A szabadság tüze - interjú Claudiával
Gyógyít, zenét szerez, zongorázik és énekel, azaz szebbé teszi a világot. Claudia az egyre hűvösödő nappalokat és éjszakákat tölti meg tűzzel vadonatúj, Fire című albumával, amelyen neves szakemberekből álló, nemzetközi csapat dolgozott.
Ismerkedjünk meg jobban a Svájcban élő hangterapeuta világával!
- A Fire című vadonatúj albumodat hallgatva szabadságot, szárnyalást, kiváló minőségi ugrást érzek. Milyen külső-belső tényezők csiszolták a benned lévő gyémántot az elmúlt időszakban?
- Köszönöm! Nagyon örülök, hogy ez a benyomásod, mivel alapvetően hasonló érzések keltése volt a cél a mostani zenei anyaggal.
A stílus, avagy a hangvételváltás többnyire tudatos döntés eredménye. Az első lemez készítése során szerzett tapasztalataim nagyban befolyásolták, miként fogjak neki ennek, a megjelenés utáni koncertélmények pedig tovább formálták, pontosan milyen jellegű zenét szeretnék előadni.
Míg az első albumon főleg intim, minimál-hangszerelésű, akusztikus dalok dominálnak, ahol a hallgató és az előadó gyakorlatilag egy bensőséges dialógust folytatnak, ezúttal perspektívát váltottam, s az így keletkezett, nagyobb tér több zenei lehetőséget is megengedett.
- A zenei anyag valóságos térkép hozzád, amelynek te vagy a tervezője, rajzolója, miközben remek csapat munkáját dicséri a végeredmény. Mekkora felelősséget ró rád, hogy nemcsak szerző, előadóművész és zenész, hanem karmester is vagy a saját álmod valóra válásában?
- Szerencsére soha sem tekintettem ezt felelősségnek, hanem inkább szabadságnak. Nagyon szerencsésnek tartom magam, hogy teljes mértékben a saját elképzeléseimet követhetem. Ettől függetlenül természetesen nyitott vagyok minden jellegű kritikára, tanácsra és iránymutatásra is.
- A dalok tematikája gazdag, amit mesteri érzékkel támogatnak a friss és lendületes hangszerelések, groove-ok. A zenei anyag dinamikai felépítése is ízléses és ropogós egyben. Mennyire vetted ki a részed ezen munkálatokból? Kik csomagolták gyöngyháztokba lelked dallamait és szíved üzeneteit?
- A zenei anyag elkészítése során a dalszerzői feladatok, ezen kívül több esetben hangszeres közreműködés (zongora), továbbá a kívánt hangzásnak a hangszerelők irányába történő felvázolása és kommunikálása hárultak rám. Ez utóbbi talán a legkritikusabb pontja a folyamatnak, ám szerencsére olyan remek hazai szakemberekkel dolgozhattam együtt, mint Pacsai Márk, Szűcs Norbert, Sebestyén Áron vagy Szepesi Zsolt, akik hamar ráéreztek az elképzeléseimre. Ezen kívül nemzetközi kollaborációra is volt példa néhány dalban: a címadó Fire-t egy Los Angelesi producerrel készítettem, a Can’t You Let Me Go című dalt pedig a svájci Richard Meyerrel, aki például a The Corrs Breathless című slágerének hangszereléséért is felelős.
- A fültisztítóan selymes és kristályos hangod kifejezése harmonikus egységben ölelkezik a borító vizuális igényességével. A grafikus a kész hanganyagra vagy más szempontok alapján alkotott?
- Márta Amarilla, azaz Amiizmus munkásságát már sokan ismerhetik például testvérének, ByeAlex eurovíziós produkciójának vizuális anyagából. Amarillának modern és egyedi a látásmódja, számomra nagyon expresszívek a grafikái. Küldtem neki néhány demót a lemezről, írtam pár gondolatot a koncepcióról, ő pedig ezekből kiindulva készítette el a terveket.
- Mit kívánjak neked a jövődre nézve? Milyen irányban szeretnéd kitágítani a művészi horizontodat?
- Szeretnék a jövőben minél több olyan tartalmat előállítani, amely képes mind minőségileg, mind mennyiségileg a közönség megszólítására, megérintésére.
Aigner Ivan
[2016.10.06.]