Manapság igen menő dolog különböző stílusok között lavírozni, s mixelni, fúzionálni a végtelenségig, hangsúlyozva, a művészetben nincsen lehetetlen. A Dödaren bandája azonban még ezt a trendet is lazán fölül kívánja múlni metálos-fővonalú post-retro hangzásával. Az érdekes fémes-mix ellentmondásossággal dacoló tökéletes csengése azonban nem a véletlen játéka. A Dödaren négy tagja korábban jazz, garage- blues, és hardcore csapatok tagjaiként kezdte.
A 2010 végén alakult banda négy huszonéves zeneőrült svéd srác alternatív stílusimádatából fakadó metálegyveleg. Dél- és Közép Svédországban igen sikeres 2011-es EP-jük, a „Flyttar in” után 2012 januárjában úgy döntöttek, érdemes lenne lemezformában is rögzíteni a próbatermi hangulatot, melyet a göteborgi koncerteken olyan lelkesedéssel vett át az underground és metálos közönség. Így került tehát hivatalosan is nyilvánosságra a Dödaren debütáló anyaga, a 8 számot tartalmazó Maen című korong, alig egy hónapja, 2012 április 27-én.
A négy srác stiláris korlátoktól mentes, meghatározhatatlan stílusúnak nevezte a Maen hanganyagát, míg a kritikusok a ’80- as években divatos, pszichedelikus alapokra épülő stoner metalhoz közelítették a Dödaren debütáló művét. A zenekar a hallgatóságra bízza a döntést, ők, ahogy mondják, a groovy hangzástól, a ’60-’70-es évek gitárriffjein és a stílusban oly meglepő boogie feltűnésén át a postmetálig, valóban mindent felhasználtak a legendás göteborgi metál fílinghez, persze mindent a feje tetejére állítva.