Eljátszották az ismert zenész életét a Repeta Sarokban
Improvizált életjáték – egyszeri színielőadás született a Quimbiből ismert Kiss Tibor életéből.
New York, London és Stockholm után már Budapesten is rendszeresen jelentkezik az a merész színházi vállalkozás, amikor is egy meghívott (általában híres és nem mellesleg érdekes életúttal rendelkező) vendég mesél az életéről a Dunaszínháznak is otthont adó Repeta Sarok nevű hely foteljában, ami alapján pár színész prózai és zenés jeleneteket rögtönöz az adott est folyamán. Az előadássorozat vendége volt már többek közt Soma, Szipál Márton és Palya Bea is.
Úgy sejtettük, hogy Kiss Tibinek is lesz miről mesélnie és kreatív művészlélekként nyitott lesz a számára is nyilvánvalóan új kezdeményezés főszereplőjeként. Az első pár percben (amit még Tibi is csak nézőként szemlélt) a közönség közreműködésével bemutatta a négyfős társulat, hogy valóban improvizálnak és semmi nincs előre megírva.
Tekergő, kacskaringós életpálya magaslatokkal és mélypontokkal
Már az előadást megelőzően Tibi a házigazda kérésére felrajzolta egy táblára, hogy hogyan látja életgörbéjének alakulását eleddig, ezt “elemezgetve” kérdezgetett az est moderátora. Vicces jelenetek kíséretében kiderült hogy “világgá-menős”, magának való gyermek- és lázadozó fiatalkora volt a zenésznek, és hogy örömét főként a rajzolásban, festésben lelte, ahogy azóta is. Megtudhattuk, hogy miért és hogy alakították meg Líviusszal a gimis zenekart, amiből végül a Quimby kinőtte magát, és elmesélt egy pikáns sztorit is, ami a pár hónapos New York-i tartózkodása elején történt vele.
Természetesen nem lehetett szó nélkül hagyni a kemény, ahogy Tibi fogalmazott “megborulós” időszakát sem, amikor az együttes sikerének csúcsán “érzelmileg, testileg, lelkileg és egzisztenciálisan lenullázódott, szétesett”. Aki zenéit és szövegeit, illetve képeit ismeri, egyértelműen tudja, hogy Tibi érzékeny, érzelmes személyiség, aki itt meglepően egyszerűen és objektíven, rendkívül őszintén beszélt egykori dolgairól, akkori érzéseiről, életéről.
Felkészületlen házigazda
A színházi előadás koncepcióját nagyon ötletesnek, a pillanatok alatt kialakított jelenetekhez szükséges kreativítást a színészek részéről lenyűgözőnek tartottam, de a házigazda/moderátor részéről a vendégével kapcsolatos teljes felkészületlenséget nagyon nem tartom szerencsésnek, fel is háborított. Értem én az alap elképzelést, hogy senki nem tud semmit a művészről, hogy valóban minden spontán legyen a színpadon, de így nem tudott igazán jó kérdéseket feltenni a kérdező.
Tibi laza és jókedélyű volt végig, de nem hiszem, hogy szívesen venné, ha a következő kedden is neki kellene mesélnie, biztosan szívesen átengedi a fotelt Csák Elemérnek, majd Rácz Katinak és a többieknek az elkövetkezendő hetekben. Mi csak azt reméljük, hogy a kérdező megtiszteli annyira őket, hogy ha csak minimális mértékben is, de utánajár a vendégei életének főbb állomásainak.
- frk4muzik -
[2007.09.28.]