A TRENDZ [GLOW] TOUR budapesti állomásán jártunk 2025. június 10-én. Bemutatjuk a magyar olvasóknak a fiatal K-pop csapatot. Adunk egy kis hangulatjelentést a koncertről. Valamint készültünk néhány érdekes gondolattal a K-pop stílus világából.
A 2022-ben debütált K-pop formáció a TRENDZ immár második alkalommal járja Európát. A turné tematikája a „GLOW” (RAGYOGÁS), céljuk az élénk, fénylő előadásélmény, hogy minden „Friendz” (rajongójuk) ragyogjon a koncerteken. A csapat egy energikus, fénylő show-ra készült, ahol a koncert-élmény segíti a közönséget is feltűnni és csillogni. A turné szervezője a francia Envol Production, házigazda szerepben pedig Budapesten az Analog Music Hall volt. Az 500 fő befogadására alkalmas helyszín csaknem teljesen megtelt. A fiúk Varsóból érkeztek és Milánóban folytatták turnéjukat, de volt alkalmuk szétnézni a magyar fővárosban és igazán szépen nyilatkoztak erről a koncerten.
A TRENDZ történet 2022-ben indult, de muszáj megjegyeznem két fontos momentumot, mely reményeim szerint az utolsó bekezdéseimben fontos értelmet nyer.
Az egyik, hogy 2021. július 21-én az Interpark bejelentette, hogy megalapította leányvállalatát, az Interpark Music Plust az idolcsoport-produkciós üzletágához.
A másik pedig, hogy ’22 januárjában az Interpark Music Plus bejelentette első férfi idolcsapatát a TRENDZ-t, akik január 5-én debütáltak első minialbumukkal, a " Blue Set Chapter 1. Tracks" -szel.
Ennek három és fél éve, és a srácok – akik ma is csak a húszas éveik elején járnak – már akkor profi produkciókat hoztak össze. Rengeteg tanuláson, munkaórán voltak már túl akkor is.
Nevük kettős jelentéssel bír: Trend – divatot, irányvonalat jelent. Míg a “Z” betű a Z generációra (Generation Z) utal. Tehát ők lennének a trend alakítók a Z generációban. Személy szerint imádom ezt a merész hozzá állást a munkához az élethez. Miközben idősebbként tudom, hogy a K-pop stílusnak szigorú szabályai, keretei vannak, és bennem motoszkál, hogy a nagy elődök talán már mindent megmutattak, amit ebben a stílusban lehet. De biztosan nincs igazam, mert mindig van új, mindig lesz friss.
A „nagy elődök” nevét bártan le is írhatom, hiszen a srácok maguk nevezik meg őket több interjúban is. A lécet magasra tették, kedvenceik, példaképeik a K-pop top 10-es listájáról valók, a katonai szolgálatból lassan visszatérő BTS, az éppen csúcson lévő Stray Kids, és a hazánkban is forgató SEVENTEEN-ről van szó.
A csapat magabiztos névválasztása inkább csak az elszántságot mutatja, mellyel a pályát járni szeretnék, de kezdeti dalaikban inkább az identitás és útkeresés fogalmazódik meg, teljesen önazonosan a fiatalságukkal és a K-pop piac nehézségeivel. Szimbolikájukban a „kék” szín a gondolati mélységet és a szomorúságot fejezi ki. A Blue Set Chapter dalait talán ’harcosan optimistának’ nevezhetnénk, azért van bennük szomorúság és bizonytalanság is. 2025. május 1-én –tehát néhány hete– jelent meg a csapattól a streaming csatornákon a Chamaleon kislemez. Ezek a dalok ráerősítenek az idei turné tematikájára: „Lázadó kaméleon vagyok”, „Fényesebben fogok ragyogni, mint valaha”.
A csapat közösen dolgozik a dalokon, úgy gondolják, hogy abban lesznek a leghitelesebbek, amit ők hoznak önmagukból létre. Vezető koreográfusuk Leon, az új dalok táncmozdulataihoz a kaméleon mozgását figyelte meg. Hogy őszinte legyek, azt hittem nem lehet már újat mutatni a pont táncban, de lehet, és biztosan később is lehet. A mozdulatokban valóban van valami különleges.
A hangulatot a B-Wave csapat magyar K-pop táncosai alapozták meg. A robbanást pedig a koncert kezdő dala adta, a MY WAY arról szól, hogy akkor is a saját utadat kell járnod, ha senki nem hisz benned. A buli hatalmas sikoltásokkal és üdvrivalgással indult. A srácok óriási energiát toltak a táncokba, élőben énekeltek. Forróság volt a teremben. Ügyes műsorszerkesztéssel kaptak időt pihegni a dalok között. Volt néhány szóló és négyes formációban előadott dal is. A tematika része volt, hogy megidéztek a színpadon egy mix erejéig egy kis ’street break dance’ hangulatot, versengést is.
Természetesen beszélgettek a rajongókkal, leginkább angolul, de néhány mondat koreai nyelven is elhangzott. A közönség soraiban biztosan többen is meglepték a srácokat, mert bizony a lányok néhány koreai mondattal is készültek, többen adtak nekik apró ajándékot, levelet. A fiúk áradoztak Budapestről, a Duna folyóról, de a városnál is nagyobb élmény volt számukra a közönség. Azt ígérték visszatérnek!
