Peter O'Mara
1957-ben született az ausztráliai Sydney-ben. Tanulmányait a Sydney-i Konzervatórium gitártanszakán George Golla vezetésével, és dzsesszkurzusokon Aebersold, Dave Liebman, Randy Brecker, John Scofield és Hal Galper irányításával kezdte.
Szakmai tevékenysége Ausztráliában 1976 és 1981 közé esik. 1980-ban és 1982-ben elnyeri az új-dél-walesi Jazz Action Society dzsesszzeneszerzői díját. 1980-ban megjelent első nagylemeze, a „Peter O'Mara” osztatlan kritikai elismerésben részesült. Külföldi tanulmányok folytatásához ösztöndíjat nyert („Don Banks Memorial Fellowship”). 1981-ben New York-ban tanul Liebman, Scofield, Roland Hanna, Jimmy Raney és Attila Zoller vezetésével.
1981 végén Münchenbe költözött. Azóta az európai dzsesszélet számos képviselőjével, többek között Kenny Wheelerrel, Jon Christensennel, Joe Nay-jel, Maria Joao-val, Uli Beckerhoff-fal, John Marshall-lal,John Taylorral, Anders Jorminnal, Adelhard Roidingerrel, Randy Breckerrel, Rainer Brüninghausszal, David Friedmannal, Peter Herbolzheimerrel, Charlie Marianoval, Benny Bailey-vel, Robben Forddal, Mike Nockkal, Albert Manglesdorffal, Ack van Rooyennel, Herman Breuerrel, Johnny Griffinnel és Jasper van't Hoffal dolgozott együtt.
A következő állomás 1982 és 1990 között a Sundial („napóra”)-trió az amerikai basszusgitáros Wayne Darlinggal és a dobos Billy Elgarttal. Három albumot jelentetnek meg (1987-ben elnyerik a Dél-Német Rádió „A hét albuma díját”). Három CD-bemutató koncertkörúton vesznek részt, melyeken vendégként Kenny Wheeler lép fel. Fesztiválszerepléseik állomásai: Köln, München, Bécs és Zürich; ezenkívül számos európai turnén is részt vesznek.
1989-ben az ENJA Records gondozásában jelenik meg az „Avenue U” című CD, amelyen Joe Lovano, Dave Holland, Adam Nussbaum és Roberto Di Gioia is közreműködik. Egy franciaországi dzessz-szaklap „felkavaróan szenvedélyes felvétel”-nek nevezi, majd így folytatja: „Peter fenomenális játékos, igazi felfedezés!”
Peter O’Mara Európa-szerte több műhelyfoglalkozást tartott; tanított a linzi Bruckner Konzervatóriumban, a hamburgi zenei középiskolában és a müncheni Richard Strauss Konzervatóriumban. A nemzetközi hírű Advance Music kiadó jelentette meg „Chordal Concept for Jazz Guitar” című könyvét, amelyből – a mai napig – 1500 példány fogyott. Jelenleg második, az improvizációról szóló, könyvén dolgozik.
[2005.07.20.]