jimi olyan közreműködőkkel dolgozott együtt, mint Stephen Stills (Buffalo Springs), a dobos Buddy Miles vagy épp Billy Cox (akivel Jimi együtt szolgált a 101. légiflottánál, valamint később együtt játszott a híres R&B „Chitlin Circuit”-ben). Ezek az együttműködések nagyon izgalmas hangzást csempésztek Hendrix nem mindennapi karrierjének következő fejezetébe.
A lemez társproduceri munkálatait Janie Hendrix, Eddie Kramer és John McDermott látták el. Kramer először 1967 januárjában találkozott Hendrixszel - aki az idei év november 27-én töltötte volna be 70. életévét - az Olympic Studiosban, és ők ketten egy különleges együttműködésben állapodtak meg, melynek következményeképpen Kramer hangszerelt minden olyan albumot, melyet Jimi valaha kiadott, és olyan híres Hendrix-koncertek anyagát rögzítette, mint az 1969-es Woodstock fesztivál. 1997 óta Kramer és Janie Hendrix John McDermottal közösen felügyelte Jimi Hendrix összes olyan albumának megjelenését, amely az Experience Hendrixhez köthető.
Az egy tucat eddig kiadatlan Jimi Hendrix-felvétel a „People, Hell & Angels” című kiadványon a következő nótákat mutatja be: "Earth Blues", "Somewhere", "Hear My Train A Comin'", "Bleeding Heart", "Baby Let Me Move You", "Izabella", "Easy Blues", "Crash Landing", "Inside Out", "Hey Gypsy Boy", "Mojo Man" és "Villanova Junction Blues."
A 2010-es „Valleys Of Neptune” zenei párja és méltó utódja, a várva várt album felvonultatja a művész utolsó felvételeit a Jimi Hendrix Experience-szel. A „People, Hell & Angels” azt az irányt mutatja be szívfájdító hangok kíséretében, amely felé Hendrix tartott a „First Rays Of The New Rising Sun” címmel tervezett dupla albumával, mely az 1968-as forradalmi „Electric Ladyland” méltó utódja lett volna.
Annak ellenére, hogy a kortársak - a Beatles vagy épp Bob Dylan - a szerződött lemezkiadójuk által birtokolt és működtetett stúdióban rögzítette a dalokat, Hendrix rengeteg időt töltött azzal, hogy olyan új, független stúdiókban dolgozott, mint a New York-i Record Plant vagy épp a Hit Factory. Azzal egyidőben, hogy Hendrix nagyon komolyan összpontosított azokra a felvételekre, melyeknek végül szinte mindegyike felkerült a „People, Hell & Angels” című kiadványra, a gitáros aláírta a saját stúdiójának építésére szóló megállapodást: így született meg a Greenwich Village-beli Electric Lady Studios.
Janie L. Hendrix, az Experience Hendrix LLC elnök vezérigazgatója a következőket nyilatkozta: „Nagy örömünkre szolgál, hogy megjelentethetjük a „People, Hell & Angels” című kiadványt a testvérem születésének 70. évfordulóján. Ez a briliáns album még inkább megerősíti bennünk azt, amit eddig is mindnyájan tudtunk: sosem volt és sosem lesz Jimihez hasonló erejű zenei tehetség, amellyel nemcsak az eddigi, de a következő generációkat is inspirálja. Egyszerűen örökkévaló.”
„A People, Hell & Angels még mélyebb betekintést enged Jimi Hendrix zsenialitásába” – nyilatkozta Adam Block, a Legacy Recordings elnöke. „Azzal, hogy új ritmusok és hangszerek szólalnak meg, Jimi Hendrix zenéjének tere kiszélesedett, és ezek az új hangok végtelen számú lehetőséggel töltik meg Hendrix zenéjét.”