A koncert biztosan elérte a célját, mert fantasztikusan jó hangulatú, látványos, ragyogó buli volt. A tizen-huszonéves törzsközönségen, rajongótáboron kívül szép számmal voltak jelen ránézésre általam K-drama rajongóknak ítélt idősebb hölgyek, sőt házaspárok is. Láttam a nézők soraiban ázsiai arcokat is. Cuki ötlet a szervezőktől a „Szülő megőrző” kialakítása, de az utcán parkoló autókban is zömmel apukák várakoztak. A hársfa illat beborította a környéket és ezzel mintha szerelmi elixírt szórt volna az éterbe. A srácok pedig maguk voltak a megtestesült szépségek, különböző karakterekben. Öltözékük ’streed style’, hatalmas, színes, gördeszkás, bicajos, amerikai focis pólóikban, vékony alkatukkal, energikus táncaikkal pompásan mutattak a színpadon és persze a megvásároltató posztereken, fotókon, kulcstartókon…is.
Volt közös éneklés, világítás a telefonokkal, fotó és videó készítése a közönséggel, kéz és ujj szívek mutatása, próbálkozás egy-két magyar szóval, magyar zászló lengetés. A szerencsésebbek VVIP jegyet is vásárolhattak. A végén pedig zúgott a „Vissza, vissza…” valamint a 사랑해, 사랑해… (salanghae=szeretlek) szép szavak. Természetesen volt ráadás. Most pedig jöjjön egy setlist, ha már az interneten nem találtam egyet sem, gondoltam megírom én: MY WAY, Nightmare, WHO (吼), CLIQUE, K-pop Dance Medley, Chameleon, GLOW, ven conmigo, Villain, VAGABOND, Fantasy, FOREVER MORE, ddoO ddoO, NEW DAYZ
A három év alatt másodszor járja a TRENDZ Európát, idén már egy sokkal gazdagabb repertoárral tért vissza. Olyan városokba is eljutottak, ahol még K-pop csapat talán nem is járt. Több ázsiai országban is megjelentek már. A srácok tanulják a japán és az angol nyelvet, dalaikban már most jelentős az angol szövegek aránya. Valamint dolgoznak, gőzerővel. A lemezkiadójuk a japán tulajdonú Avex Trax. Ami azt sugallja számomra, mintha az Interpark Music Plus tudatosan egy fordított útvonalon indította volna el a csapatot. Hogyan is értem ezt?
Ha egy általános receptet kellene összeállítanom arról, hogy a top 10 K-pop előadónak mi hozta meg a világsikert, biztosan ilyeneket írnék:
Nemzetközi közönségre szabott tartalom; angol nyelvű dalok vagy részletek; nemzetközi promóció; zenei sokoldalúság és nyugati stílusok beépítése: Trap, EDM, hiphop, reggaeton, rock; nemzetközi producerekkel való együttműködés; turnék és fesztiválfellépések világszerte: Coachella, Lollapalooza, MTV VMA; erős brandépítés és egyedi identitás globális témában; saját tartalomformátumok; folyamatos jelenlét erős digitális stratégiával, és közösségépítéssel…
Olyan számomra, mintha az ügynökség nem otthonról tolná kifelé a fiúkat, hanem külföldön elvégezve a szorgos hangyamunkát, a nemzetközileg elismert sztárjait vinné haza. Ma megközelítően 400 aktív K-pop csapat létezik a zenei piacon, ennek a fele biztosan fiú. Ott vannak még az éppen szünetelő vagy már éppen megszűnt, de erős zenei anyaggal rendelkező formációk. Mekkora koreai versenyben kell evickélni az éppen debütáló előadóknak? Nincs annyi reality show, zenei vetélkedő, tehetségkutató, fesztivál a világon, amennyit meg ne lehetne tölteni előadókkal.
Lehet, hogy nincs igazam, de szerintem az Interpark mást gondol, mint a régi ügynökségek. Ez egy hatalmas cég, elképzelhetetlenül nagy bevételekkel az online piacon. Foglalkozik ma már mindennel, és kiemelten foglalkozik ma már a teljes K-kulturpiaccal. Körülbelül 20 millió regisztrált tagja van (köztük én magam is, mindig tőlük veszem a koncertjegyem, ha Koreába megyek), és több mint 47 millió termék szerepel az Interpark platformján. TERMÉK, és ez itt fontos kulcsszó. Nem szép.
Az Interpark Music Plus bizonyára profi módon menedzseli az együtteseit, figyelemmel, megértéssel van irányukban. Óvó szülői szemeit tartja rajtuk. A TRENDZ jelenleg szerintem a feltörekvő középkategóriás K-pop fiúcsapatok között pozícionálható. A teljesítményük nagyon jó, rengeteg szívet képesek megszerezni, és a menedzsmentjük biztosan nem fogja magukra hagyni őket. Persze ehhez nem lehet botrány, a szigorú idol kategóriában benne kell maradni magánemberként, és brutálisan jót kell a színpadra tenni alkotóként. A csapat eddigi egyetlen díja: Asia Artist Awards (AAA) 2022 – Focus Award, a feltörekvő előadóknak járó kategóriában.
Szóval csajok, marad a hársfa illatban az álmodozás, és a tánc mindenhol, ahol csak lehet.