Megvan a III. Madách Musical Pályázat győztese
A III. Madách Musical Pályázaton, melyet új magyar musical megalkotására hirdetett meg a színház, kizárólag még nyilvános színpadi előadásra nem került művek vehettek részt.
A négy döntőbe jutott pályaműből 30-40 perces keresztmetszetet állított színpadra Valcz Péter és Widder Kristóf rendező, a Madách Színház művészeivel közösen. A döntőt a Madách Színház Online Színházában a széles nagyközönség is megtekinthette. A zsűri valamennyi döntőbe jutott pályaművet nagyra értékel, színvonalas, tehetséges szerzők alkotásainak tartja.
Olgyay Gábor, Kövessy Róbert és Széll Szilvia Hegyikristály című munkájában a zsűri az egyedi, különleges zenét emelte ki, továbbá méltatta egyedi stílusát és érzékenységét a korszerű problémák iránt.
Derzsi György és Meskó Zsolt Kazinczy, a tizenötödik című művének témaválasztása rendkívül izgalmas, megidézi az 1948-49-es szabadságharc korát. Középpontjában hétköznapi ember áll, aki sodródik a történelem viharában, az apai örökség árnyékában, a megéletlen szerelem bánatában, és így válik Ady Endre szavaival „muszáj-Herkulessé.” Nagyra értékelte a zsűri a klasszikus téma modern zenei világát.
Szitha Miklós és Egressy Zoltán közös pályaműve, A tegnap holnapja. Ennek legfőbb erénye, hogy eredeti írói ötletre épül. Szellemes a története, érdekesek a szerepek, sajátos hang és világlátás jellemzi, groteszk görbe tükre abszurd életünknek.
Tóth Péter és Hegyi György Shakespeare Zrt-je leleményes és friss történetének középpontjában az a „történelmi kérdés” áll, hogy ki írta Shakespeare drámáit. Szellemes ötlet, jó szerepek, szerethető helyzetek.
Nem meglepő tehát, hogy a zsűri, Kocsák Tibor zeneszerző, zenei vezető, Müller Péter író, Szente Vajk rendező, író, színész, Tihanyi Ákos koreográfus és Szirtes Tamás rendező, a zsűri elnöke, a Madách Színház igazgatója hosszas vita és mérlegelés után választotta ki a győztes pályaművet, amelyet a Madách Színház a 2021/2022-es évadban bemutat.
Madách Színház
[2021.07.21.]