Zúzós rock és elektronika az A38 Hajón
Myster Möbius, Grabanc, Tegnapután - három, akár „progresszívnek” is nevezhető formáció, amikben az a közös, hogy az elektronikát ötvözik zúzós rockkal. Jellegzetes groove-ok, feszes ritmusok, erős basszusok és gitárok. Mindez nagyszabású látványvilággal felturbózva az A38 és az MVM speciális koncertsorozatában, a Kiégő Izzók közreműködésével.
A francia-magyar Myster Möbius zenekart 2004-ben alapította a gitáros Benjamin Constantini és a Másfél volt basszusgitárosa, Hegedűs János. Poszt-rock-electro instrumentális zenéjük önmagába záródó, időtlen és végtelen hurok. Párhuzamos világokba visz, mint a hipnotikus transz vagy a törzsi tánc. Összetett és mégis átlátható, mint a keleti szőnyegminták, vagy a kaleidoszkóp forgó kristályrácsa.
A Grabanc egy hattagú budapesti instrumentális formáció. Elektronikával savazott feszes rockzenéjükben sok zenei hatás szintetizálódik, de a végeredmény, mindenképpen eredeti és izgalmas. Az eredeti trió felállás számítógéppel, szaxofonnal és dorombbal kiegészülve egyedi hangot képvisel a magyar zenei színtéren. Zenei kalandozásaik élőben nyújtják a legteljesebb élményt. Koncertjeiken szimbiózisban ugrál, táncol együtt a közönség és a banda.
A Tegnapután a stílusok közötti átjárókat nyitogatja naprakész, mai zenét létrehozva, amiben érezni a 70-es évek pszichedeliáját és gitárkattogását, a 80-as újhullámot és a 90-es alternatív beindulást is. Az együttes - talán nem is tévesen - „neoprogdarkként” aposztrofált zenéje önmagában is zenei stílushatárokat feszegető, utaztató produkció. Zenei stilusok közötti utazás a népzenétől a progresszív rockon át a trip-rockig. Feszes alapok, dallamos groove-ok, lebegős gitárhangzás és magyar szövegek. A világzenei elemekkel bepörgetett tett trip-rock, és a prog-metál elemekkel durvított disco-pop egyformán megtalálható utánozhatatlan zeneszintézisükben. A Tegnapután stilus-utazása átjárókat keres és nyit meg a világok között.
[2012.04.16.]